Apua! Miten käy elatusmaksujen kun ekspuoliso jää yllättäen työttömäksi?
Eli tilanne on tämä, hyvätuoinen eksmieheni on maksanut minulle kuukausittain 300e lapsistamme, mitään sopimuksia meillä ei ole. Nyt hänet yhtäkkiä irtisanottiin töistä. Työllistyy tod. näköisesti pian uudestaan mutta miten käy rahojen sillä aikaa? Nettoni on alle 1400e joten 300e on minulle todella suuri raha jos olen sitä vaille usean kuukauden! :(
Kommentit (10)
Paha sinun on vaatia mitään kun ei ole mustaa valkoisella.
Oletteko ollenkaan käyneet lastenvalvojalla sopimassa lasten huollosta?
Sopimusta ei ole siksi koska ei ole ollut minkäänlaisia erimielisyyksiä, no ne on kaiketi pakko nyt tehdä! Ap
Sopimusta ei ole siksi koska ei ole ollut minkäänlaisia erimielisyyksiä, no ne on kaiketi pakko nyt tehdä! Ap
Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaana, kait.
Toivottavasti tämä työttömyys ei vaikuta siihen, ettei eksä suostukaan tekemään tätä sopparia.
Mutta 300 on about minimi kahdesta, joten jos on ollut hyvätuloinen, niin miksi ei ole maksanut sen mukaan?
Toivottavasti tämä työttömyys ei vaikuta siihen, ettei eksä suostukaan tekemään tätä sopparia.
sopimuksen tekemisestä. Se on pakollinen, jos toinen osapuoli niin haluaa.
Minimiä on maksanut syistä joita en jaksa alkaa luetella tarkoitus on ollut tarkistella asiaa jossain vaiheessa. Ollaan vaan molemmat pidetty hyvänä asiana sitä että ollaan oltu sovussa ilman viranomasia. Ap
voi kieltäytyä, mikään ei tätä estä
löytää itsensä käräjiltä. Se on se vaihtoehto. Riippuu tietysti miehestä, kuinka pitkälle haluaa mennä.
Minimit on yhdestä tällä hetkellä n. 145 euroa.
Eli jos sinulla on kaksi lasta, niin aika lähellä minimiä olette menneet nytkin.
Jos yhteistä lastamme ei olisi, hän joutuisi maksamaan muistaakseni jokusen kympin elareita ja kela maksaisi loput. Summa oli siis todella pieni, alle 50e. Yhteisen lapsemme vuoksi mies ei kuitenkaan joudu maksamaan mitään vaan Kela maksaa koko summan.
sori