Millaiset painot bodypumpin kyykkybiisissä?
Kaverini on aina kehunut, että hän laittaa paljon painoa kyykkyyn, mutta kun kävin yhtä aikaa pumpissa niin eihän sillä ollut kuin 25 kg! Ja monta vuotta käynyt! Hän on toki aika pieni, painaa alle 55 kg, mutta eihän tuo ole paljoa?
P.s. Itse laitoin kympin, koska olen vasta aloittanut.
Kommentit (32)
Mä olen tehnyt jo kauan 30 kilolla, taidan lisätä ensi pumppiin. meillä on naisten maksimi tuo 30kg.
Mä olen tehnyt jo kauan 30 kilolla, taidan lisätä ensi pumppiin. meillä on naisten maksimi tuo 30kg.
Mä laitan 20 kg. Jalat kestäisivät enemmänkin, mutta mulla on just ongelmana se, että en saa tankoa sit hyvällä tekniikalla niskan taa saati pois.
Mulla on yhteensä 15 ja se riittää mulle hyvin tämän hetkiseen ohjelmaan. Polvet ei oikein tykkää kyykystä, mutta teen sen silti varovasti. Askelkyykyssä pidän yhteensä vain 7 kg. Tämänhetkinen haara-asentokyykky on mulle aika tuskallinen. En muista millainen aiemmin oli, kun välillä oli sellaisia ohjelmia, että jalkaosuus jätettiin pois ja kävin niiissä. Nyt niitä ei ole "mun salilla". Sama homma itsellä myös, että turvallinen nostoasento ei onnistu isoilla painoilla. Aika harva nainen mun mielestä tekee 30 kg:lla, en kyllä tarkkaan seuraa, mutta hiukan katson mallia mitä muut laittavat, niin osaan itse laittaa vähän vähemmän.
Mutta onko teillä miten vanhat painot? Ne levytpainothan, jos ovat kovin vanhat, eivät paina oikeasti sitä ilmoitettua määrää, koska hiekka on valunut ajan myötä pois. Näissä uudenaikaisemmissa jo pelkkä tanko on huomattavasti painavampi kuin vanhoissa.
Googlailin, ja tankoja ja levyjä näkyy olevan monenlaisia. Mutta jos sanotte, että teette pyöreillä painoilla 30 kg:lla, ja painot on vanhat, niin ei ne kyllä paina lähellekään 30 kg. salilla huomasi kun uudet tuli, että ero oli melkoinen, Vanha vitonen on lähempänä uutta 2,5kg painoa kuin uuttta vitosta. Onneksi ohjaajat varoittivat. Ja tosiaan, se vanha tanko painaa kuin puukeppi, mutta uusi taitaa painaa ihan kiloja.
Mulla on 25 kg, ja olen salin ainoa joka laittaa niin paljon (miehiä lukuunottamatta). Kintut kestäisi enemmänkin, mutta koska se tanko pitää heilauttaa aika nopeasti selkään niin en viitsi alkaa rikkomaan paikkoja ja pidän painot maltillisina
en käy pumpissa (kokeilin pari kertaa eikä sopinut mulle), mutta mä teen kaikkea kyykkäämistä maltillisesti, ettei polvet paukahda.
En nyt tiedä onko tuo paljon, mutta kyllä se mun saleilla on ihan suurimmasta päästä.
25 kg on ihan reilut painot, sillä toistoja tehdään Pumpissa niin paljon.
kyykkääjät pelkää polvienne puolesta?
taitaa naisilla olla maksimi joku 27 kg. Joten ei tuo 25 ole pienemmästä päästä. Itsellä on 25 (kuten tuonne toiseen ketjuun jo vastasinkin). Miehillä on ollut suurempia painoja.
Jonkin verran paino voi riippua myös kyykkybiisistäkin, kuten muissakin biiseissä, jos on rankempi sarja niin sitte kevyempi paino.
Tästä oli puhe joskus aiemminkin, että ongelma ei niinkään ole kyykätä naisilla vaikka 30 kg painoilla pumpissa, vaan se, kuinka ne painot saa sinne harteille. Salillahan ne on siinä rekissä valmiina, ei tarvi lattialta nostaa, kun miehet kyykkää sitä 100kg.
Ettekö te isoilla painoilla kyykkääjät pelkää polvienne puolesta?
Toivottavasti sinullakin on.
neuvontaa, pyydä, että joku tsekkaa kyykkytekniikkasi.
Tietysti joudut myös opiskelemaan oikeaa tekniikkaa, tästä esim. näkyy selvästi, että kun ohjaaja ei kyykkää kovin syvälle, hänen polvensa ei koskaan ylitä jalkateriä.
Oi, rupes tekemään mieli päästä taas pumppitunneille. Pitää varmaan hommata joku jäsenyys taas.
Tosin itse olen aina tehnyt tosi pienillä painoilla kaikki pumppiliikkeet, vaikka välillä tuli 1-2 kertaa viikossa käytyä tunnilla. 15 kg on meikälle ihan maksimi, enkä ole ottanut asiasta mitään painetta. Pääasia että tulee hyvä olo!
Tänä aamuna laitoin 15kg päihinsä, eli 30kg tein. Ja on pyöreä peppu ;-)))
Yli vai alle 55kg?
Mulla oli viimeksi ekaa kertaa 25 kiloa. Tuntui, että jalat kestäisivät enemmänkin, mutta kun on niin paska nostotekniikka, että en saa painavammilla painoilla varustettua tankoa niskaan. Sitä siis treenaamaan.
Ja painoa on mulla 67 eli en mikään hentoinen ole. Fläsää kyllä suurin osa. ;-)
En ole ikinä tainnut nähdä, että nainen kyykkäisi yli 30 kilolla, harva mieskään ainakaan meidän salilla.
mutta kokeile toki vetää vaikka se 50kg tankoon :)
paljon se tanko painaa ja minkä verran kyykkyjä sen biisin aikana ehtii tekemään?
n. 100 kyykkyä tehdään, käytännössä ilman taukoja.
Hei! Aamujumpassa laitoin tänään 35 kg, mutta korotuksen aika olisi, kun meni niin kevyesti:)