Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka korvaa uuden puseron repeytymisen koulussa?

Vierailija
08.01.2013 |

Lapsella uusi paita koulussa ja joutui toisen oppilaan hyökkäyksen kohteeksi. Pusero repeytyi kun tyttö kaatui ja löi kyynärpäänsä kiveen.

Voiko vaatia korvausta tän toisen lapsen vanhemmilta vai pitääkö vaan hyväksyä, että toiset tönii ja vaatteet saattavat repeytyä?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut vanhemmat korvaavat lapsensa aiheuttaman vahingon. Mikään pakko heidän ei ole korvata, jos ei oikeus määrää.

Vierailija
2/37 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on sitä paitsi lievä pahoinpitely, että laitapa asia nyt vaan eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko homma näin jo teidän lapsuudessa? Että kun kaaduitte koulussa syystä tai toisesta ja housuihin tuli reikä niin teidän vanhempanne etsivät jonkun syyllisen joka "korvasi" vahingon?

Itse olen sitä mieltä, että lapset leikkivät ja nahistelevatkin, vaatteet kuluvat ja niihin tulee reikiä ja repeytymiä. On luonnollista että jokainen maksaa itse omat vaatteensa. Tahallinen rikkominen on asia erikseen.

Lisäksi kouluvaatteiden tulisi olla käytännöllisiä ja kestäviä; lastemme koulussa on kielletty käyttämästä kalliita vaatteita ja tavaroita juuri sen takia ettei "syyllisiä ja maksajia" tarvitse jatkuvasti hakea.

Vierailija
4/37 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulun mukaan toinen on käynyt päälle. Itse olen teininä käynyt isän kanssa hakemassa yhden oppilaan vanhemmilta korvausta.silloin en olisi kehdannut lähteä mukaan. Asia ensin selvitettiin opettajan kanssa ja sitten isä meni heidän ovelle kertomaan paljonko ovat velkaa. Pulittivat kysyen tietenkin lapseltaan. Lapsi oli aika vaikeana, eikä juuri kommentoinut.

Tekisin itse varmasti saman.

Vierailija
5/37 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkujia riittää. Kouluun ja päiväkotiin sellaiset vaatteet, ettei tarvii itkee, jos jotain sattuu. "Pyhävaatteet" sitten erikseen!

Vierailija
6/37 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyökkäyksen kohteeksi? Vai tuntuiko lapsesta siltä, kun kaatui ja purero repesinja se harmittaa? Jos lapsen päälle hyökättiin niin käsissäsi on isompi asia, jonka selvittämiseen tarvitaan koulun puuttumista. Jos kyseessä pelkkä lasten väinen kahakka, jonka seurauksena pusero repeytyi, niin anna asian olla, kärsi rahallinen tappio ja osta uusi pusero. Tällaisia haavereita tapahtuu lasten ollessa kyseessä.

Vierailija
7/37 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko homma näin jo teidän lapsuudessa? Että kun kaaduitte koulussa syystä tai toisesta ja housuihin tuli reikä niin teidän vanhempanne etsivät jonkun syyllisen joka "korvasi" vahingon?

Itse olen sitä mieltä, että lapset leikkivät ja nahistelevatkin, vaatteet kuluvat ja niihin tulee reikiä ja repeytymiä. On luonnollista että jokainen maksaa itse omat vaatteensa. Tahallinen rikkominen on asia erikseen.

Lisäksi kouluvaatteiden tulisi olla käytännöllisiä ja kestäviä; lastemme koulussa on kielletty käyttämästä kalliita vaatteita ja tavaroita juuri sen takia ettei "syyllisiä ja maksajia" tarvitse jatkuvasti hakea.

harvinaisen fiksu kirjoitus

Vierailija
8/37 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takki olisi suojannut sekä lasta, että paitaa...

Vierailija
9/37 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se kouluaikana tapahtui, puseron rikkoutumisesta ilmoitettava ja vasta sen jälkeen kyselette korvauksia.

Tärkeempää asiassa on ihan varmasti se mitä tytölle tapahtui, ei se mitä puserolle!

Vierailija
10/37 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienillä koululaisilla kaatumiset kuuluu asiaan ilman kenenkään syytä, mutta viimeistään yläasteella tuollainen töniminen on jo ihan poikkeuksellista.

Vierailija
11/37 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi samoin. Pusero repeytyi poikien leikkimielisessä nahistelussa, opettaja selvitti tilannetta ja ohjeisti poikaani perimään korvausta puserosta toisen osapuolen vanhemmilta.

Pyörittelin asiaa mielessäni. Toki harmitti, että uudehko huppari meni rikki, mutta en viitsinyt alkaa soittelemaan kaverin vanhemmille. Ajattelin, että tällaista sattuu joskus (ensimmäinen kerta meidän perheessä) ja se kuuluu asiaan, kun kyseessä ovat aktiiviset, liikkuvaiset pojat.

On paljon mahdollista, että omille lapsillenikin sattuisi vastaavaa, että vahingossa rikkoisivat toisten vaatteita tms ja kyllä harmittaisi, jos vahinkoja pitäisi alkaa korvailemaan sinne ja tuonne. Tahalliset teot ovatkin sitten asia erikseen.

Vierailija
12/37 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-raati pääsee lopputulokseen korvausvelvollisuudesta. Minustakin asia riippuu teon tahallisuudesta ja toisaalta siitä kuinka asiat todellisuudessa menivät. Onko tapahtumalla silminnäkijöitä?

Vierailija
13/37 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tönäisin leikilläni kaveria, joka tippui penkiltä maahan ja uudesta takista repeytyi hiha. En muista, kerroinko itse äidille vai soittivatko tuon toisen tytön vanhemmat äidilleni, mutta äitini luonnollisestikin maksoi takin ja minä sain puhuttelun. Mielestäni ihan oikein, ja vieläkin kyllä hävettää...

Vierailija
14/37 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eivät ole korvausvelvollisia, koska eivät ole laiminlyöneet valvomisvelvoitteitaan. Lapsi on koulun vastuulla siellä ollessaan, ei vanhempien. Hakekaa siis korvausta koululta, siellä on laiminlyöty valvominen jos lapset tappelee keskenään.

Vierailija
15/37 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meidän poika hukkasi syksyllä 2kk aikana päiväkodissa neljät hanskat/rukkaset. Ei todellakaan kukaan (siis pk) korvannu...Ymmärrän jos joskus jotain hukkuu mutta..Ja kaikki hanskat oli nimikoitu yms. Outo juttu. Mut 17,90*4 ei ole mikään ihan pieni hinta:(

Vierailija
16/37 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvonta ei estä asioita tapahtumasta. Tuottamuksellinen teko on aina tekijänsä vastuulla.

Vanhemmat eivät ole korvausvelvollisia, koska eivät ole laiminlyöneet valvomisvelvoitteitaan. Lapsi on koulun vastuulla siellä ollessaan, ei vanhempien. Hakekaa siis korvausta koululta, siellä on laiminlyöty valvominen jos lapset tappelee keskenään.

Vierailija
17/37 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisesti siksi, että korvauksenhaku on todisteellinen. Jos suullisesti haet, niin kieltäytyvät varmasti ja myöhemmin kysyessä väittävät, ettet ole hakenutkaan.

Vierailija
18/37 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisesti siksi, että korvauksenhaku on todisteellinen. Jos suullisesti haet, niin kieltäytyvät varmasti ja myöhemmin kysyessä väittävät, ettet ole hakenutkaan.

Vierailija
19/37 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvonta ei estä asioita tapahtumasta. Tuottamuksellinen teko on aina tekijänsä vastuulla.

tuhoista kuin vain silloin kun ovat laiminlyöneet valvontavelvoitteensa. Sitä taas ei ole koska lapsi on koulussa ja on siten koulun vastuulla. Koulu tai lapsi vastaa, kummalta sitten haluatte ne korvaukset hakea, päättäkää itse. Ihan turha niitä on vanhemmilta hakea, heille niitä ei määrää mikään viranomainen eikä oikeus.

Vierailija
20/37 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhoista kuin vain silloin kun ovat laiminlyöneet valvontavelvoitteensa. Sitä taas ei ole koska lapsi on koulussa ja on siten koulun vastuulla. Koulu tai lapsi vastaa, kummalta sitten haluatte ne korvaukset hakea, päättäkää itse. Ihan turha niitä on vanhemmilta hakea, heille niitä ei määrää mikään viranomainen eikä oikeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän