Millaiset painot bodypumpin kyykkybiisissä?
Kaverini on aina kehunut, että hän laittaa paljon painoa kyykkyyn, mutta kun kävin yhtä aikaa pumpissa niin eihän sillä ollut kuin 25 kg! Ja monta vuotta käynyt! Hän on toki aika pieni, painaa alle 55 kg, mutta eihän tuo ole paljoa?
P.s. Itse laitoin kympin, koska olen vasta aloittanut.
Kommentit (32)
paljon se tanko painaa ja minkä verran kyykkyjä sen biisin aikana ehtii tekemään?
Montako kyykkyä siinä ehtii tekemään? Tangon paino pitäisi myös laskea painoon että tietää montako kiloa koko systeemi painaa.
Mutta en ole salini kovin pumppaaja, yksi vanhahko nainen (50v?) lataa 40kg. Itse en saa 40 kiloa selkään nostettua.
Mutta en ole salini kovin pumppaaja, yksi vanhahko nainen (50v?) lataa 40kg. Itse en saa 40 kiloa selkään nostettua.
Saattaisi minultakin tuollaiset painot jäädä heittämättä.
Nimim se vastaajista jolla 15kg painot päissään (ja huh huh, hieno suoritus jos jollain se 20kg päissään eli yht 40kg - se ei varmaan itseltä tule ikinä onnistumaan).
Montako kyykkyä siinä ehtii tekemään? Tangon paino pitäisi myös laskea painoon että tietää montako kiloa koko systeemi painaa.
Niitä kyykkyjä tehdään erilaisia, sen vuoksi niitä ei ole mitään vakiomäärää per biisi. Tarkoitan siis, että eri ohjelmissa on eri pituinen biisi ja erilaisia kyykkyjä, erilaisilla temmoilla. Olisi vähän tylsää laskea koko biisin ajan vaan yks-kaks. Katsele noilta youtube-videoilta, saat varmaan vinkkiä, mikä meininki. Tai vielä parempi: käy kokeilemassa.
Minä teen kyykkybiisin tällä hetkellä 35 kilolla, eli molemmissa päissä 17,5 kg. Painan 65 kg ja ikää pian 46. Lihakset vain tuolta osin kunnossa ja pian menee 40 kiloa heittämällä. Ja on muuten timmi ja pyöree pyrstö;=)
Mulla olo 20kg ja tiukkaa teki vaikka jalkalihasta löytyy ha vuosia salia. En vaan saa ilman apua varmaan yli 25 kg hartioille, lisäksi toistoja on niin paljon että tuo 20 alkaa olla rajoilla, mulle ainakin.
Yht. 5 kg laitoin kun kävin jonkun aikaa harrastamassa pumpis, ja joka kerta oli lihakset kipeänä. :)
Mulla oli parhaimmillaan 12,5 kg molemmissa päissä eli 25 kg + tanko. Jaloissa olis ollut voimaa suurempiinkin painoihin, mutta just se tangon ylös saaminen tuotti tuollakin määrällä vaikeuksia, plus että mulla se tanko painoi biisin aikana ikävästi hartiaa / niskaa - vaikka miten annoin sen "levätä" siinä hartialihaksen päällä, se alkoi tuntua ikävälle. Joskus käsi puutui ihan kokonaan. Samaa ongelmaa huomasin aikoinaan salin puolella kun treenasin kyykkyä.
No, suurempi ongelma mulle tuli noissa kyykyissä selkään, sillä vaikka miten koetin pitää selän suorana ja kyykätä oikeaoppisesti (peilin avulla jne.), ei liian alas, kipeytyi mulla alaselkä. Toisinaan kipu tuntui niin ikävänä kesken kyykkäämisen, että ajattelin selän hajoavan siihen paikkaan.
Selkävaivat loppuivat kun lopetin salilla käymisen ja ryhdyin lankuttamaan kotona. Jalat pysyvät kunnossa juoksemalla ja askelkyykyillä, tosin pienillä painoilla teen myös jalkakyykkyä.
Bodypump 101 (Smart Bar -tanko painaa 3 kg)
Warm up: 5 kg molemmissa päissä
Kyykky: molemmissa päissä 10+10+1 kg
Rinta: 10+2,5 kg
Selkä: 10+2,5 kg
Ojentajat: 10 kg
Hauikset: 10 kg levyt kummassakin kädessä eka kierros ja loppukierroksissa tanko + 5 +1 kg
Askelkyykky: 0, 5 tai 10 kg levy
Vatsa: ei painoja
Loppuverryttely: ei painoja
Elixian poweriin kun kaikki tekee 25-30 kilolla? En ole Elixian powerissa nähnyt 30 kilon painoja kuin ihan poikkeuksellisesti jollain äijällä. Itse teen 27 kilolla, painan itse 53 kg enkä saa itse hyvällä tekniikalla isompia painoja ylös. Tosin onko mitään mieltä edes kauheasti tämän kokoisen naisen enää painoja tuosta koventaakaan...