Oletko ajatellut luopuvasi Facebookin käytöstä?
On kuulemma trendikästä erota, enkä yhtään ihmettele.
Kommentit (11)
muutama vuosi sitten lopetin päivittämisen. Koskaan en ole pyytänyt ihmisiä aktiivisesti kaverikseni, enkä todellakaan jaksa lueskellä muiden päivityksiä. Olen jo useamman vuoden käynyt siellä vain satunnaisesti tarkistamassa onko yksityisviestejä.
Ei syytä erota.
Jutut alkoivat toistaa itseään. Ihmiset eivät kertoneet mitä heille oikeasti kuului, vaan tilalle oli tullut Fb-maailma. Aloin näkemään ihmisiä kamerat kädessä miettimässä kuinka minkäkin hetken saisi kuvattua hienoksi Fb-maailmaan. He eivät osanneet elää enää sitä elämää missä olivat parhaillaan. Olen onnellisempi ilman Facebookia.
mutta en mä nyt tee sitä, kun kerran muotia.
Mä olen ollut lähdossä sieltä vain loukkaannuttuani siitä, ettei juuri kukaan koskaan reagoi mun päivityksiin, eikä kukaan tykkää mun kuvista.
Olen huomannut kyllä, ettei juuri kukaan kavereistani enää käytä sitä kovin usein, menee päiviäkin, ettei yksikään ole päivittänyt.
Mutta ilman facea mä en edes tietäisi yhtään mitä sisarukseni puuhaavat, tai missä he asuvat.
Loistavaa ajanvietettä kotiäidille, kuten tämäkin palsta.
Käytän päivittäin ja pidän yhteyttä moniin kaukana asuviin kavereihin ja sukulaisiin. Fb on todella kätevä, en ymmärrä miksi on muotia haukkua sitä. Työporukoillani on siellä ryhmiä, joissa sovitaan tapaamisia. Kätevää, toimii ilman mitään ongelmia ja ilmasta!
en asu Suomessa, ja läheisiä ihmisiä on muutenkin paljon maailmalla. FB on ihan näppärä tapa pitää yhteyttä myös sellaisiin kavereihin joiden kanssa ei ole niin läheinen että soittelisi tai kirjoittelisi pitkiä meilejä, ja FB:n kautta kuulee sekä arkikuulumisia että isompia.
Mutta eihän se mikään pakollinen juttu ole, eikä sinne tarvitse liittyä jos ei halua.
Eikä ole ollu ikävä. Rupes vaan jurppimaan ne päivitykset ym.
Joskus pidän taukoja ja huomaan, etten mitään kaipaa sieltä.