Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monelta yli 30-vuotiaalta kysytty nyt papereita kun uusi sääntö tuli voimaan?

Vierailija
17.01.2013 |

Multa ei ole kysytty : (

t. nainen 38 v

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kerran isojen ruokaostosten seassa 2 Lapin Kulta luomu-olutta ja toisella kertaa 3 Karhu-tölkkiä. Olen 38 v, enkä nuoren näköinen. Ryppyinen, bulldogposket roikkuu, läski. Mutta menin kauppaan koiranulkoilutusvaatteissa, kai se pipo, värikäs toppatakki jne tekee nuoren vaikutelman. Olen varma että jos olisin mennyt jakkupuvussa duunin jälkeen sinne niin ei olisi papereita kyselty.

Vierailija
2/23 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaa oon useamman kerran ostanut ja mitään ei oo kyselty. Ja en todellakaan näytä yli kolmekymppiseltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viideläsadaltakolmelta ihmiseltä.

t: tilastotaiteilija

Vierailija
4/23 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran jo viime vuoden puolella marketeissa. Tokan kerran alkossa uutenavuotena ja kiskalla viime lauantaina. Eipä siinä mitään mutta pakko nyt sitten pitää niitä papruja mukana niin ei käy nolosti. Toisaalta vähän kummaa kun nelikymppinen ei saa yhtä sidukkaa sen takia ostaa kun myyjän mielestä joku näyttää alle kolmikymppiseltä.

Vierailija
5/23 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran jo viime vuoden puolella marketeissa. Tokan kerran alkossa uutenavuotena ja kiskalla viime lauantaina. Eipä siinä mitään mutta pakko nyt sitten pitää niitä papruja mukana niin ei käy nolosti. Toisaalta vähän kummaa kun nelikymppinen ei saa yhtä sidukkaa sen takia ostaa kun myyjän mielestä joku näyttää alle kolmikymppiseltä.

On kyllä silleen tyhmä sääntö, että ei kukaan 40-vuotias nyt mitenkään voi näyttää alle 18-vuotiaalta. Että ei voi oikein käsittää. Joku alle 25-vuotias vielä voi, että sen entisen (olikos se nyt 23) ikärajan vielä ymmärsin.

Vierailija
6/23 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä rupes nauramaan kun näytin henkkarit. Olen 33 v.

Vierailija
7/23 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysytty.

40 v

Vierailija
8/23 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei kysytty!:D Ikää 30. Huvittavinta tässä on se, että AINA ennen on kysytty, olen niin auttamattomasti kakaran näköinen kun ihmiset aina kommentoikin mulle, että ovat luulleet mua 20-vuotiaaksi. En sitten tiedä miksei nyt kysytty, aika huvittavaa.

Vierailija
9/23 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta enpä ole ostanut yhtään alkoholia. Tupakkaa kyllä säännöllisesti. Vaikka luin uutisista, ei käynyt mielessäkään, että saattaa tarvita henkkaria tupakkaa ostaakseen. Kun tuli pinkoodi käyttöön, lompakkokin on vaihtunut luottokortin kokoiseksi ja ajokortti on vielä vanha isompi.

Vierailija
10/23 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä silleen tyhmä sääntö, että ei kukaan 40-vuotias nyt mitenkään voi näyttää alle 18-vuotiaalta. Että ei voi oikein käsittää. Joku alle 25-vuotias vielä voi, että sen entisen (olikos se nyt 23) ikärajan vielä ymmärsin.

Sitten lopetinkin juomisen.

Vierailija
11/23 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin viimeksi perjantaina pullon kuohuvaa vanhemmilleni, niiden hääpäivän kunniaksi. Enkä ottanut edes lasillista kun autolla liikenteessä olin.

Papereita kysytään tasaisin väliajoin, ikää on tosin vasta 26 :)

Sitten lopetinkin juomisen.

Vierailija
12/23 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34-vuotias ja minulta kysyttiin jatkuvasti paperit jo vanhassa systeemissä. Käytännössä vain tutut myyjät Alkossa tai Kaislassa myyvät ilman papereita.

Epäilisin tämän johtuvan siitä, että olen erirotuinen mamu, joten ikäni tunnistaminen on tutkitusti hankalampaa.

Vierailija
13/23 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31v.

AINA Alkossa kysytään.

Viimeksi taisin vähän kerjätäkin sitä, kun menin saparoissa ostoksille.

Vierailija
14/23 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta enpä ole ostanut yhtään alkoholia. Tupakkaa kyllä säännöllisesti. Vaikka luin uutisista, ei käynyt mielessäkään, että saattaa tarvita henkkaria tupakkaa ostaakseen. Kun tuli pinkoodi käyttöön, lompakkokin on vaihtunut luottokortin kokoiseksi ja ajokortti on vielä vanha isompi.

ymmärrät kuitenkin sen, että jos ne paperit kysytään, sinun on ne näytettävä jos haluat tupakkaa ostaa? Itselläni on perusoletuksena, että täysi-ikäisellä ihmisellä on aina henkkarit matkassa. Ja esim. siskoltani (33v) kysytään taatusti paperit kun jo pelkkä käytös ja vaatetus on kuin jollain teini-idiootilla.

Vierailija
15/23 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli reiluun vuoteen. Ennen pääsääntöisesti kysyttiin. Kypsyinköhän kerralla vai näkyykö valvominen heti vanhentavana..? Olen siis 28 vuotta.

Vierailija
16/23 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä joissain osavaltioissa kysytään aivan kaikilta. Olin itse kerran hieman häkeltynyt kun minulta kysyttiin, mutta en enää sen jälkeen kun vieressä istuvalta varmaan lähemmäs 80v harmaatukkaiselta mummeliltakin paperit pyydettiin. Tasapuolista mutta tajutonta.

Vierailija
17/23 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- "Öö tota mulla on lompakko autossa"

-"Millä ajattelit maksaa?"

- "Eiku heh, on mulla lompakko mukana. Henkkarit vaan on autossa"

- "Olisikohan niin, että henkkarit ei enää ole voimassa? Vai onko niitä henkkareita?"

- " Öh... Ei oo.."

Tämä keskustelu eilen kaupassa. Kyseinen mies näytti 25-30- vuotiaalta. Pikkasen kyllä nauratti.

Vierailija
18/23 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- "Öö tota mulla on lompakko autossa"

-"Millä ajattelit maksaa?"

- "Eiku heh, on mulla lompakko mukana. Henkkarit vaan on autossa"

- "Olisikohan niin, että henkkarit ei enää ole voimassa? Vai onko niitä henkkareita?"

- " Öh... Ei oo.."

Tämä keskustelu eilen kaupassa. Kyseinen mies näytti 25-30- vuotiaalta. Pikkasen kyllä nauratti.

joka oletin olevan ainakin 25, mutta osoittautuikin 19-vuotiaaksi. Ei se iän arviointi ole toisten kohdalla lainkaan helppoa. Ja sitten alaikäisiä yrittäjiä on meidän kaupassa ihan riesaksi asti. Todistelevat tatuioinneilla ja mopoauton/skoottierin avaimella, että "miten nämä mulla muuten olis ku jos oisin hei 18vee!" Ja sitten saadaan itku-potku-raivarit kun kaupan täti sammuttaa sen pelikoneen tai ei myy tulitikkuja.

Naisista on todella vaikea sanoa ikää, kolmekymppinen voi näyttää kaksvitoselta ja alta parikymppinen voi näyttää liki kolmekymppiseltä. varsinkin kiireessä on helpompi vaan kun kyselee jos vähääkään siltä tuntuu, ei se teidän elämästä kauheasti aikaa vie.

Vierailija
19/23 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ikinä ois kysytty, ei ees alaikäisenä!! Omasta mielestäni näytän ehkä 29v.

Vierailija
20/23 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta saparot on varma osoitus siitä että on 30-40 vuotias, ei kukaan nuori mene saparoissa ostamaan viinaa! (tai laita hiuksiaan muutenkaan saparoille). Saparot on pikkutytöille ja muka-nuorekkaiden keski-ikäisten juttu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme