Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pysytkö hoikkana, vaikka syöt

Vierailija
04.01.2013 |

kaikkea mahdollista? Monet tuntemani hyvin hoikat syövät todella vähän ja vahtivat kaloreita. Itse syön kaikkea, mutta liikun paljon ja olen normaalipainoinen, painoindeksi 22.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama "vika". Paino aina sama vaikka millaiset joulumätöt vetäisis. Jostain luin, että joillain hoikkina pysyvillä on vahva sisäinen säätelymekanismi ruuan suhteen, eli jos jonain päivänä/viikkona tulee syötyä ihan liikaa kaloreita, kroppa kompensoi sen pysymällä yhtä kauan tyytyväisenä ja ruokahaluttomana 100-1500 kilokalorin voimalla. Ja oon huomannu että se on mulla se hoikkuuden salaisuus. Jos ollaan illalla raflassa, syödään burgereita, juustokakkua ja muuta raskasta miehen kanssa, seuraavat pari päivää kaikki raskas ruoka tökkii ja omenat, kasvissosekeitot ja salaatit on maailman ihanimman makuista ruokaa. Nälkä ei tuu ollenkaan vaan pitää itse muistaa syödä.

Mä olen huomannut itse ihan saman! Joillain ihmisillä sitten syystä tai toisesta tuo säätelymekanismi ei tunnu toimivan. Tai vissiin useimmilla, kun radiosta kuulin, että suurin osa yli 30-vuotiaista on nykyään ylipainoisia :(

Vierailija
2/24 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin saada lisää painoa, mutta en vaan saa sitä... :( ihmeellistä, että mun paino ei nouse... syön hyvin myös terveelliesti ja monesti päivässä ja aika hyviä annoksia otan, en liiku edes...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikkea, mutta kyllä joudun määriä kontrolloida. Joskus olisi ihana vetää tyyliin koko leipäpussi kaapista tai maata sängyllä lukien kirjaa ja syödä koko suklaalevy. Toki joskus sen voi tehdä, mutta jos aina antaisi mielihalulle periksi, niin en minä kyllä kauaa hoikka olisi. Liikun paljon, mutta rajansa tosiaan kaikella. Kaksi leipäpalaa maistuu ihan yhtä hyvältä kuin koko paketti, samoin rivi suklaata eikä koko levyllinen. On vain se ero, että pienemmästä määrästi kiittää sekä kroppa kiinteydellään että maha mukavalla, ei täyteen ahdetulla tunteella... Bmi on mulla 21 ja ole 33v.

Vierailija
4/24 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin annokseni eivät ole kovin suuria ja liikunnan takia on pakko miettiä mitä ja milloin syö, jos halua pystyä liikkumaan. Ja liikun paljon.

Vierailija
5/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syön mitä vaan. Hoikka olen ja kaikkia aina ihmettelevät miten pysyn niin hyvässä kunnossa, vaikka mätän koko ajan suuhun mitä sattuu.

Vierailija
6/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miten paljon vain voi syödä, mutta varmaan moni muu olis näillä mun syömisillä lihava. Esim. voin syödä hiilihydraatteja aika huoletta, ne ei lihota mua niin kuin monia.

Sama BMI kuin ap:lla.

Vierailija
7/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulipas kirjoitusvirheitä täyteen koko viesti ;)

-2

Vierailija
8/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

alipainoisen?

Vierailija
9/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ole alipainoisen painoindeksi...

3

Vierailija
10/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka aika harva sitä varmaan uskoisi. Syön mitä huvittaa, mutta esim karkkia ei tee oikeastaan koskaan mieli, joten sitä tulee syötyä ehkä kerran vuodessa jouluna. Syön kuitenkin myös määrällisesti paljon, usein enemmän kuin tuhdimmassa kunnossa olevat kanssaihmiset. Toisaalta ruokani on yleensä tosi terveellistä, paljon kasviksia ja hedelmiä, vaikkakin tosi rasvaista. Liikuntaa harrastan vähän mutta päivittäin, enimmäkseen hyötyliikuntana. Bmi hieman yli 18.

Vierailija
11/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea voi syödä, mitä haluaa. Ilman huolehtimista tai kalorien laskemista.

Ja BMI on 18, rasvaprosentti 16.

Terveisin:

Kannattaa harrastaa liikuntaa ;)

Vierailija
12/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi jotain 18 paikkeilla ja kyllä voin syödä aika surutta kaikenlaista. Joulun pyhät tuli mässäiltyä huolella ja ei muutosta painossa havaittavissa...

Vierailija
13/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ole alipainoisen painoindeksi...

3

Vierailija
14/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

176cm/58kg

Näin ollut aina, ei vaikuta ikä, ei lapsien saaminen, ei mikään!

Vierailija
15/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syön mitä vaan. Hoikka olen ja kaikkia aina ihmettelevät miten pysyn niin hyvässä kunnossa, vaikka mätän koko ajan suuhun mitä sattuu.

Mulla on sama "vika". Paino aina sama vaikka millaiset joulumätöt vetäisis. Jostain luin, että joillain hoikkina pysyvillä on vahva sisäinen säätelymekanismi ruuan suhteen, eli jos jonain päivänä/viikkona tulee syötyä ihan liikaa kaloreita, kroppa kompensoi sen pysymällä yhtä kauan tyytyväisenä ja ruokahaluttomana 100-1500 kilokalorin voimalla. Ja oon huomannu että se on mulla se hoikkuuden salaisuus. Jos ollaan illalla raflassa, syödään burgereita, juustokakkua ja muuta raskasta miehen kanssa, seuraavat pari päivää kaikki raskas ruoka tökkii ja omenat, kasvissosekeitot ja salaatit on maailman ihanimman makuista ruokaa. Nälkä ei tuu ollenkaan vaan pitää itse muistaa syödä.

Kykenen kerralla syömään enemmän kuin moni raavas mies mutta pystyn myös elämään viikkoja pelkillä rehuilla ja terveysruualla ilman yhtään mielitekoa.

Vierailija
16/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyytyväisenä ja ruokahaluttomana 100-1500 kilokalorin voimalla.

Eli siis 1000-1500 kcal. :D Tuskin kukaan 100 kilokalorilla pärjää!

Vierailija
17/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut ihan hurja syömään ja rakastan kaikkia herkkuja ja niitä syön vähintään 2 x viikossa, suklaalevy menee tuosta vaan ja samoin sipsipussi... Välillä oikein pahaa tekee :D ja normiruokaa syön (lihaa, kalaa, kasviksia) 2 lämmintä ateriaa päivässä. Liikun kyllä jonkin verran, mutta esim. siskoni on samalla elämäntyylillä (jopa vähemmällä herkuttelulla) ylipainoinen. Isäni on samanlainen kuin minä, että ei liho ja ruumiinrakenne on vaan siro. BMI 20.

Vierailija
18/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahaluni on kausittaista. Välillä saatan mättää valtavia määriä. Työpaikalla lounaalla lautaseni on lähes aina kukkuroillaan. Lisäksi saatan ahmaista suklaalevyn kerrallaan. Käymme myös mieheni kanssa useita kertoja viikossa ulkona syömässä. Päivälliseksi syön usein keittoa, pihviä, kalaa tms. Lisäksi saatan vielä iltapalaksi hotkaista muutaman voileivän ja vaikkapa keksejä. Syön siis paljon mutta monipuolisesti. Ruokavalioni sisältää paljon kasviksia ja hedelmiä herkkujen lisäksi.

Välillä minulla on taas sellaisia kausia, että ruoka ei maistu enkä meinaa saada mitään kurkusta alas. Tämä on tyypillistä vaikkapa kovan työstressin yhteydessä. Liikuntaa harrastan hävettävän vähän. Omaan kyllä erittäin liikunnallisen taustan. Nykyään asun kaupungin keskustassa ja se mahdollistaa hyötyliikunnan. Kävelen lähes kaikkialle ja päivän mittaan kilometrejä usein kertyykin. Satunnaisesti käyn myös juoksulenkeillä. Olen 173 cm pitkä ja juuri äsken vaaka näytti 50 kg. Laskin pikaisesti painoindeksini jollain laskurilla ja sain tulokseksi " Painoindeksi on 16,7. Merkittävä alipaino". Hui, en kyllä näytä miltään anorektikolta. Toki olen erittäin siro mutta mielestni normaalin rajoissa?

Vierailija
19/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mielessä käy, että onkohan joku sairaus, kun kiloja ei tartu vaikka syön ihan samalla tavalla kuin moni normaalipainoinen enkä edes harrasta liikuntaa.

Bmi on ja pysyy alipainon puolella.

Vierailija
20/24 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kyllä mitä sattuu ja herkkujakin useampaa sorttia joka päivä, mutta syön myös kasviksia ja hedelmiä paljon, sekä juon lähestulkoon vettä vaan...Ja paljon! Kyllä näin vatsa toimii hyvin :D

Ikinä ei ole tarvinut miettiä syömisiä. Syön silloin kun on nälkä, enkä koskaan osta kevyttuotteita tai rasvattomia maitotuotteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi