Mitä olisitte tehneet tälläisessä tapauksessa?
Olin lasteni kanssa puistossa kävelyllä. Siellä oli humalaisia, ja yksi mies makasi maassa ja kouristeli. Mieheltä tuli vaahtoa suusta. Mitä siinä olisi pitänyt tehdä?
Kommentit (8)
noissa tilanteissa katsomaan mikä on hätä. Selvittämään ihan onko tajuissaan ja jos on niin kysyn mistä on kyse, tarviiko apua. Jos ei ole tajuissaan, heti ambulanssin soitan. Jos on tajuissaan ja esim. vakuuttaa että on vain juonut hieman liikaa ja on paha olla, ja on kavereita paikalla, eikä itse halua ambulanssia, en soita.
Jos taas ei uskalla ottaa kontaktia siihen ihmiseen niin sitten parasta soittaa vaan apua paikalle heti.
Mitä sinä teit? Kävelit kotiin ja ajattelit että kyllä joku muu soittaa?
No kun siinä oli niitä muitakin humalaisia eivätkä hekään tehneet mitään, eikä kukaan muukaan paikalla ollut ihminen auttanut sitä humalaista, niin miksi minä olisin tehnyt niin?
No kun siinä oli niitä muitakin humalaisia eivätkä hekään tehneet mitään, eikä kukaan muukaan paikalla ollut ihminen auttanut sitä humalaista, niin miksi minä olisin tehnyt niin?
Ei siellä kerrottu, että humalaistakin voi puhutella, myös sairauskohtauksen saanutta.
Ei kerrottu sitäkään, että pitempiaikaisen tajuttomuuskohtauksen tai kouristelun vuoksi pitää toimittaa hoitoon, ambulanssilla. Entiseen aikaa se aika oli 15 minuuttia, nykyään varmaan pari tuntia.
onks tää tietovisa vai? Mä oisin soittanut ambulanssin ja vähintään laittanut kylkiasentoon...tiedä häntä sitte....