Jaha. Rv 28 ja verenpaine koholla (134/93) ekaa kertaa. Mitäs nyt?
Lääkäri keskittyi vaan verenpainemittarista puhumiseen, mutta ei antanut neuvoja kuinka tuota painetta voisi laskea. Se oli vielä joulukuun alussa neuvolakäynnillä ok (121/79) eikä suvussakaan ole verenpainetautia tms. ongelmaa. Minulle on tullut joulun mässäilyn tuloksena kolmisen kiloa painoa lisää, vaikuttaakohan se (olen ylipainoinen)? Olen myös laiskuuteni vuoksi syönyt aika paljon eineksiä viime viikkoina, mut nyt kyllä tein ruokaa ihan eri fiiliksillä...eikös eineksissäkin ole paljon suolaa? Ruoanlaitossa en käytä sitä hirveästi ja sekin on ollut tuota ruususuolaa, jonka pitäisi olla parempi vaihtoehto.
Liikunta ja lepo olivat muistaakseni tärkeitä painetta hoidettaessa, onko näin? Lepäillyt olen melkein liiankin kanssa, kun sain esikoisen hoitoon...maannut vain sohvalla tai sängyssä lukemassa suunnilleen. Liikunta on jäänyt vähemmälle. Ei ole mitään lääkärin kysymiä oireita, esim. rintakipua/päänsärkyä, mutta hengenahdistusta iltaisin (voi tosin johtua painostanikin + univajeesta). Nukahtaminen on vaikeaa ja väsyn ekan kerran jo aamupäivästä, jolloin on pakko ottaa tunnin torkut ainakin.