Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoja kokemuksia osteopaateista/hierojista?

Vierailija
06.01.2013 |

Hierojalla käydessäni on olo aina ollut miellyttävä ja keho käsittelyn jälkeen rentoutunut. Ensimmäinen kertani osteopaatilla oli kammottava järkytys ja nyt olen ollut jo kolme viikkoa kipeänä kärsien vaivoista joita ei ennemmin ollutkaan. Hienoa!

Sanomattakin selvää että moiselle puoskarille en enää kuuna päivänä mene. Kuinkahan kauan mahtaa mennäkkään että tämä kokokehon lihasjännitys ja hermokivut laantuvat. Toivottavasti ei tullut mitään pysyviä vaurioita :(

Muilla traumoja kovakouraisista rynttääjistä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voidaan tosiaan saada lihakset väkivalloin pehmenemään mutta asia kostautuu entistä kovemmalla jännityksellä ja sitten ollaankin lähtöpistettä huonomassa jamassa. Näin olen kuullut mutta mitä osteopaatteihin tulee niin en osaa kuin kauhulla kuvitella, nehän tekevät muutakin. Vääntävät, naksuttelevat ja rusentavat :/ Vai?

Vierailija
2/29 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain hyviä kokemuksia hieronnasta (naispuolisella) mutta joitakin kertoja olen kuullut hierojaa vaihdetun juurikin liian voimankäytön vuoksi.

Osteopaatille en uskaltaisi mennä. Vaikuttaa varsin epäilyttävältä ja riskaapelilta tavalta hoitaa kehoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen todella pahoillani tilanteestasi :(

Kun lähtee hakemaan apua vaivoihinsa ja tilanne kääntyykin dramaattisesti pahempaan kysyy todella jaksamista ja sitkeyttä selvitä eteenpäin.

Itselläni vastaavanlainen painajainen, josta selviytyminen kesti useita kuukausia. Minä sain helpotusta kammottavaan kramppiin lempeistä luontaishoidoista. Tulehdusten takia kun ei alkuun voinut edes saunoa hieronnasta puhumattakaan.

Käy lääkärissä niin saat selvyyden pelkäämiisi aiheutettuihin vaurioihin. Voimia!

Vierailija
4/29 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs hieroja(mies) että parin kerran jälkeen oli pakko lopettaa.Koko ajan semmonen fiilis että mihin se kohta kätensä lykkää hyi ei vieläkin ällöttää kun ajattelen. Ihan toisenlainen juttu tää mutta kumminkin.

Vierailija
5/29 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin ottamaan etukäteen selvää eri vaihtoehdoista ja kyselemään muiden kokemuksia.

Saattaa auttaa välttymään ikäviltä yllätyksiltä.

Vierailija
6/29 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteopatia on pisimmälle viety manipulatiivinenhoito

Kokeile jarmo siposta hki

Olen saanut hoitoa, ohjeita ja tervehtynyt

Vierailija
7/29 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Kokeile ammattitaitoista osteopaattia, hyvä tatsi ihmisiin, kokemusta ja käy paljon erilaisia ihmisiä. HÄN on myös käynyt meillä töissä.

Olen läh hänelle myös sukulaisia, pelkkää positiivista palautetta ja tulehdukset hävinneet kehosta, suosittelen.

Vierailija
8/29 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran naishieroja käpälöi mua (oon nainen).

Osteopatiaa on kehuttu, mutta mulle ei tehty mitään.

Yksi hieroja runnoi mua vaikka varotin missä kunnossa oon...

Vierailija
9/29 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se osteopaatti jolla käyn, lähinnä hieroo. Alkuun vähän rusauttelee paikkoja mutta loppuika on aika helläkätistä hierontaa. Ei siitä kyllä mitään apua ole ollut.

Vierailija
10/29 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella hämmentynyt eri osteopaattien eroista.

Jotkut hoitavat koko kehon yhdellä käyntikerralla, eli tutkivat, vääntelevät, niksauttelevat - toiset heistä hellästi, jotkut kovakouraisesti ja jotkut siltä väliltä.

Jotkut hoitavat useamman hoitokerran vain  yhtä osa-aluetta, jolloin joku muu jumissa oleva alue vain vetää hoidon jälkeen taas kehon jumiin - ei hyvä tapa.

Sitten on pari sellaista osteopaattia, jotka vain pitävät kuumia käsiä asiakkaan pään tai selän tai milloin minkäkin kipeän kohdan päällä, mutta eivät siis muuta. En vain kässää.

Hinta saattaa olla ostepaatilla esim.  55 euroa/45 minuuttia tai 60-70 euroa/30 minuuttia. Aika hiiskutin kallista, jos vain pidetään kuumia käsiä iholla. Onko kukaan törmännyt tällaisiin kuumakätisiin osteopaatteihin?

Niiden runnojien pitäisi maksaa asiakkaalle, kun hoitavat niin kivuliaasti, että asiakas vain kipeytyy ja mene enemmän jumiin.

Vierailija
11/29 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kuumakätisellä osteopaatilla. Toisaalta epistä, kun asiakas tilaa osteopaattiseen hoitoon ajan ja kuvittelee, että hänen selkärankansa ja mahdolliset asentovirheensä tutkitaan, niin sitten onkin vain käsien pitämistä päällä.

Pääseekö osteopaatti siinä helpommalla kuin varsinaisessa perinteisessä osteopaattisessa työskentelyssä?

Vai onko se jotain extravaikeaa universaalin energian kanavointia?

Mielestäni ne vaivat, joihin hain apua, olisivat edellyttäneet kehon tutkimista ennen hoitoa eikä vain heti pötköttelemään/rentoutumaan ja kuumia käsiä odottamaan.

Hinta on asiakkaalle hurja, jos 60- 70 € puoli tuntia maksaa.

Vierailija
12/29 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käynyt kolmella eri osteopaatilla. Yhdellä miehellä Järvepäässä kaksi tai kolme kertaa. Se heilutteli polviani ja käsiäni eri suuntiin pumppavilla liikkeillä. Tuntui että sain helpotusta siitä astmaani, mutta viimeisellä kerralla hän laittoi kädet rinnoilleni ja sanoi että vaikuttaa että minulla ongelma hyväksyä rintani. Siinä hän sitten piteli käsiä rintojeni päällä ja sanoi että hyväksytään yhdessä tämä. Olin nuori päälle 20v tyttö/nuori nainen. En osannut siinä mitään tehdä, enkä jälkiäteenkään, mutta en koskaan mennyt hänelle uudelleen. Tuntui että mentiin jonkun rajan yli.

Sitten olen käynyt kahdella eri osteopaatti naisella Keravalla. Toinen teki hyvin hellävaroen että olin selän mahan päällä ja selän alla ja liikutti niitä hyvin hyvin vähän ja hienovaroen. Jonkun verran heilutteli käsiä. Se oli ihan rentouttava hoito. Sitten tänään kävin taas toisella osteopaatti naisella, jolla olin käynyt vuosia aiemmin, mutta en muistanut tarkemmin miksi ja miltä tuntui. No nyt muistui mieleen hyvin viimekin kerta kun kävin. Nämä heiluttili kanssa polvia ja piteli kuumia käsiään paikallaan mistä mulle tuli huono-olo. Suurin osa aika meni hänen höseltämiseen vilttien, peittojen, asentojen kanssa, kun hän ravasi ees taas ja hänen höpötyksiinsä ja kysymyksiinsä. Tuntui että itse hoito jäi saamatta. Viimeiset 4 minuuttia tuntui hyvältä kun hän piti käsiä pään alla ja aloin rentoutua/tuntemaan että minua hoidetaan. 65 euroa veloitus. Ei kiitos enää sinne. Kallista on tosiaan lysti kuumista käsistä, kuumuudesta ja 4 minuutin pään kannattelusta. Ottaa ihan päähän, kun köyhänä vaivasena yrittää etsiä apua vaivoihinsa ja menee rahat hukkaan. Taas saa säästää vaikka kuinka kauan että on rahaa seuraavaan "kokeiluun".

Vierailija
13/29 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vanha ketju, mutta etsin muiden kokemuksia osteopaateista ja löysin tämän. Olin terve ja tarkoitus oli saada hierontaa hiukan kireille jalkalihaksille , hoitaja oli hieroja / osteopaatti. Hoitaja mobilisoi ja venytti jalkaani niin, että seuraavana päivänä koko reisi ja polvi kipeät. Tätä kipua on nyt jatkunut yli kolme viikkoa enkä tiedä mitä ihmettä on voinut tapahtua. Lihakset koko reidessä välillä kuin tulessa ja herään aamuisin kipuun. Menen tänään itsekustantamaani magneettiin ja huomenna terveyskeskuslääkärille. Olen jo käynyt ortopedillä ,josta ei ollut muuta apua kuin lähete magneettiin, sekä fysioterapeutilla, josta ei myös apua.

Vierailija
14/29 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä tuohon edelliseen viestiini jonka kirjoitin. Hoitaja taivutti jalkaani taaksepäin, joka aiheutti venytystä nivuseen , sekä käsitteli polven sisäsyrjää aika kovasti. Nyt menen siis polven magneettiin . Onko jollain ajatusta miten jalkaa pitäisi tutkia jotta syy kipuun selviäisi pian. Ketjussa joku kertoi kärsineensä vastaavan käsittelyn jälkeen kuukausia. Toivoisin löytäväni sekä syyn kipuun, että avun siihen mahdollisimman pian.

Vierailija
15/29 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat hyviä ammattilaisiaan ja osaavina - sekä ammattitaidottomina puoskareina vaarallisia.

Vierailija
16/29 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/29 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteopaatin jälkeen usean viikon hermokivut ja lihasjännitys jalassa jota hän käsitteli. Tarinani on kuin tämän ketjun aloittajalla. Onko ketään joka olisi saanut avun kipuun vastaavan kokemuksen jälkeen ?

Vierailija
18/29 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/29 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä osteopaatti on painonsa arvoinen kultaa.

Vierailija
20/29 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin kahdella osteopaatilla nilkan hermosäryn takia.

Toisen hoito oli reikihoitoa.

Toisen hoito oli reisien runnomista(oma hieroja löysi vielä kynnen jäljet viikon päästä) ja rinnat paineli niin että kipeää teki.

Ei koskenut nilkkaan kertaakaan.

Sanoi menevänsä syvälle ja kaikki kivut johtuu kuulemma palleasta.

Hyvä että selvisin sieltä hengissä.

Ei koskaan sinne enää‼️