Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko gradun tekeminen kestää? Onko siinä samaan aikaan yleensä jotain opintojakin?

Vierailija
06.01.2013 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta mun yks lähisukulainen on tuhertanut sitä kohta 20 vuotta....

Vierailija
2/7 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jotain pohjaa väitöskirjalle mitä lie

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vain äkkiä paperit ulos, ihan sama, mikä arvosana tulisi. Minulla ei ollut mitään aikomusta lähteä jatko-opintoihin, halusin vain paperit ja työelämään ja tienaamaan. Opintorahakuukaudet kun oli tullut kulutettua lopuun.

Aiheen valinnasta valmistumiseen meni kaksi kuukautta. Työhöni kuului pieni kyselytutkimus päiväkodissa, joten sen valmisteluun meni hiukan aikaa. Samoin lähdekirjojen etsimiseen ja valintaan meni jonkin aikaa. Itse kirjoitustyö oli aika nopeaa, kun sain hahmoteltua rungon päässäni ensin. Gradussa oli ikään kuin kaksi osaa, se päiväkodin tutkimus ja sen tuloksien tarkastelu ja sitten teoreettinen puoli lähdeteosten pohjalta. Päiväkotitulosten pohjalta tekemäni päättelyt tarkastutin erikseen yhdellä opettajalla, ja sen jälkeen jatkoin teoreettisen puolen kirjoittamista. Näihin valmistelu- ja odotteluvaiheisiin lähinnä meni sitä aikaa, ei itse kirjoittamiseen niinkään. Kun luovutin graduni professorille, ilmoitin heti, että en aio muuttaa sitä vaan luovutan sen sellaisenaan. Tavallisestihan professori lukee gradun ensin yhden kerran, ehdottaa muutoksia, ja sitten vasta se korjailtu versio annetaan hyväksytettäväksi.

Jos nyt oikein muistan, tein samalla pari viimeistä kirjatenttiä siinä samalla. Mutta parissa kuukaudessa tosiaan oli homma ohi. Työ nyt ei kummoinenkaan ollut eikä arvosana päätä huimannut, mutta vakituisen työpaikan sain puolen vuoden päästä enkä ole päivääkään sen jälkeen työtä vailla ollut, joten gradu teki tehtävänsä.

Vierailija
4/7 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein välillä muuta, eximia tuli, sitten jatko-opintoihin

Vierailija
5/7 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu puoli vuotta. Samalla tein vielä muutaman puuttuneen tentin.

Vierailija
6/7 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein ensin 4kk ajan n. 18h/vko, eli sen ajan kun lapsi oli tarhassa.

Sitten menin kokopäivätöihin ja tein gradua n.4kk ajan 2-4h viikossa (eli viikonloppuisin kun lapsi nukkui), ja sain kuin sainkin homman valmiiksi.

Muita opintoja ei enää ollut tuossa vaiheessa. Suuria arvosanatavotteita ei ollut, mutta en ihan huonointa arvosanaa kuitenkaan halunnut, ja halusin tehdä ainakin hyvän tekstin, vaikka tutkimuksena ei ollutkaan erityinen.

Vierailija
7/7 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni aikaa noin vuosi, ja samalla suoritin opettajan pedagogiset. Arvostelu oli magna.

Toinen on ollut tekeillä tähän mennessä noin 10 vuotta, eikä sen valmistuminen ole vielä yhtään sen lähempänä kuin vuonna 2003. Mitään muita opintoja ei enää olisi, mutta kai sitä on jotenkin pudonnut yliopistomaailman ulkopuolelle eikä motivaatiokaan ole kovin kaksinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi