Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä flunssa ei ota loppuakseen. Töihin huomenna vai ei?

Vierailija
08.01.2013 |

Alkoi joo reilu viikko sitten kutisevalla kurkulla joka jatkui 5 päivää. Sitten kamala yskä ja sitkeää limaa keukoputkissa. Yhden päivän korkea kuume, seuraavana päivänä lämpöä. Nyt yskää ja sitkeää limaa keukoputkissa ja lievää nuhaa sekä kamala väsymys.

Olen ollut nyt kaksi päivää pois töistä ja huomenna pitäisi siis mennä töihin. Nytkin ei jaksais tehdä mitään. Tekis mieli vaan nukkua. Yöt yskin, joten nukkuminen hankalaa.

Pitäiskö lekuriin mennä vai vaan raahautua töihin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen flunssa mulla ollut. Kuumeaikana otin aamulla lääkkeen jolla sain kuumeen alas ja menin töihin. Kurkkua puuduttavia Toncils-pastilleja napsin kurkkukipuun ja nokan pidin auki ja vuotamattomana Otrivin Comp nenäsuvmutteella. Väsymykseen auttaa runsas kahvi.

Itse kyllä en viitsi kotona sairaana olla (se on helvetin tylsää ja olo tuntuu entistä sairaammalta kun ei ole muuta tekemistä kuin pohtia omia vaivojaan) joten menisin tilanteessasi töihin, mutta voithan hakea saikkua jos tunnet että et jaksa töihin mennä.

Vierailija
2/8 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen flunssa mulla ollut. Kuumeaikana otin aamulla lääkkeen jolla sain kuumeen alas ja menin töihin. Kurkkua puuduttavia Toncils-pastilleja napsin kurkkukipuun ja nokan pidin auki ja vuotamattomana Otrivin Comp nenäsuvmutteella. Väsymykseen auttaa runsas kahvi.

Itse kyllä en viitsi kotona sairaana olla (se on helvetin tylsää ja olo tuntuu entistä sairaammalta kun ei ole muuta tekemistä kuin pohtia omia vaivojaan) joten menisin tilanteessasi töihin, mutta voithan hakea saikkua jos tunnet että et jaksa töihin mennä.

mulla tosin on vieläkin, 2 viikkoa taudin aluusta. On monella muullakin ollut tämä sellainen että kestää 3-4 viikkoa että tuo limaneritys loppuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen flunssa mulla ollut. Kuumeaikana otin aamulla lääkkeen jolla sain kuumeen alas ja menin töihin. Kurkkua puuduttavia Toncils-pastilleja napsin kurkkukipuun ja nokan pidin auki ja vuotamattomana Otrivin Comp nenäsuvmutteella. Väsymykseen auttaa runsas kahvi. Itse kyllä en viitsi kotona sairaana olla (se on helvetin tylsää ja olo tuntuu entistä sairaammalta kun ei ole muuta tekemistä kuin pohtia omia vaivojaan) joten menisin tilanteessasi töihin, mutta voithan hakea saikkua jos tunnet että et jaksa töihin mennä.

mulla tosin on vieläkin, 2 viikkoa taudin aluusta. On monella muullakin ollut tämä sellainen että kestää 3-4 viikkoa että tuo limaneritys loppuu.

mutta tämä kamala väsymys ja sellainen vetämätön olo on ihan hanurista. Yskänlääkettäkään en viitsi ottaa jotta sais yskittyä se räkä pois, mutta se toisalta aiheutta sitten sen etten voi nukkua.

ap

Vierailija
4/8 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat että tää flunssa ei ota loppuakseen, ja että alkoi viikko sitten! Mulla alkoi syyskuussa ja tänään jäin saikulle pomon kehoituksesta, tosin lokakuussa söin yhden ab-kuurin.

Mutta joka tapauksessa, lepäilehän vielä jokunen päivä että voit paremmin, puolikuntoisena töihin meno vaan pitkittää tautia (trust me, kokemusta on!) :)

Vierailija
5/8 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sellainen puolikuntoisena töihin palaaja, omalla ilmoituksella olen max 2 pv pois ja sitten ei enää "kehtaa", vaikka kroppa huutaisi lepoa.

Joskus sitten olen käynyt lääkärillä, ja saanut jonkun huikean 5 päivää saikkua! Tuntuu ihan rikolliselta ensi alkuun, mutta sitten 3. päivänä, juuri kun omalla ilmoituksella pois ollessa olisin jo raahautunut (!) töihin, saikin jäädä vielä kotiin lepäämään, niin on ollut ihan mahtavaa. Oikein kuulostella kroppaansa ja antaa sen levätä ja parannella itseään.

Kyllä sillä 1-2 lisäpäivällä, vaikka juuri ja juuri jaksaisi mennä töihinkin, on kuitenkin suuri merkitys, jos saa ne levätä.

Paranemisia! =)

Vierailija
6/8 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen, ymmärrät kai että kroppasi koittaa sanoa sinulle jotain.

Vierailija
7/8 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä ap vähän tyhmä!? Kuvitteletko oikeasti, että jos otat yskänlääkettä, niin se pahentaa tai pitkittää flunssaasi? HAHAHAHAHAAAA!! Vinkkinä sulle, osta sitä limaiseen yskään tarkoitettua litkua. Ei herranen aika oikeesti...

Vierailija
8/8 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2013 klo 14:06"]

Ootko sä ap vähän tyhmä!? Kuvitteletko oikeasti, että jos otat yskänlääkettä, niin se pahentaa tai pitkittää flunssaasi? HAHAHAHAHAAAA!! Vinkkinä sulle, osta sitä limaiseen yskään tarkoitettua litkua. Ei herranen aika oikeesti...

[/quote] Äläpäs mollaa tietävää ihmistä. Viimeaikaiset tutkimukset nimittäin kertovat, että yskänlääkkeet itseasiassa pitkittävät yskää, eivätkä suinkaan paranna sitä. Yskänlääkkeen aineosat lisäävät virusten määrää räjähdysmäisesti mikä siis pahentaa flunssaa. Yskä voi hetkellisesti lievittyä, tullakseen sitten entistä voimakkaampana takaisin. 

Ihmiset, hoitakaa flunssaanne luontaisesti. Hunaja (jota ei saa kuumentaa yli +52°C ettei hyvät aineosat haihdu), valkosipuli ja sipulisukat yöksi. Jo paranee flunssa parissa päivässä. Oiva flunssajuoma tulee, kun keitettyyn veteen raastaa sitruunan kuorta ja sitten puristaa sitruunan mehun sinne veteen. Vielä raastettu valkosipuli kokonaan joukkoon ja lopuksi kun vesi on jäähtynyt siihen n. +52°C lisätään hunajaa runsaasti. Tämä juoma kuulostaa kamalalta mutta kokeilkaapa SE ITSEASIASSA MAISTUU TOSI HYVÄLTÄ. Ja flunssa saa kyytiä. Entisen työpaikkani amerikkalainen johtaja on nimennyt tämän juoman minun mukaani ja joka vuosi tulee joulukortti, jossa kiitetään vinkistä ja kerrotaan kuinka monta flunssapotilasta ihmejuomani on pelastanut :D