Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhojen muumimukien hinnat julkaistiin - paljon on kokoelmasi arvo

Vierailija
08.01.2013 |

Vihdoinkin on julkaistu hinnasto siitä, miten arvokkaita vanhat muumimukit on. Kävi ilmi, että omassa kaapissani on yksi 370 euron hintainen muki ja kokoelmani yhteisarvo menee johonkin 800-900 euroon.

Tarkistakaa omien mukienne arvot täältä ja kertokaa, paljon kokoelmallanne on hintaa yhteensä:

http://www.iskelma.fi/viihde/omistatko-muumimukeja-katso-taalta-kaikkie…

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin roskalavalta noita fazerin mukeja kun kävin tönkii niitten tehtaan roskalavalla, oli vissiin jäänyt yli, sain 12000e ku myin kaikki kerralla!

Vierailija
2/30 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin mukeja?!?  - Pitää muistaa, että noita mukeja käytetään edelleen = niitä särkyy = määrä vähenee ja jäljelle jäävien arvo kasvaa hiljakseen edelleen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 49 kpl mukeja ja laskin 24:n mukin arvo on 1750.00.Loppuja saa vielä kaupasta ostaa.

Vierailija
4/30 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1297 plus ne mukit mitkä ovat vielä kaupoissa. Ja kaikki mukit ovat koko perheen ja vieraiden käytössä.

Vierailija
5/30 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 mukia, joiden valmistus on lopetettu. (Niiden lisäksi muutamia, joita saa edelleen kaupasta). Noilla hinnoilla yhdeksän mukin arvoksi tuli 507€!

Täytyy varmaan alkaa keräilemään noita...

Vierailija
6/30 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon hinnaston mukaan mukeistani saisi 4900€.

Vierailija
7/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton mukaa 403€ + 32mukii joita ollu tos listal :)

Vierailija
8/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin neljällä sadalla eurolla löytyy mukeja tuosta listasta. Myin juuri joulunalla noita vanhoja joulumukeja, ja näköjään ihan pilkkahintaan, mutta mitäpä tuosta. Minulle nuo ovat käyttöesineitä, eivätkä edes mitenkään erityisen kauniita. Lapset ovat saaneet niitä paljon lahjaksi, joten en kehtaa kaikkia laittaa kiertoon ja kun mukin malli on kätevä moneen tarkoitukseen, pysyy ne meillä toistaiseksi käytössä. Vieraille kyllä katetaan jotain ihan muuta.

Vierailija
9/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mukien arvo 7€!!!! Wuhuu!!!! Eiku myyntiin ja eletään leveesti!!!

Vierailija
10/30 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 09:44"]

Meidän mukien arvo 7€!!!! Wuhuu!!!! Eiku myyntiin ja eletään leveesti!!!

[/quote]

Ja lisätään vielä että maksoin siitä muumipeikko mukista ite vissiin melkein 15 euroa eli arvo on laskenut melkein puolella!!! Wuhuu!!!!

Vierailija
11/30 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltä löytyy hopeinen muumimuki. Sain sen vuonna 1982. Siinä on muumipeikon kohokuva. Mikähän mahtaa olla sellaisen arvo nykypäivänä?

Vierailija
12/30 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy 3 fazerin mukia. Mummolta jäi perintönä. Serkun mukaan sain "vain" muutaman kupin kun hän sai mummon auton. Noh, onneks ei tiedä kuppien arvoa ;)

Vierailija
13/30 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katos, mulla on tasan yksi muumimuki. Sen arvo muka nykyään 45 euroa. En taida uskoa.

Vierailija
14/30 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1528 eur tuon listan mukaan. (Tosin tuossa listassa ei ole kaikkia näitä uudempia, jo lopetettuja, mukeja mitä minulla on. Puuttuu mm. seikkailu, vuoden 2012 mukit, Hemuli etc). Minulla ei ole kovin vanhoja nuo mukit, vanhimmat on vuodelta 2007, mutta minulla on useampi tupla-tai triplakappale. (Olen ostanut varamukeiksi, jos joskus noista joku hajoaa niin voi ottaa kaapista uuden eikä tarvitse maksaa huuto.netin riistohintoja).

Paperilla nuo arvot on nuo, mutta käytännössä ne voi olla ihan mitä vaan. Esim. noista 7 euron mukeista saa jo enemmän rahaa kuin sen 7 euroa.

Vierailija
15/30 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei arvo kylläkään ole korkein toteutunut kauppahinta.

Jos yksi hullu ostaa posliinimukin tonnilla, ei muiden samannäköisten arvo silti tonnia ole. Se yksi hulluhan on jo mukinsa saanut ja muut suostuvat maksamaan minkä maksavat.

Näissä keräilyesineissä onkin kiehtovaa se, että arvo vaihtelee kysynnän ja tilanteen mukaan. Jos yhtäkkiä ketään ei enää muumimukit kiinnosta, muuttuu ne vitriimiin säilötyt ylihintaiset posliinikappaleet käytännössä arvottomiksi, mitä nyt ehkä käyttöarvoa voi vanhalla mukilla olla. Sama ilmiö käy kun keräilyinto hiipuu. Jos ostajia on kymmenen ja nyt harvonaista mukia myynnissä sata, arvo laskee ratkaisevasti.

En millään näe muumimukeja sijoituksena. On vaikea tietää, missä vaiheessa ne kannattaa muuttaa rahaksi, mutta ei kellään vitriinissä korollista tiliä muhi.

Vierailija
16/30 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin keräilen, muita juttuja tosin.

Olen joskus maksanut yleensä satasella myytävästä tavarasta 150 euroa, koska juuri minä halusin juuri sen tavaran juuri silloin. Ei se kuitenkaan nostanut kaikkien samanlaisten arvoa viidellä kympillä, vaan kertoi vain juuri sen yksittäisen kappaleen arvon minulle juuri sillä hetkellä.

En luottaisi siis myyntihintoihin. Arvo elää kysynnän ja tarjonnan mukaan.

Vierailija
17/30 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosikymmeniä ja niitä on paljon, minulla on suurin osa noista mukeista ja hassua että en edes tajunnut niiden olevan mitenkään arvokkaita, taidan laittaa myyntiin koska mihin hittoon noita edes tarvitsee?? Saan paljon rahaa ja sijoitan sen paljon arvokkaampaan! =)

Vierailija
18/30 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melekosen paskaa tuo hinnottelu :D melkein kaikki yläkanttiin :D ja reilusti.

Vierailija
19/30 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä noita on niin hirveän paljon av-mammojen komeroissa että hinnat romahtavat kun useampi alkaa realisoida kokoelmaansa.

Been there, done that.

Vierailija
20/30 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa sanottiin että hinnat perustuu toteutuneisiin kauppoihin, joilla mukeja on hiljattain myyty. Ei ne hinnat paskaa ole vaan tuon verran mukeista voi parhaimmillaan saada jos niitä alkaa myymään ja oikea ostaja osuu kohdalle