vaurioituuko vauva jos nyt juon YHDEN 0,5l siiderin? (rv 35)
Kommentit (12)
Tuonkin kuullessa joku tollo voisi tajuta, että lupa on juoda vaikka joka päivä kunhan ei humalaan tule. Jotkut voivat juoda jopa useita annoksia alkoholia ennen kuin tuntuu missään, joten pidähän suusi kiinni.
Älkää pelatko kortteja etukäteen lastenne puolesta!
" Pari senttiä punkkua on aivan eri asia kuin 0,5 l siideriä"
Alkoholia voi ottaa esim. viinilasillisen, mutta jos alkaa tuntua ns. " päässä" juominen tulee lopettaa. Joten pidähän leipäläpesi soukemmalla.
Jos äidillä on 0,3 prom. niin sikiöllä ehkä vaivaiset 0,01prom. t.sh
Sauna, seksi, siideri jne.
Odottele vielä ja korkkaa sitten, jos pääset viikolle 42.
että voiko se pieni määrä alkoholia käynnistää synnytyksen?
Mitä sitten synnärillä jos havaitsevat että synnytykseen tuleva mamma on juonnut? Tuskin sitä kovin hyvällä katsovat..
miksi tarvisi olla sikiöllä edes tuota mainitsemaasi määrää?!
Aikuinen, vanhempi voi itse päättää juomisesta ja tupakin poltosta mutta se syntymätön vauva ei! En ehkä ny ihan yhtä sidukkaa tuomitse helvettiin mutta oletteko kuulleet että äidin raskauden aikainen alkoholinkäyttö ja röökaaminen, runsaana ja usein, aiheuttaa vastasyntyneelle vieroitusoireita, aivan kuten aikuisellekin krapulan, niksat..
Sad but true! Antakaa lapsenne ite päättää juoko/polttaako hän sitten kun on siihen " valmis" . Ja jos itse joitte tai röökasitte odotusaikana, älkää syyllistäkö/toruko lapsianne sitten kun sen itse tekevät
Et sä siihen kuole, jos nyt jätät juomatta...jos on pakko juoda niin juo alkoholitonta.
Yksi siideri hitaasti nautittuna nyt ei kuitenkaan nosta promillejasi niin, että lapsi siitä vaurioituisi, eli ota ihan rauhassa jos mieli tekee. Itse olen aina ajatellut, ettei se yksi tee hullua hurskaammaksi, joten sen voi rauhassa jättää ottamattakin :)
Jos oot jaksanut olla jo 35-viikkoa ilman niin on jo aikakin ottaa jo.
ja Jenkeissähän " apple cider" meinaa useimmiten omenamehua. Sitä suosittelen myös sulle, 0,5 litraa sitä tekee varmasti terää.
kun eilen otin pari senttiä punkkua..
sit varmaan kaikki eteläeurooppalaiset lapset on idiootteja...