Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pidänkö lapsen vai teenkö abortin?

Vierailija
06.01.2013 |

olen opiskelija, mieheni on opiskelija ja olen raskaana. olen tottunut aika korkeaan elintasoon, johon meillä on varaa opintotuen ja töiden ansiosta. jos meille tulee vauva, saa mieheni siis opintorahaa ja yleistä asumistukea, mä saan jotain äitiysrahaa ja asumistukea myös, enkä voi edes käydä töissä. miten tollasilla tuilla ja tuloilla tulee toimeen? olisi ihanaa saada vauva, mutta ahdistaa, ettei tulla sitten toimeen enää entiseen malliin.

pitäisiköhän vaan tehdä abortti, se olisi ainakin taloudellista?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

elintaso on aika tärkeä juttu (en siis tuomitse) ja et ole varma asiasta eikä abortti ole ongelma niin tekisin abortin sitten. voitte nauttia elämästä vielä hetken pariskuntana ja totutulla elintasolla. onhan se helpompaa, ei siitä mihinkään pääse.

riski on että sitten kun vauva olisi tervetullut niin sitä ei tulekaan ja sitten se on tuskaa ja hampaidenkiristystä. mutta riski on kai aika pieni.

jos sen hankkii niin kyllä sitä pari vuotta selviää eikä se vaikuta lapseen, siihen mennessä kun menee kouluun niin teillä pitäs olla jo hyväpalkkaiset duunit eikös?

itse tekisin sinuna ehkä abortin mutta en olekaan äiti ja naisena olen aika itsekeskeinen.

Vierailija
2/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tunnu lastasi ihmisenä ajattelevan, vaan menoeränä.

ihan totta. kamala tapa minulta ajatella .. on vaan niin vaikea ajatella omaa lastaan oikeana ihmisenä tässä vaiheessa. kiitos, että vastasit. mun pitää tosiaankin muuttaa mun ajattelutapaa. oon oikestaan järkyttyny siitä, miten ajattelen. tajusin vasta, kun sanoit noin.

Lapsuuden kodistasi olet tuon ajatusmaailman perinyt. Siellä näyttää raha menevän ihmiselämän edelle. Normaalisti lapsen eteen ollaan valmiita tekemään kaikki, luopumaan kaikeasta vaikka omasta hengestä. Laatuvessapaperista luopuminen ei aiheuttaisi edes hammastenkiristelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli saamattomia monilla saroilla.

Vierailija
4/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis ole mikään provo, vaan haluaisin kuulla teidän ajatuksia siitä, kannattaisiko lapsi pitää vai ei. kun tiedän, että niin moni haluaa lasta, eikä saa. kyllä meillekin olisi lapsi tervetullut, mutta raha-asiat huolettavat.

Vierailija
5/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osaavat antaa hyviä neuvoja. Jos olet sitä mieltä, että lapsestanne voisi tulla hyvänlaatuinen kansalainen, niin ehdottomasti kannattaa pitää, sillä yrittävä Suomi tulee sellaisia kansalaisia tarvitsemaan.

Jos tulossa olisi lisää White Trashiä, kaikenlaista rikollis- ja huligaaniporukkaa, niin kandeis harkita tarkempaa. Suomen poliisi, oikeusjärjestelmä, vankilalaitos, oleskelusuomi yms, ei pysty enää hoitamaan enää yhtäkään ylimääräistä. Oleskelusuomi ei voi ottaa niskoilleen enää yhtäkään jäsentä, josta jotain tarttis maksaa ilman mitään vastapalvelua. Pakkotyöläispäällikkö Juhana Vartiainen on juuri tänään tullut esille lausumansa kanssa, että kaikki toimettomat pakkotyöhön vaan.

Siis nyt on jotakin semmoista tulossa, että ei tiedä mitä. Ehkä täällä vaan otetaan mallia Rooseveltistä, joka myös laittoi ihmiset töihin ja antoi heille sitä vastaan ruokaa.

Vierailija
6/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittuilua en ymmärrä, mutta pointtisi ymmärrän.

ollaan molemmat korkeakouluopiskelijoita, opiskellaan tosi arvostettuihin ammatteihin. rahasta ei tule olemaan puutetta, kunhan valmistumme. lapsestamme ei varmasti tule mitään wt-tyyppiä, koska emme sitä itsekään ole.

sehän tässä vaan huolettaakin, että tuleeko meistä jotain sossupummeja, jos nyt tässä vaiheessa saammekin lapsen? riittävätkö opiskelijaperheen tuet elämiseen oikeasti?

olisiko ehkä parempi antaa tämän lapsen olla syntymättä, kuin kasvattaa sitä taloudellisesti epävarmassa kodissa sen ensimmäisten parin vuoden ajan?

Vierailija
7/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa riesaa lapsesta tuossa vaiheessa

Vierailija
8/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita tullaan kyselemään joltain keskustelupalstalta.

Vierailija
9/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on todella omituista, että tällaisia asioita tullaan kyselemään joltain keskustelupalstalta.

en kai mä mitään päätöksiä teekään puhtaasti jonkun av-raadin tuomioiden perusteella, vaan haluaisin vaan näkemyksiä teiltä. kuitenkin teitäkin on niin monenlaisia ja erilaisia mielipiteitä, se on piristävää kuunneltavaa. en viitsi kavereilleni puhua tästä, enkä etenkään äidilleni.

Vierailija
10/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko se nyt niin hirveää kokea pari vuotta vähän käyhempääkin elämää? aika aikansa kutakin.. osaatte sitten ainakin paremmin arvostaa niitä hyväpalkkaisia töitänne kun aikananne valmistutte.

Vierailija
11/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko se nyt niin hirveää kokea pari vuotta vähän käyhempääkin elämää? aika aikansa kutakin.. osaatte sitten ainakin paremmin arvostaa niitä hyväpalkkaisia töitänne kun aikananne valmistutte.

ihan totta. toisaalta omat vanhemmat ja appivanhemmat on sellasia, että varmasti suuttuvat, jos lapsi meille tulee. niiden mielestä turhaa rahantuhlausta kaikki tollanen, koska opiskelijoiden kuuluu olla köyhiä ja karsia kaikki ylimääräiset menot.

itselläni sellainen ammatti, josta haluan nauttia valmistuttuani ilman mitään äitiyslomia, että sinälläänkin lapsi sopisi nyt kuvioihin. valmistunkohan vaan sitten enää koskaan, jos pitää seuraavat vuodet käyttää rahan miettimiseen?

Vierailija
12/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tyhmempää syytä tehdä aborttia! Sori nyt vaan pikkuinen, mutta kun äidillä ei ole muuten varaa merkkivaatteisiin, et saa lupaa syntyä. Kuulostaako itsekkäältä? Jos on korkea elintaso, niin sillloin on varmaan rahaa myös ostaa kondomeja. Nyt otat vastuun ja laitat oman lapsesi rahan ja mammonan edelle!

Vierailija
13/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohda ap nyt raha-asiat ja kysy vaan haluatko olla äiti? jos saatte tukia ja puolisosi voi myös käydä töissä niin ette te nyt nälkään kuole ja korkean elintason ylläpitäminen ei minun mielestäni ole ainakaan tarpeeksi hyvä syy (=on vain minun mielipiteeni) sanon vaan lopuksi tämän aborttia saatat katuta, mutta lastasi et ikinä

Vierailija
14/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaako itsekkäältä?

kuulostaa. ehkä se juuri tarkoittaakin sitä, etten ole valmis äidiksi? jälkiviisailukaan ei oikein auta. tiedän kyllä, miten raskautta ehkäistään, mutta nyt tilanne on tämä mikä on.

toki en ostele merkkivaatteita tai muutakaan luksusta. korkea elintasoni tarkoittaa sellaisia arkielämän juttuja, kuten uutta autoa, hienoa asuntoa, hyviä ruokia. olen tosi tarkka esim. kahvista, vessapaperista, kodin siivous- ja puhdistusaineista, lakanoiden laadusta ja sellaisesta. niistä kertyy aikamoisia kustannuksia kumminkin.

Vierailija
15/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nykyään elämän normalisoiduttua olen 4 lapsen äiti.

Minun mielipiteeni silloin oli ehdoton koska halusin käydä koulun kunnolla loppuun ym.

Ja kieltämättä, jos sinäkin joudut asiaa harkitsemaan niin ehkä on järkevämpää se tehdä.

Ei tarvitse sitten harmitella kun antoi vahingon tapahtua. Toivotut lapset ainakin minulla on parasta mitä olla voi.

Vierailija
16/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kykenisi aborttiin, jos minulla olisi mies jota rakastan ja tietäisin että meistä tulisi hyvät vanhemmat. Ehkä sinullekin tekisi hyvää kokeilla vähän aikaa köyhäilyä? Sitten osaat arvostaa hyviä tulojanne kun pääset työelämään.

Lapsi muuttaa kaiken, niin hyvässä kuin huonossakin. Itselle materia ja korkea elintaso eivät ole koskaan olleet niin kovin tärkeitä, joten tämä pudotus kaupan alan tuloilta äitiyspäivärahalle ja kotihoidontuelle ei ole ollut vaikeata. Sain esikoisen vasta 31-vuotiaana, mutta silti tai ehkä juuri sen takia olikin psyykkisesti vaikeaa kasvaa äidiksi ja hyväksyä se, että olen koko ajan vauvaa varten, laittaa lapsi koko ajan omien tarpeiden edelle....

Kyllä se vähän niin on, että lapsi kasvattaa vanhempiaan ehkä enemmän kuin vanhempi lastaan. Siinä mielessä olisi ollut hyvä saada lapsia jo nuorempana, uskon että länsimaisten ihmiseten nykyinen hedonismi ja itsekkyys johtuu osin siitä, että keskitymme omien tarpeiden tyydyttämiseen mahdollisimman pitkään, ja sitten onkin vaikeaa kun yli kolmekymppiselle syntyy vauva joka onkin yhtäkkiä se ykkönen!

Vierailija
17/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaako itsekkäältä?

kuulostaa. ehkä se juuri tarkoittaakin sitä, etten ole valmis äidiksi? jälkiviisailukaan ei oikein auta. tiedän kyllä, miten raskautta ehkäistään, mutta nyt tilanne on tämä mikä on.

toki en ostele merkkivaatteita tai muutakaan luksusta. korkea elintasoni tarkoittaa sellaisia arkielämän juttuja, kuten uutta autoa, hienoa asuntoa, hyviä ruokia. olen tosi tarkka esim. kahvista, vessapaperista, kodin siivous- ja puhdistusaineista, lakanoiden laadusta ja sellaisesta. niistä kertyy aikamoisia kustannuksia kumminkin.

abortti vaan. Ihan pilipaliarvot loppupeleissä. Kannattaa pitää niistä kiinni ja unohtaa lastenteko kokonaan. Ja kyllä, olen tosissani. Saatatte saada jopa vammaisen lapsen ja mitenkäs sellainen tuohon arvomaailmaan sopisi, lapsia kun ei tilata kuin postimyynnistä.

Vierailija
18/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan kovasti tulla äidiksi, ihan hirveän paljon. en vain tiedä kuinka järkevää se on tässä vaiheessa, kun ei sille lapselle ole oikein mitään annettavaa. ehkä se abortti on sitten se, mikä kannattaa.

Vierailija
19/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

abortti vaan. Ihan pilipaliarvot loppupeleissä. Kannattaa pitää niistä kiinni ja unohtaa lastenteko kokonaan.

Ei mitkään lakanat minulle mitään elämänarvoja ole. Taidat sitten itse olla huippuhyvä ihminen, kun arvosi ovat jotenkin "paremmat". Minulle vaan tyytyväisyys elämään on arvo, ja se on sitä, mitä tahdon lapsillenikin tarjota. Ettei tarvitse kituuttaa ja surra sitä, ettei voi ostaa jotain, mikä tekee onnelliseksi.

Olen itse kärsinyt masennuksesta ja syömishäiriöstä, joten todellakin haluan, että elämäni on sellaista, josta nautin. Sen takia en halua tinkiä omasta elintasostani. Haluan olla tyytyväinen kotiini ja haluan syödä vain sitä, mikä on hyvää. Toinen vaihtoehto kun on, etten syö ollenkaan.

Vierailija
20/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole säästöjä? Ja ehtiihän tässä vielä säästämään ennenkuin vauva syntyy.

Mun mielestä raha on ihan paska syy tehdä abortti. Varsinkin Suomessa.

En mä jotenkin usko, että teillä ei olisi varaa kahviin ja vessapaperiin, vaikka vauva syntyiskin. Siis niihin parempiin sellaisiin.

Vanhat lakanat varmaan kestää sen pari vuotta, kun kerta laadukkaita ovat.

Ja sitten menet parin vuoden päästä töihin ja saat korkean elintason takaisin.

Vaan jos tuo raha on joku tekosyy abortille, niin kannattaa nyt miettiä vielä tarkkaan missä mättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme