Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko käännetyt saappaanvarret?

Vierailija
05.01.2013 |

Itsellänikin oli sellaiset, olisiko ollut joskus 80-luvun alkupuolella. Niihin kuului kirjoitella bändien nimiä yms. Mikäköhän järki sellaisessa saappaiden tuhoamisessa oli (varteen tuli reikiä), mistä muoti sai alkunsa ja koska se loppui?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kouluni pääasiassa 80- luvulla. Tuolloin koulun kovikset pitivät kääntövarsikontioita ja ajoivat mopolla. Itsellänikin on 80- luvulta, vaikka en kovis ollutkaan, kääntövartisina pidetyt kumpparit tallella. On moneen kertaan paikatut, eivätkä ole enää arkipäivän käytyössä. Hyviä nuoruusmuistoja noihin saappaisiin kuitenkin sisältyy ja siksi olen ne säilyttänyt.

Vierailija
2/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullkin ollut tuommoiset (vm-69). Mutta meilläpäin kyllä ihan tavikset käyttivät noita. Nyt kuna ajattelee niin naurattaa kyllä. Pidettiinkö niitä muuten ihan sääsä kuin säässä vai liittyivätkö ne edes sateisiin ilmoihin? Itse en tuota muista :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin juuri miehelleni luvan heittää ne menemään. Ostin keltaiset crocksit. T:4

Vierailija
4/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti olla mustat nokialaiset Kontiot

Vierailija
5/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla oli sellaiset vihertävät...en nyt muista merkkiä. Ne oli vähän nolot.

Vierailija
6/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siniset, samettipinnalla. Eikä mitään reikiä eikä tekstejä.

Vierailija
7/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olen vm -69

Mä oon -69 ja käytän edelleen niitä nuoruuden Nokian mustia kumisaappaita. Ei reikiä, eikä tekstejä.

Vierailija
9/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

varret käännettyinä käytössä :)

Vierailija
10/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon -69 ja käytän edelleen niitä nuoruuden Nokian mustia kumisaappaita. Ei reikiä, eikä tekstejä.

Vierailija
11/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat kontiot ostin vasta aikuisena. Varsia en ole kääntänyt :-)

Vierailija
12/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin varsi hapertunut käännöksen kohdalta lähes puhki. Ja takataskussa piti olla varsikampa!

Vierailija
13/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä-66 ja edelleen käytössä mustat, käännetyt nokialaiset! Tosin varsi hapertunut käännöksen kohdalta lähes puhki. Ja takataskussa piti olla varsikampa!

Ja kun mulle ostettiin Warrick -merkkiset farkut, niin niiden mukana sai sellaisen kamman, jonka varsi oli pyssyn perän mallinen, se oli hieno.

Vierailija
14/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oikein kääntövarreks ne oli tarkoitettu.

Vierailija
15/19 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisethan oli ihan pakko olla, mikään muu ei kelvannut kumppareiksi kuin kontio ja musta. Ja varret tosiaan piti kääntää puolestavälistä kaksinkerroin. En kyllä muista että niihin käännettyihin varsiin olis mitään pitänyt kirjoittaa.

Vierailija
16/19 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hevostallilla. Saappaiden merkillä ei ollut väliä, mut varret piti kääntää ja sutata täyteen lempi heppojen nimiä. Onhan ne saappaat kätevämmät vetää jalkaan kun varsi on käännetty.

Vierailija
17/19 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä saappaita käyttivät koulun pahikset, tytöt jotka polttivat tupakkaa ja ryyppäsivät.

Vierailija
18/19 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tuon muistan, mustista nokian saappaistahan piti ehdottomasti kääntää kaksinkerroin varret nilkkaan asti jotta olisi muodikas ollut. Ja saappaat piti olla tosiaankin ne mustat kontiot. Jostain etelästä tuo muoti meille maalaisille asti tuli ja hyvin meni jakeluun.

Vierailija
19/19 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin löytyy mökiltä kontiot joista olen varret joskus kauan sitten kääntänyt. Kätevämmät laittaa koipiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän