mies ei anna alkaa yrittäjäksi,mietin eroa.
en vaan jaksa taas ensi vuonna olla vaan kotona.Miten saisin hänet tajuamaan etten jaksa enää kotona oloa?
Kommentit (23)
Ja toimi sen mukaan. Jos mies ei ymmärrä, niin ehkä tulee ero. Mutta älä nyt ensin ota eroa.
mies vaan epäilee etten saa sitäkään siis yritystä onnistumaan.
oppimisvaikeuksien takia eli en pääse mihinkään töihin mies on itse yrittäjä.En vain jaksa istua kotona tyhjän panttina koko loppuelämää.
1. Eikö töihin meno ole vaihtoehto ollenkaan? Tai opiskelu ammattiin joka työllistäisi tulevaisuudessa?
2. Yrittäjyydessä on riskinsä. Minkälainen tausta sinulla olisi yrityksen pyörittämiseen? Iso osa uusista yrityksistä ei onnistu.
3. Jos eroaisit, miten se auttaisi tilannetta? Alkaisit yrittäjäksi? Mitä jos yrityksesi menisi nurin silloin? Eikö tilanne olisi vielä huonompi kun ei olisi sitä perheen toista elättäjää?
kyllä mäkin pistäisin ukon ulkoruokintaan jos se rupeis jotain yrittäjäjuttuja höperehtimään
Että et halua istua tyhjän panttina. Toivottavasti saat elätettyä itsesi yrittäjyydellä. Mutta sitähän et tiedä, ellet ensisn kokeile. Pakko ottaa riski. Onnea matkaan!
olen ollut jo vuosia pois työelämästä en vaan jaksa olla kotona ja harrastella juttuja ja mieheni on yrittäjä enkä ole häntä laittanut pihalle vaikka alkoi yrittäjäksi.
Oma hammaslääkärivastaanotto? Siivouspalveluja? Tietokonekorjausta?
Tuntuu oudolta, että jos ei ole yhteiskunnan mukaan työkykyinen niin kuitenkin voisi pyörittää jotakin yritystä.
Ehkäpä miehesi ajattelee jaksamistasi...? Tai koko perhedynamiikkaa? Onko teillä lapsia?
mutta hän on päivähoidossa ja ihan vaateliikettä ajattelin.Onko se miehelleni parempi että masennun kun joudun olemaan vain kotona?
Vaateliikettä et pysty aloittamaan noin vain, mutta ehkä jokin palvelu? Kotiapupalvelu? Nettikauppakin voisi olla vaihtoehto, jotta sinulla ei tarvitse olla pääomaa.
Ilman muuta alat tekemään jotain, mutta älä ota isoja riskejä.
Minusta sinä et ole ihan realistinen. Ei se vaatekaupan pitäminen mitään helppoa ole ja kilpailu isojen ketjujen paineessa on kovaa. Mikä mahtaa olla liikeideasi ydin, se jolla erottautuisit muista vaateliikkeistä? Miten ajattelit hoitaa kirjanpidon yms käytännön asiat? Mistä saisit alkupääomaa yritykseesi?
Miksi lapsesi ei ole kotona kanssasi vaan päivähoidossa?
Oletko ajatellut kenties jotain vapaaehtoistyötä?
Minusta sinä et ole ihan realistinen. Ei se vaatekaupan pitäminen mitään helppoa ole ja kilpailu isojen ketjujen paineessa on kovaa. Mikä mahtaa olla liikeideasi ydin, se jolla erottautuisit muista vaateliikkeistä? Miten ajattelit hoitaa kirjanpidon yms käytännön asiat? Mistä saisit alkupääomaa yritykseesi?
Miksi lapsesi ei ole kotona kanssasi vaan päivähoidossa?
Oletko ajatellut kenties jotain vapaaehtoistyötä?
ja vaateliikkeeni olisi erikoistunut ns.isoihin tyttöihin itsekin kun olen sellainen.Olen säästänyt itse alkupääomaa.Lapsi on hoidossa koska haluan että tutustuu muihin lapsiin saa virikettä ei tulisi mieleenikään hoitaa häntä eskariin asti kotona erottuisi liikaa joukosta.Olen tehnyt vapaaehtoistyötä nyt haluan tehdä kunnon töitä.
Kilpailutilanne isojen vaatteiden osalta?mikä olisi se sinun valttisi: miksi he ostaisivat sinulta eikä muualta?
Kilpailutilanne isojen vaatteiden osalta?mikä olisi se sinun valttisi: miksi he ostaisivat sinulta eikä muualta?
hyvin huonosti on isoja kokoja myytävänä esim.juhliin ei löydä ikinä mitään päälle pantavaa ajattelin juuri juhlamekkoihin yms paneutua.
Millä yritysmuodolla ajattelit liikettä pyörittää? Millä muodolla miehesi yritys toimii?
Ehkäpä miehesi pelkää koko perheen omaisuuden menetystä jos vaikka toiminimenä pyörittämäsi liike menisi nurin? Kai tiesit että tietyissä yritysmuodoissa vastaat koko omaisuudellasi (myös henkilökohtaisella) yrityksen vastuista?
Ymmärrän kyllä turhautumisesi kotona olemiseen, mutta liiketoiminnan riskit pitäisi kyllä analysoida tarkkaan ennen kuin ryhdyt mihinkään.
Kunhan sinulla on vain riittävästi pääomaa, jotta saat kaupan täyteen vaatteita. Ja halvan vuokrapaikan.
Suosittelen silti Koulutusta yrittäjyydestä.
hyvin huonosti on isoja kokoja myytävänä esim.juhliin ei löydä ikinä mitään päälle pantavaa ajattelin juuri juhlamekkoihin yms paneutua.
Mistä ajattelit löytää valikoimiisi näitä vaatteita? Ts. oletko miettinyt ostotoimintaasi yhtään?
Itse tilasin aina sieltä. Toivotan toki onnea ja soisin sinun löytävän paikkasi.
T. Entinen iso tyttö
meinasin toiminimeä miehelläni on sekä toiminimi että osakeyhtiö.Ja ei meillä mitään omaisuutta ole joten mitään menetettävääkään ei olisi.Minä olen jo 40v enkä halua vielä 20v olla kotona tekemättä mitään.ap
Kokeilisin ehkä pienimuotoisesti nettikauppaa ensin. Jos hankit liiketilan, sitoudut heti kiinteisiin kuluihin vuokran muodossa eikä vuokrasopimustakaan heti saa purettua jos ei kauppa käy.
Ehkäpä miehesi tietää yrittäjyydestä enemmän kuin sinä, ja sen vuoksi ei sitä suosittele. Ja jos ei ole omaisuuttakaan karttunut niin ehkä sekin kertoo jotain.
Asutteko vuokralla, jos ei ole edes asunnon menettämisen pelkoa?
Ja toimi sen mukaan. Jos mies ei ymmärrä, niin ehkä tulee ero. Mutta älä nyt ensin ota eroa.