Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuomas Enbuske sanoi talk show:ssaan kauniiden olevan tutkimuksen mukaan älykkäämpiä. Missäköhän..

Vierailija
06.01.2013 |

tällainen tutkimus on tehty? Löytyykö netistä tietoa?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuluneella viikolla. En tosin löytänyt sitä googlesta. Oli kuitenkin tutkittu ihan kunnolla jossain yliopistoissa, ja siinä kasvojen symmetria ym. korreloi jotenkin älykkyyden kanssa. Olisko ollut englanninkielinen artikkeli?

Vierailija
2/40 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin somalit ovat kaikki hyvin kauniita ja älykkäitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luin vastaavasta tutkimuksesta kuluneella viikolla. En tosin löytänyt sitä googlesta. Oli kuitenkin tutkittu ihan kunnolla jossain yliopistoissa, ja siinä kasvojen symmetria ym. korreloi jotenkin älykkyyden kanssa. Olisko ollut englanninkielinen artikkeli?

Muistatko mistä luit? Toivottavasti ei ollut mikään keltainen lehti.

t.ap

Vierailija
4/40 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se taisi olla helsingin yliopiston jossain lehdessä. ihan suomeksi. asiaa on tutkittu kyllä jo pidemmän aikaa.

Vierailija
5/40 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos ne persujen kunnallisvaaliehdokkaat olivat järkyttävän rumia.

Vierailija
6/40 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuossa tarkoitetaan kauniilla?

On tutkimuksia, joiden mukaan liikunta lisää älyllistä suorituskykyä.

http://www.vocatum.fi/ee/index.php?/site/ajankohtaista/treenauksen_ylla…

Ja yleensä hyväkuntoiset ihmiset ovat paremmannäköisiä kuin huonokuntoiset.

Vierailija
7/40 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.psychologytoday.com/blog/the-scientific-fundamentalist/20101…

Ilmeisesti tuota olette hakemassa.

Tosin mä en väittämään usko. Katsokaas maailman älykkäimpien ihmisten kuvia. Kuinka moni on kaunis tai edes symmetrinen :D

Tuo on lehtiartikkeli tutkimuksesta, itse tutkimusta en kaivanut esiin, enkä tiedä löytyykö edes netistä. Kannattaa kuitenkin olla kriittinen. Yksi tutkimus ei ole välttämättä = totuus.

Vierailija
8/40 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.psychologytoday.com/blog/the-scientific-fundamentalist/20101…" alt="http://www.psychologytoday.com/blog/the-scientific-fundamentalist/20101…">http://www.psychologytoday.com/blog/the-scientific-fundamentalist/20101…;

Ilmeisesti tuota olette hakemassa.

Tosin mä en väittämään usko. Katsokaas maailman älykkäimpien ihmisten kuvia. Kuinka moni on kaunis tai edes symmetrinen :D

Tuo on lehtiartikkeli tutkimuksesta, itse tutkimusta en kaivanut esiin, enkä tiedä löytyykö edes netistä. Kannattaa kuitenkin olla kriittinen. Yksi tutkimus ei ole välttämättä = totuus.

Vierailija
9/40 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajattelukykyinen. Tietynlainen terve ulkonäkö korreloi älykkyyden kanssa.

Vierailija
10/40 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos ne persujen kunnallisvaaliehdokkaat olivat järkyttävän rumia.

http://1.bp.blogspot.com/-g3YyBuG0QJw/UHK-WnlzbrI/AAAAAAAAD1I/9sJRNGDvi…

Minusta heissä oli keskimääräistä enemmän taas hyvännäköisiä. Tuokin on tohtori ja kauniita naisia oli tosi paljon mukana.

Vierailija
11/40 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajattelukykyinen. Tietynlainen terve ulkonäkö korreloi älykkyyden kanssa.

Olisi kiva nähdä itse tutkimus. Mutu-tietoa on meillä jokaisella :)

Vierailija
12/40 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinkin pitää paikkansa. Esim. Martina Aitolehti on sen vereran terävän oloinen tyyppi että ei varmasti ole tyhmä. Ja on kaunis.

Vierailija
13/40 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

antoivat viitettä siitä, että kauniita lapsia kannustetaan enemmän, mutta heiltä myös vaaditaan enemmän. Kun on saa enemmän motivaatio ja kannustimia, se aiheuttaa myös vastaavasti kovempaa työtä. Tämän seurauksena tavoitteet he saattavat saavuttaa enemmän.

Vierailija
14/40 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka reippaana väitti, että tutkimusten mukaan ne, joilla on henkilötunnuksessa pelkästään numeroita ovat älykkäämpiä kuin ne, joilla viimeinen merkki on kirjain.

Vierailija
15/40 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli teininä poikaystävä

Joka reippaana väitti, että tutkimusten mukaan ne, joilla on henkilötunnuksessa pelkästään numeroita ovat älykkäämpiä kuin ne, joilla viimeinen merkki on kirjain.

Oli taatusti komea...

Vierailija
16/40 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi tutkimus tehtiin nassikoilla eikä näitä käsityksiä muutenkaan ihan yhteen ainoaan tutkimukseen kannata perustaa.

Eikös toi Enbuske jo itse todista vähän toiseen suuntaan?

hyvinkin pitää paikkansa. Esim. Martina Aitolehti on sen vereran terävän oloinen tyyppi että ei varmasti ole tyhmä. Ja on kaunis.

Vierailija
17/40 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi tutkimus tehtiin nassikoilla eikä näitä käsityksiä muutenkaan ihan yhteen ainoaan tutkimukseen kannata perustaa.

Jos kauniit on älykkäitä, niin vähemmän kauniit on...

Vierailija
18/40 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kaikkea miesten kohdalla. Nyt ei siten kaikkien hyvännäköisten blondien kannata tuudittautua ajatukseen, että olen sittenkin älykäs vaikka mikään ei siihen noin muuten viittaa.

Vierailija
19/40 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomas ei ainakaan ole kaunis ja älykäs, kaunis ja tyhmä tai ruma ja älykäs. Mitä jäikään jäljelle?

Vierailija
20/40 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toimittaja ja tv-persoona Tuomas Enbuske teki pari vuotta sitten Ylelle radio-ohjelmaa älykkyydestä. Tutkivan journalismin nimissä Enbuske meni itse Mensan testiin ja läpäisi sen.

- Eihän sille mitään voi, jos on älykäs. Muistan kyllä tuloksen, mutten sano, Enbuske"

Linkkaanko vielä kuvan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi