Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä lääke auttaa teillä migreeniin

Vierailija
07.01.2013 |

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle riittää Zomig Rapimelt, jos se ei jostain syystä toimi niin sitten Imigran nenäsuihke + diapam.

Vierailija
2/39 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

(silmäoireet) saatan välttää särkyvaiheen kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerralla otettuna ensioireisiin auttaa. Primperan siis pahoinvointilääke.

Jos menee pidemmälle niin sumatriptan+800mg buranaa saattaa auttaa.

Vierailija
4/39 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää migreeniä! Kannattaa kokeilla. Mulle akupunktiokokeilua ehdotti lääkäri Mehiläisessä.

Vierailija
5/39 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Almogran ja Imigran. Just lauantaina jouduin testaamaan ) :

Vierailija
6/39 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös Hortonia, joten päänsärky yleensä alkaessan jatkuu ja jatkuu joskus viikkoja.

Vierailija
7/39 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Färkkilä sanoi että akupunktiota voi kokeilla. Ei valitettavasti auta läheskään kaikilla - ei edes useilla. Mutta kaikkea kannatta kokeilla. Minulla ei auttanut.

Vierailija
8/39 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan joko imigran (+ miranax) (+sirdalud) tai 1-2 panacod.

Ton mun niskaongelman takia panacod on periaatteessa parempi ratkaisu, koska kohtaukset on yleensä jännityspäänsäryn ja migreenin yhdistelmiä, ja tolla saa yhdellä lääkkeellä homman kuriin. MUTTA kaverini kertoi, että hänellä ja monella tutulla kodeiini saattaa lisätä migreenien esiintymistä, ja vähän siltä itsekin tuntuu. Ts. yritän jättää panacodit tosi pahoihin tilanteisiin ja otan triptaanin ja sitten erillisenä lääkkeen niskajumiin.

Vierailija
9/39 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suussa liukeneva zolmitriptaani. Joskus siitä huolimatta, että triptaani lopettaa kohtauksen, jää kipu päälle. Silloin otan 500mg ibuprofeiinia ja 500g parasetamolia.

Vierailija
10/39 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli välillä poissa markkinoilta, mutta tuli takaisin onneksi. Minulla on basilaarimigreeni, joten en voi käyttää täsmälääkkeitä. Joskun pahoinvointilääke suppona, jos oksentelu kovaa.

Vierailija
11/39 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miranax auttaa ja imigram, mutta koko päivä menee sitten ihan pöllyssä :(

Farmaseutti-kaveri vinkkasi kerran, että jo vähän edenneeseenkin kohtaukseen auttaa 1000mgg parasetamol + 1000 mg acetylisalisyylihappo + 100mg kofeiinia (tabletti) auttaa.

Ja niinhän se auttaa! En ole tämän oppimisen jälkeen tarvinnut enää muuta. N puol tuntia siitä, kun on tunkenut lääkkeet naamaan, niin helpottaa :)

Vierailija
12/39 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla miranax tehoaa jos ottaa heti kun auraoireet tulee, elikkä mulla kädet ja suu puutuu, näkökenttä kapenee, eikä puheesta tule oikein mitään. Jos en siinä vaiheessa ehdi lääkettä ottamaan niin sitten ei auta enää mikään.

Vierailija
13/39 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- sumatriptaani 50 mg

- ritsatriptaani, en muista määrää (Maxalt rapitab)

- Relert 40 mg

- 1000 mg parasetamolia + 400 mg ibuprofeenia

Vierailija
14/39 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää migreeniä! Kannattaa kokeilla. Mulle akupunktiokokeilua ehdotti lääkäri Mehiläisessä.

ja myös akupunktiosta ollut apua.

Mutta kiro vei alkuaikoina säryn pois jopa 3 kk:ksi!

Vierailija
15/39 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suussa liukeneva zolmitriptaani. Joskus siitä huolimatta, että triptaani lopettaa kohtauksen, jää kipu päälle. Silloin otan 500mg ibuprofeiinia ja 500g parasetamolia.

Myöskään Clotam tai Miranax - ei mitäön tehoa, ouhumattakaan Buranat tai Panadolit. Akupunktio ei ole auttanut, helpottaa kyllä niskajumeja, jotka joskus myös laukaisevat migreenin. Mulla migreeni on hyvin vahvasti hormoonitoimintaan liittyvä, menkkojen aikana yleensä aina kohtaus. Siksi syön pillereitä monta kiekkoa putkeen, jolloin menkatkin harvoin.

Paskamainen tauti!

6

Vierailija
16/39 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun otan yhden maxalt rapitab - tabletin, niin sillä ja puolen tunnin levolla pimeässä jos vain mahdollista, oon miltei täydessä terässä lopun päivää. ensioireilla tarkoitan ekan viiden minsan aikana auraa tai näköhäiriöitä.

Maistuu hirveältä, mutta se sulaa suussa, eikä tarvitse välttämättä edes vettä. Paitsi suun huuhteluun.

Pitää ottaa heti kun ensimmäiset oireet alkavat, niin toimii hyvin. Itse olen oppinut tunnistamaan tietyn niskatuntemuksen joka enteilee migreeniä. Tällä lääkkeellä (ja merkittävällä stressin vähentämisellä) kohtauksitta jo vuoden. :)

Vierailija
17/39 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kahdenlaista enkä ole koskaan saanut oikein neuvoa auralliseen migreeniin.. eli kärsin sen vaan sitten vaikka täsmälääkekin olisi. Olen luullut ettei täsmälääkettä (Migard tai Maxalt Rapitab) saa ottaa siinä vaiheessa kun näköhäiriöitä on, mutta näinkö ei siis olekaan? Selittäisittekö vähän tyhmälle...

Vierailija
18/39 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maxalt Rapitad toimii minulla ihan mielettömän hyvin! :) Lisäksi minulla on reseptillä myös Miranaxia, mutta migreeniini se ei tehoa yhtään. Käytän sitä yleisärkylääkkeenä tai joskus päänsärkyyn jos se ei ole migreenisärkyä.

Vierailija
19/39 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo auttavat jopa paremmin kuin muutamat täsmälääkkeet.

Ja riittävästi vettä, ja joskus myrkkysuolainen ruoka taittaa alkavan migreenikohtauksen. Toisinaan kestää päiviä eikä mikään auta.

Vierailija
20/39 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migard 2,5 mg

Burana 800 mg

Primperan 20 mg

ja tämä heti kun tulee ensimmäinen aura.

Muutaman tunnin kuluttua sama sekoitus uudelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi