Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään kokemuksia viruksen laukaisemasta dermografiasta ja urtikariasta?

Vierailija
05.01.2013 |

Kuinka kun kesti? Kuinka voimakkaat oireet? Kertokaa kokemuksianne.

Täällä raavin itseäni ja iho on kuin petoeläimen raatelun jäljiltä... myös kuumotusta ja kutiavia näppylöitä nousee ja laskee miten sattuu. Ei vakava, mutta inha vaiva!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi ihan hirveät oireet talvella, ajattelin että joku ruusu tms. Viiruja selässä, kaulalla ja käsivarsissa, aivan kuin olisi ruoskittu. Ihan hirveä kutina ja polte. Tk-lääkäri ei tiennyt mitään ko.kuvioista ja määräsi kyllä Ataraxia ja Eloconia, ne auttoivat. Työpaikkalääkäri kertoi Dermografiasta. Ei kiva. Saattaa pahentua jos juo kahvia, ja siideriä tms.ainakin minulla käy niin. Lämmin suihku myös aiheuttaa viiruja. En ole ikinä ennen ollut allerginen enkä saanut näitä, vasta nyt yli 40v ! Ajattelin että stressi olisi puhkaissut tämän. Oletteko huomanneet että kahvi pahentaisi oireita ? Ihan kauhea vaiva!

Vierailija
2/11 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 vuotiaalle tuli vuosi sitten.

Kesti koko talven jakevään, usempana iltana viikossa iski kuttina kohtaus päälle. Sauna ja suihku iltoina oli varma kutina yö tiedossa.

Nestemäistä zyrtecciä lääkäri kirjoitti.

Nyt ei ole tullut kutina kohtauksia, mutta tauti on kuulemma elinikäinen ja oireilee ajoittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle lääkäri sanoi, että oireilee aikansa ja joskus harvoin uusiutuu...

ap

Vierailija
4/11 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on. Mulla itselläni sekä vahimmalla lapsella (10v).

Vierailija
5/11 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmästä omasta on aikaa jo 7 vuotta, silloin jouduin sairaalaan ja sain useamman kortisonipiikin kaikkien muiden lääkkeiden lisäksi. Kolmen vuorokauden sisällä uusi kolmesti.

Lapsella oli viimeeksi vuosi sitten, eka kesti viikon, sitten oli parin päivän paussi ja taas useampi kutina päivä, näin jatkuin 4 viikkoa kunnes katosi kokonaan. Pahat oli lapsenkin oireet, jouduttiin käymään kolmesti lääkärissä/päivystyksessä. Turposi jalkapohjia myöten.

Vierailija
6/11 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on, että kutinakohtaukset, paukamien nousu ja kuumotukset aktivoituvat enemmän tovin syömisen tai juomisen jälkeen. Allerginen en ole. Oletteko huomanneet samaa?

ap

Vierailija
7/11 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa virusperäinen räkä-/kuumetauti laukaissut pahan urtikarian. Kaksi kertaa olen joutunut sairaalaan tukehtumisvaaran takia, mun urtikaria kun on todella turpoavaa sorttia. Eli ei ole todellakaan vaaraton vaiva, riippuu aivan potilaasta.

Vierailija
8/11 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oireet jatkuneet nyt kuukauden ajan. On päiviä, kun ei juurikaan oireile ja jonain päivinä kutina on melkoisen hillitöntä. Myös kämmeniä kuumottaa ja pienikin kosketus, hankaus tai raavinta nostaa iholle selviä koholle nousevia naarmuja/"palkoja", jotka ovat aikansa ja laskevat sitten. Tähän saakka olen pärjännyt zyrteciä ottaen n. joka 3. pvä.

Vierailija
9/11 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortisoni auttoi, zyrtec ei.

oireilu ja paraneminen on varmaankin hyvin yksilöllistä

Vierailija
10/11 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortisoni auttoi, zyrtec ei.

oireilu ja paraneminen on varmaankin hyvin yksilöllistä

Vierailija
11/11 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen joutunut sairaalaan tukehtumisvaaran takia, mun urtikaria kun on todella turpoavaa sorttia. Eli ei ole todellakaan vaaraton vaiva, riippuu aivan potilaasta.

Ja tämä tosiaan on elinikäinen vaiva. Toisilla esiintyy harvemmin, joillakin joka flunssan tms. yhteydessä. Meillä lisäksi vielä atopiaa ja allergiaa joka edesauttaa.

Mulla auttoi kortisonia paremmin allergialääke, en kyllä enää muista mikä se silloin oli.