Poikien äidit: Niksejä pissanhajuun wc:ssä
Joka päivä tää ongelma, kun haisee järkyttävälle koko pöntön seutu. Pesen kloorilla tai soodalla mutta viimeistään seuraavana päivänä taas löyhkää. En oo selvittänyt vielä mihin sitä pissaa lentää tarkalleen kun haju tuntuu joka puolella. Mitä kikkoja tähän on? Joskus kuulin että laittaa pingispallon pyttyyn, mutta entäs kun on kakka tulossa? Ei vaikuta hyvältä idealta. En millään kerkee vahtaan vieressä kun pojat (4 ja 7v) käy vessassa. Siis ovat aika omatoimisia. Onko jollain ideoita???
Kommentit (68)
Moneen kertaan sanottu ja vielä kerran: istualtaan pissaaminen. Jos miehisyys on kiinni siitä, että pitää seisten lorottaa, niin on se vähän heikoissa kantimissa.
7 poikaa ja mies
No tämä on aika helppo. POika pissaa istuen ja mitään hajua ei kyllä ikinä ole. MIes opettanut pojalle miten sivistyneet miehet käyttäytyy
Ei meillä vaan kusi haise... Pojat ja miehen olen opettanut pissaamaan istualtaan. mieheen ku mieheen tehooa kun sanoo, että saa alkaa itse siivota vessan jos lorottelee seisaaltaan. Kesäisin saavat tehdä puskapissat pihanperälle seisaaltaan, onneksi on iso piha. :) monella tutulla haisee kyllä vessassa kamalalle, pahin on kun menin tutuilla kiireellä vessaan niiden 12 v pojan jälkeen. Tuli kiire kotiin kun oli perse ja sukat kusessa...
Jaa-a, mikähän kusivikainen meillä o n, kun pissii istuvilleen, reunoilla ei ole pissaa ja silti haisee. En tajua miten saa pissittyä sinne renkaan sisäpuolelle?!?
Mulla yksi lapsi joka jo lähes täysi-ikäinen, ei oo koskaan ollut moista ongelmaa. Aikanaan pottaan, sitten ostin aukon pienentäjän ja opetin myös miten miehet pissii. En tänä päivänäkään tiedä pissiikö niinku miehet vai istuallaan. Mikäli mennyt ohi niin ilmeisesti siivonnut koska ei haise.
Hyi hemmettti...taas yksi juttu lisää miksi en halua poikalasta.
Meillä muuten myös Gustavsberg wc pönttö ja siihen pinttyy pissa kiinni! Olen asunut useammassa asunnossa aiemmin eikä koskaan tällaista ongelmaa. Odotan wc-remonttia, sitten vaihtuu koko pönttö. Kerran putsasin sitä pinttynyttä pissaa "partahöyläterällä", millään muulla en saanut sitä irti. Se pinttynyt lika oikein lohkeili. Ja tuo Gustavsberg-wc kannattaa olla kansi kiinni, koska se haju tulee sieltä pöntöstä.
Pojillahan saattaa pippeli jöpöttää pissiessä ja painekin nostaa pikkupilin pystyyn siksi istumapissallakin nousee yli laidan.
Tällainen ohje, pöntölle istuminen ja kädellä pitää painaa pippeli alaspäin.
Lisäksi siivousta siivousta siivousta. Pieniltä pojilta jäljet siivoaa vanhemmat ja kun poika on eskari-ikäinen niin rätti käteen.
Käske vetää esinahka taakse ennen kuin aloittaa kusemisen: suihku on paljon tasaisempi ja osuu oikeaan paikkaan.
Pitäkää vessanpöntön kansi kiinni, kun se ei ole käytössä?
Jos käytätte vessanraikastajaa ts. sellaista pöntön reunaan kiinnitettävää jutksaa josta tulee pesuainetta, voi valita sellaisen josta tulee esim. sinistä väriä. Pöntön vesi muuttuu siniseksi ja siihen on helppo tähdätä.
Itse en ole tuohon vielä ryhtynyt, koska kuvittelen aineen olevan myrkkyä.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 17:58"]Jos käytätte vessanraikastajaa ts. sellaista pöntön reunaan kiinnitettävää jutksaa josta tulee pesuainetta, voi valita sellaisen josta tulee esim. sinistä väriä. Pöntön vesi muuttuu siniseksi ja siihen on helppo tähdätä.
Itse en ole tuohon vielä ryhtynyt, koska kuvittelen aineen olevan myrkkyä.
[/quote]zpitääkö tätä kusiketjua vielä tammikuusta nostaa?! peskää vessanpönttöä ja lattiaa huolellisesti joka viikko niin ei kusi haise!
Ei se kerta viikkoon riitä :-DDDD
En jaksa lukea kaikkia vastauksia, joten en tiedä onko vaihtoehto otettu jo huomioon: meillä oli sama ongelma. Mies väitti poikiemme pissaavan ohi. Minä väitin ettei syy ole siinä. Lopulta mieskin joutui myöntämään, että se on pönttö joka haisee. Eli vanhasta pöntöstä on ilmeisesti lasitus kulunut puhki ja sen vuoksi siitä ei saa sitä pissanhajua pois kuin hetkeksi. Heti kun pisaat sinne uudelleen, haju on hirveä.
Miksi miehet ylipäätään opetetaan pienestä pitäen kusemaan seisaaltaan? Miksi? Pönttöhän on vain ja ainoastaan istumista varten. Itsekin asunut monessa taloudessa missä miehiä ja poikia, aina on kusta pitkin laitoja, lattiaa ja seinää. On ihan oikein että nämä kuseksijat siivoavat itse omat jälkensä.
Meillä mies kusee joskus pitkin laitoja eikä aina ole sellainen tilanne (esim aamukiireet ja minä ensin ylhäällä) että voisi nakittaa toisen hoitamaan vessansiivouksen. Alusta lähtien sanoin, että minä en hänen kustaan pese mistään, jätkä saa itse nousta siivoamaan jälkensä ja niin se on tehnytkin. Uskon että nolottaa kun asiasta huomautetaan ja myös minua nolottaa ja ärsyttää sanoa.... "en huomannut" ei ole oikea vastaus.. itse tarkistan pöntön aina siitä noustessani, etten jättänyt sotkua, normaalia huomaavaisuutta muita kohtaan ja hygieenisyyttä tietysti. Kyllä ottaa sitten nuppiin miehen roiskiminen.
Onneks ei ole poikaa. En olis kyllä muutenkaan halunnut.
Istumapissa. Ei haise pissa, kun ei roisku ympäriinsä.
Meillä ei ole ongelmaa, miespuoliset osaa pissata istualtaan myös. Tai sitten osaavat tähdätä. En tasan tiedä, miten teini pissii, mutta vessa ei haise.
No kyllä sen miehen/pojan sivistyksen valitettavasti huomaa tässäkin asiassa. Valitettavasti vähemmän sivistyneissä piireissä pidetään tuota seisaalteen pissimistä jonain status-juttuna. Itse en ole koskaan seurustellut kuin sivistyneiden miesten kanssa, ja he kyllä osaavat tilanteen mukaan molemmat. Kotona ja ystävien luona istuvilteen, likaisissa (huoltoasema ym) paikoissa seisaalteen.
mulla kolme poikaa ja mies ja ei oo kyllä koskaan pissa haissut..