Jos istut lapsesi huoneessa hänen nukahtamiseensa asti
Lapsen sukupuoli ja ikä?
Aloitan: poika 6 v.
Kommentit (49)
n.3-vuotiaana huomasin,että nukahtaa paremmin kun en hengaile samassa huoneessa. istuskelisin mielelläni viekussa mutta lapsi tarvitsee nukahtamis rauhan.
Nukkuvat jo, mutta jäin tänne pötköttämään ja surffaamaan kun en jaksa siirtyä takas alakertaan :)
periaatteista poiketen: istun! ja se ottaa kupoliin. vaan kun muuten huutaa eikä 3v voi nukkua samassa huoneessa. huutaa vaikka 5 tuntia. ikää 1v8kk. täällä istun nytkin. onneks on älypuhelin
periaatteista poiketen: istun! ja se ottaa kupoliin. vaan kun muuten huutaa eikä 3v voi nukkua samassa huoneessa. huutaa vaikka 5 tuntia. ikää 1v8kk. täällä istun nytkin. onneks on älypuhelin
sinnikkäitä ootte molemmat!
Tyttö 7v ja poika 6v. Nukkuvat samassa huoneessa mutta eivät uskalla jäädä yksin huoneeseen. On yö valo ja uni musiikki soi vähän aikaa.
Tyttö 7v ja poika 6v. Nukkuvat samassa huoneessa mutta eivät uskalla jäädä yksin huoneeseen. On yö valo ja uni musiikki soi vähän aikaa.
itse ole lyhyitä ajanjaksoja (tyyliin pari viikkoa) joutunut lapsiani opettamaan nukahtamaan yksin mutta että vielä koululaisia... huh huh.
koska iltahetki on päivän paras hetki lapsen kanssa: voi jutella lapsen kanssa päivän tapahtumista ja lapsen mahdollisista huolista. Ihanaa siinä on itsekin köllötellä. Tapa on vain jäänyt päälle, ja toivottavasti jatkuu vielä pitkään. Mies kyllä sanoo vuorollaan lapselle vain hyvät yöt :)
poika 1v11kk
Välillä ärsyttää, mutta toisaalta jos pieni tahtoo, että pidän kädestä kiinni ja istun vierellä, niin ei mulla ole mihinkään niin kiire, ettenkö ehtisi.
En ole koskaan istunut :)
VAI ETKÖ YMMÄRTÄNYT KYSYMYSTÄ, SENKIN TOLLO?
En osaa sanoa mitä oikeasti pelkäävät. Ovat vaan niin tottuneet kun olen aina siellä istunut. Ei ole minua ennen häirinnyt kun nukahtamat aina alle vartissa. Mutta nyt tuntuu jo hassulta kun ovat jo isoja niin saisivat nukahtaa itsekseen. Ollaan kokeiltu jättää lapset nukkumaan itsekseen mutta sitten alkaa huutelu ja vuorotellen vaativat jotain. Vaikka ovi olisi auki. Menee reippaasti yli tunti siinä rumbassa niin helpompi istua siellä hetki. :)
tai vieressä pötköttäminen nähdään jotenkin kamalan huonona asiana? Että oikein periaate pitää olla, että vaikka lapsi huutaisi, niin siellä pitää yksin maata?
Meillä ei ole ikinä tarttenut lasten mennä itkun kanssa nukkumaan. Illalla minä tai mies luetaan heille iltasatu meidän sängyssä, ja sen jälkeen isompi menee omaan sänkyynsä joka aivan meidän sängyn vieressä. Pienempi nukkuu minun ja miehen välissä. Sitten vielä usein muutamalla sanalla mietitään mitä kivaa kuluneessa päivässä oli, ja mitä huomenna tehdään. Sanotaan hyvää yötä. Isompi nukahtaa parissa minuutissa, ei mene viittäkään niin on unessa. Pienemmällä menee 5-10 min, ja hän tykkää usein nypeltää vanhemman paidanhihaa tms. kun hakee unta. Usein silittelen takaisin, tai sitten selailen nettiä, kuuntelen tulpilla musiikkia puhelimesta tai luen kirjaa. Yleensä tätä "kärsimystä" pienten tuhisijoiden kanssa kestää 5 minuuttia.
En ymmärrä miten ketään jalostaa se, että väkisin opetetaan nukahtamaan yksin. Varmasti meidänkin lapsilta tämä onnistuisi, mutta meillä on vaan aina ollut tämmöinen tapa, enkä näe mitään syytä siitä luopua.
nim. pojat 2v ja 4v.
kodissaan? Huutaa, itkee, jne. Minulla oli alkoholisti-isä, joka saattoi riehua yöllä, ja en siksi uskaltanut nukahtaa.
Lapset rauhoittuvat paremmin, lisäksi tykkäävät siitä että olen lähellä kun nukahtavat. En koe tätä mitenkään rasittavana.
EN ymmärrä tätä.
Itsellä 4 lasta ja ei kokemusta tuommoisesta.
tuota ap:n kysymystä siltä kantilta, että miksi se nyt on niin paha juttu nukuttaa lasta? Minusta on päin vastoin ihan mahtavaa pötkötellä lapsen vieressä, keksiä satuja ja arvoituksia ja kuunnella lapsen ajatuksia. Usein jopa harmittaa, kun lapsi nukahtaa niin nopeasti, koska hänellä on niin hyviä juttuja.
vieressä istuva vanhempi on komennettu pois huoneesta - siis lapsi on sanonut itse, että haluaa olla rauhassa?