Kannattaako yrittäjyys
..tämän päivän Suomessa? Mulle on tullut tilaisuus ostaa eräs pieni, yhden naisen yritys. Mulla olis palkkatyö isossa firmassa, tosi ihan paska ja liukuhihnatyö. Mutta lääkärikulut tietty kuuluu ja varma palkka.
Kannattaako?
Kommentit (2)
Saatko muuta kuin nimen ja asiakaskunnan? Kuinka iso se on? Kannattaako siitä maksaa? Kuinka kilpailtu ala on?
Jos sulla on joku sellainen taito, mistä firmat tai yksityiset ovat valmiita maksamaan, ja etenkin jos asiakkaat saa mukaan, niin mikäs siinä.
Työterveyshuollon olet velvollinen järjestämään itsellesi.
Kyllä mä sun tilanteessa harkitsisin, jos et liikaa joudu investoimaan, osaat ihan varmasti sen homman ja ne asiakkaat ovat pysyviä. Mitään kotiäidin nettiputiikkia en ostaisi, mutta vaikka joku tilintarkastusyritys voisi olla mahdollinen - kunhan ne asiakkaat tulevat mukaan ja heille sopii, että heidät myydään. Uusasiakashankinta on aika vaikeaa, alalla kuin alalla.
Jos epäilyttää, ei kannata.
Eläkekertymää, työkyvyttömyysturvaa, yms. ajatellen - ei kannata.
Jos liike vaatii investointeja eikä sinulla ole pesämunaa johon turvata - ei kannata.
Mutta muuten, mikä ettei. Siitä vain pitää lähteä, että koko homma menee perseelleen. Jos siihen on varautunut, on vain taivas rajana.
(Kokemuksesta puhun.)