Mies oli sitten jäänyt ryyppäämään.
Ihan kohta riittää ja eroan. Paska mikä paska. Tsempatkaa, että pysyisin rauhallisena vauvan vuoksi. Inhoan olla yksin kotona, vituttaa mies, pelottaa.
Kommentit (9)
olisko sulla joku ystävä, jonka luokse voisit mennä?
tai tulisko joku sun luo?
Että mies tulee heikossa hapessa kotiin? Väkivaltaa?
yksin kotona ja pelottaa tulevaisuus ja ne ratkaisut, joita joudun tekemään jos mies ei rajoita juomistaan.
Se v-tuttaa, että tulee tällaisia yllätyksiä. Että mies sanoo tulevansa kotiin, käyvänsä vain jossain ja sitten onkin humalassa. Ei ole väkivaltainen tai mitään sellaista. Mutta tätä epävarmuutta en kestä enää kauaa, nyt alkaa olla sietokyky tapissa. Minä vielä kestäisin mutta lapsi ei tätä ansaitse.
ap
tsempatakseni itseäni. Mies tulee ehkä kotiin tai sitten ei, luulen ettei tule. Keitin teetä, vauva leikkii lattialla ja menee pian nukkumaan. Pärjään kyllä, vaikka mies ei tulisi enää lainkaan.
hyvä että ajattelet pärjääväsi. se on totta.
alkoholisti ei voi itselleen mitään, viina menee kaiken muun ohi. kannattaa alkaa ajoissa elää omaa elämää.
olen surullinen puolestasi mutta kuulostat järkevältä ihmiseltä, joten selviät varmasti.
olen joskus soittanut al anon tukipuhelimeen, siellä oli hyvää keskusteluseuraa. entisiä alkoholisteja, ymmärtävät ongelman.
voimia ja ihanaa että olet saanut vauvan :)
hyvä että ajattelet pärjääväsi. se on totta.
alkoholisti ei voi itselleen mitään, viina menee kaiken muun ohi. kannattaa alkaa ajoissa elää omaa elämää.
olen surullinen puolestasi mutta kuulostat järkevältä ihmiseltä, joten selviät varmasti.
olen joskus soittanut al anon tukipuhelimeen, siellä oli hyvää keskusteluseuraa. entisiä alkoholisteja, ymmärtävät ongelman.
voimia ja ihanaa että olet saanut vauvan :)
kauniista sanoista. Mies oli koko odotusajan juomatta eli halutessaan pystyy olemaan ilman. Eipä näköjään halua enää. Ahdistaa, että jaksan silti huolehtia hänestä. En halua jäädä vauvan anssa kahdenkaan, mutta kovin kauaa en enää pysty tähän.
mun läheinen alkoholisoitui ja kuoli nuorena. on surullisin asia mitä olen kokenut.
ketään ei voi muuttaa ja se huolehtiminen vain pahentaa tilannetta. väsytät itsesi. tärkeintä on huolehtia lapsesta.
sano miehellesi kun hän on selvä, että näin ei voi jatkua. hoitoa saa jos haluaa, joten muutos on mahdollinen.
jatkan vielä sen verran, että voisit puhua tilanteesta miehen perheelle tai jollekin miehen ystävälle. ainakaan miestä suojellaksesi tai häpeästä ei kannata olla kertomatta asiasta.
yhdessä on helpompi yrittää kertoa miehelle kuinka vakava tilanne on. voi olla tarpeellinen herätys.
sain itse aika myöhään kuulla läheisen tilanteesta. toivon että joku olisi kertonut aiemmin, vaikka ei asioita voi enää muuksi muuttaa.
mies jää usein ryyppäämään? se että sua inhottaa olla yksin kotona vai mikä?