Prepaid apua!
Miten noitten prepaid-liittymien kanssa on, saako liittymän käyttäjän tiedot numerotiedustelusta vai ei?
Kommentit (4)
Jos on ilmoittanut tietonsa varta vasten esim enirolle niin tiedot saa samalla tavalla kun kenen tahansa jolla ei ole salaiset tiedot.
Jos itse haet prepaidin vaikka R-kioskilta ja maksat sen vaikka käteisellä etkä ilmoita numeroa minnekkään ei sitä voi kukaan tietää kuka sitä käyttää.
Poikkeuksena on se, että mikäli rikolliseen toimintaan käytät puhelinta ja prepaid liittymää voi viranomaiset selvittää puhelimen imei koodin avulla henkilöllisyytesi. Kirpparilta ostetulla puhelimella ei tätäkään ongelmaa ole.
kai osan noista prepaideista voi ainakin rekisteröidä.
Mulla aikanaan oli sellainen, siitä rekisteröinnistä sai lisää puheaikaa, joten tein sen, ja numero löytyi tiedustelusta sitten.
https://minunpalveluni.dna.fi/rekisteroi-prepaid
http://www.viestintavirasto.fi/index/puhelin/puhelinverkonnumerointi/pu…
"Pre-paid-palveluun liittyvän numeron voit siirtää vain, jos sinut on rekisteröity ja tunnistettu palvelun tilaajaksi. Anonyymin pre-paid-palvelun numeroa ei voi siirtää."
Mulla ei normaali puhelin toimi, mutta en haluaisi salaista numeroa.
Netissä voisi olla joku semmoinen paikka, minne voisi ilmoittaa prepaidnumeronsa ja poistaa itse, jos numero lakkaa olemasta kyseisen henkilön.
Tämä on se prepaidin huono puoli, muuten ei mitään väliä.
Yllätyin siitä valtavasta määrästä, josta eilen uutisoitiin, jolla oli operaattoreiden kanssa epäselvyyksiä laskuista. Miten se on mahdollista? Missä mättää? Mullakin on juuri tommoisia epäselvyyksiä operaattoreiden kanssa ja siksi pakko pitää prepaidiä. Ei hajuakaan kauanko tämä jatkuu, mutta vika on kyllä sen sorttinen, että on tullut mieleen, että tuleeko enemmänkin porukkaa pois operaattoreiden asiakaslistoilta? Asiakas ei oikein mitenkään voi todistaa, että laskutus on virheellinen yms yms eli operaattori olisi mukamas aina sitten oikeassa. Jossain oli kuitenkin eilen, että riitaisaa saatavaa ei saisi laittaa perintätoimistoon. Sinne nuo operaattoreiden laskut usein ohjataan ja auta armias jos tulee sitten vielä maksuhäiriömerkintä jostakin paksasesta puhelinlaskusta.