Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 ihmetystä, pitääkö huolestua? Missä viipyy hampaat ja miksi toinen ei opi potalle?

Vierailija
08.01.2013 |

Kuopuksellani, 8 kk ikäisellä, ei ole puhjennut vielä yhtäkään hammasta, eikä näytä ihan lähiaikoina vielä olevan tulossakaan. Mitä ihmettä? Onko ihan normaalia?

Lisäksi 2v.9kk lapsi ei edelleenkään osaa kertoa koska on pottahätä. Ei vielä minkäänlaista pidätyskykyä (tai halua tehdä sitä). On kokeiltu vaipattomuutta mutta ei sekään tunnu auttavan. Vinkkejä, miten tässä asiassa voisi edistyä? Lapsi kyllä tekee pottaan asiat kun sen siihen istuttaa, mutta ei millään tavalla ilmaise pottatarvetta itse.

Oonko nyt vaan vähän hysteerinen kun alan huolestua jo näistä vai voinko vielä huoletta odotella että asiat etenee painollaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle lapselleni tuli ensimmäinen hammas vuoden ikäisenä (oli isälleenkin tullut samoin)

Ja eiköhän tuo potta-asiakin ajallaan hoidu jos kerta potalle tapeensa tekee jos siihen laittaa.

Vierailija
2/4 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei tarvitse huolestua. Minulle itselleni tuli ensimmäinen hammas 1v 1vko iässä, ja esikoiselleni 11,5kk iässä, ja ihan normaalit hyvät hampaat meillä on. Ei reikiä!

Tuo pottailuasia on aika yksilöllinen. Oppii sitten kun oppii. Se voi tapahtua nopeastikin, sitten kun lapsi itse sen hoksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuopukselle tuli eka hammas 10kk ikäisenä ja sama hemmo meni potalle vasta reilu 3v. tosin oli sitten samantien täysin kuiva. Meinashan siinä hermot mennä, mutta pakottamalla ei pottahommista tule mitään, joten pakko oli vaan odotella rauhassa.

Vierailija
4/4 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

potattamisesta, että otat vaan itelles ajat kun potatat lasta eli tasaseen viet itse sen potalle tai pyydät lasta menemään itse... kyllä se siitä :)