Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lumi

05.12.2005 |

Kertokaahan mielipiteitä nimestä Lumi! Onko liian erikoinen tai liikaa merkitysnimi? Itse pidän nimeä todella kauniina, mutta juuri nuo ylläolevat seikat hieman epäilyttävät. Entä käykö noinkin erikoinen nimi tuiki tavalliseen suomalaiseen sukunimeen, esim. Lumi Korhonen?? Nämä on taas näitä pähkäilyjä.... Taitaa jäädä tämäkin kaunis nimi käyttämättä. Kun jokin vaan vaivaa nimessä, tai ei ihan täysillä kolahda, vaikka niin ihana nimi onkin... Mutta mielenkiinnolla odottelen Lumi nimestä muiltakin!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä myös nimen muunnokset ovat kauniita esim.lumia,lumina,lumianna...

eikä ole mun mielestä outo suomalaisen sukunimen kanssa.eihän nimessä kumminkaan ole vieraskielisiä kirjaimia.

mä antaisin nimen ennemmin talvivauvalle,mutta eihän sillä periaatteessa ole merkitystä=)

Vierailija
2/12 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin Sade on minusta ihana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin Lumi Tuulia hänestä tulee. Itse olen Suvi Tuulia. Sukunimi on myös kuvaava. ;) Se nimi vain " kolahti" . En vain tiedä milloin voisi juhlistaa mahdollista nimipäivää.

Vierailija
4/12 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niin hirvittävän erikoinen (vaikkei hirvittävän yleinenkään). Tämän vuosituhannen puolella sen on saanut nimekseen melkein 400 lasta, ja kaiken kaikkiaan Lumi-nimisiä on 500. Sopii totta kai tavallisen suomalaisen sukunimen kanssa, kun on kerran suomenkielinen sana :-) Itse pidän juuri merkitysnimistä, joten tämä ei mielestäni ole " liikaa" merkitysnimi. Noista Lumi-nimen väännöksistä en niin välitä.

Vierailija
5/12 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska eihän se talvella syntyminen tuu esille itseään esitellessä ;)

Kaunis nimi siis mielestäni ja minusta se on erityisen suomalainen nimi :)

6/12 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä taas en pidä Lumi-nimestä. Soinniltaan ja näöltään se on ihan ok, mutta se merkitys... HYI! :o( Minä valitettavasti inhoan Suomen talvea, joka on aivan liian pitkä, pimeä ja KYLMÄ! :o( Tämä on oikeasti yksi syy, miksi olen muuttanut pois Suomesta, ja miksi en pidä todennäköisenä, että muuttaisin takaisin ympärivuotisesti Suomeen asumaan. Ja lumi kun niin selkeästi liittyy Suomen talveen, luntahan on vain kun on kylmä... En siis mitenkään voisi kuvitella antavani sen nimen lapselleni :o( Nykyisessä asuinmaassani sataa vettä lähes joka päivä, mutta se ei haittaa minua vähääkään, koska niin kauan kuin tulee vettä, on plusasteita = ei kovin kylmä!

En kyllä antaisi Sade-nimeäkään lapselle... Mietin tässä juuri hiljattain, että mistähän se johtuu, etten yleensä pidä merkitysnimistä? Ehkä se johtuu siitä, että oma sukunimeni on suomalainen sana. Jos etunimi olisi myös, se olisi aika hassua/outoa.

Vierailija
7/12 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopii hyvin tavallisen suomalaisen esim.-nen sukunimen kanssa.

Lyhyt, selkeä nimi ja ihana merkitys.

Pidän nimestä erittäin paljon !

8/12 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta käy oikein hyvin ihan tavallisen sukunimen kanssa!

Vierailija
9/12 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on neljätyttöä, joilla on ulkomaalaisen isän puolelta ulkomaiset yhdet nimet, jotka kuvaavat syntymävuodenaikoja. Nimet ovat siis suomennettuina Kevät, Kesä, Syksy ja kun neljäs olisi ollut kesä/syksy...syntyi elokuun lopulla, annoimme nimeksi (suomennettuna) Lumi, sillä hän on saanut alkunsa talvella=)

Vierailija
11/12 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta päädyimme Lumi nimeen toisena nimenä, koska mielestämme juuri sen taivutus oli hankalaa suomalaiseen suuhun. Muuten pidän nimestä todella paljon, on todella kaunis nimi. Lumia oli toinen vaihtoehto. Meillä tyttö vielä juuri syntyi viime talvena, kun satoi ensilumi niin, että nimi istui mainiosto toisenakin nimenä.

Vierailija
12/12 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi espanjassa tarkoittaa huoraa. Jos tämä edellinen merkitys unohdetaan niin muuten tosi kaunis nimi. Minua kuitenkin kansainvälistyvässä maailmassa häiritsisi tällainen merkitys.