Mies vaan nukkuu
Missähän se mun vapaa-aika on? Eilen illalla puhuin et haluaisin minäkin päästä tänä talvena hiihtämään, mies lupaili et juu,juu, viikonloppuaamuna hän voi kattoa lasta et pääsen. Illalla hänellä omaa menoa koko ilta.
Nyt se sit nukkuu vaan tuolla eikä kuulemma jaksa herätä, kun joka aamu joutuu heräämään ja minä jään muka nukkumaan vaan kun hän lähtee töihin.. Joka aamu kyllä herään minäkin lapsen kanssa aika samoihin aikoihin mitä mies.
En ole yhtenä ainoanakaan aamuna saanut nukkua pitkään lapsen synnyttyä ja mihinkään en pääse kun mies ei ikinä "kerkeä" vahtia. Päinvastoin, oon sit välillä mennyt lapsen kanssa nukkumaan päiväunia(tällöin mies jo herännyt) niin silloin se kyllä tulee meitä herättelemään, et "aiotteko koko päivän nukkua?!"
Mihinkään ei pääse ilman lasta, jos mies suostuu tunnin vahtimaan lasta niin jo on sit ollut niin rankkaa et loppuilta pitää saada pelata ja tehdä muuta. Jos asiasta oon enempi valittanut, niin jo oon kauhea marttyyri ja kuulemma en vaan pyydä tarpeeks. Joka helvetin viikko pyydän et kattois et voisin jotain harrastaa, mut aina on joku ehdottoman tärkeä asia miksei käy.
Kommentit (3)
joku kertaa vaan yksinkertaisesti menet silloin kun mies on luvannut hoitaa. Viet vaikka sen lapsen sinne sänkyyn, herättelet miehen sanomalla "et kai nyt koko päivää aio nukkua?" ja samalla poistut ovesta. Tulet parin tunnin päästä kotiin ja illemmalla on sit miehen vuoro omaan aikaan.
Kun tulet harrastuksesta kotiin ilmoitat miehelle, että aiot tehdä näin joka lauantai-aamu ja vaikka keskiviikko-ilta. Ja nämä tosiaan ilmoitusluontoisesti, siihen ei ole miehellä mitään sanottavaa.
Kun lapset oli pieniä (kaksoset + 12kk vanhempi isoveli...) niin kummallakin oli yksi "nukkumisaamu" viikonloppuna. Perjantaina sovittiin kumpi herää lasten kanssa lauantaina, kumpi sunnuntaina. Toinen sai sit nukkua niin pitkään ku halus.
Olin kotona natiasten kanssa, mut en todellakaan jäänyt nukkumaan ku mies lähti töihin, ja se ties sen kyllä.
Ja viikolla iltaisin mies kyllä jäi illan-kaks lasten kanssa että pääsin harrastamaan tai tekemään duunivuoron (harrastus/työ). Samoin hän sai harrastaa 2-3krt/vko jos halus.
Aina ei tietty järjestelyt onnistuneet, kun mies oli duunimatkoilla parikin vkoa kerralla.
Alat laittamaan kampetta niskaan ja napakasti sanot miehelle hei hei ja ett menee ehkä poin pari tuntia.
Älä ala marttyyriksi