Pysytkö hoikkana, vaikka syöt
kaikkea mahdollista? Monet tuntemani hyvin hoikat syövät todella vähän ja vahtivat kaloreita. Itse syön kaikkea, mutta liikun paljon ja olen normaalipainoinen, painoindeksi 22.
Kommentit (24)
Mä pysyn hoikkana AINOASTAAN sillä, että syön tajuttoman vähän. Päiväruoka on töissä pussikeitto, illalla salaattia tms. Herkkupäivä voi olla vain kerran viikossa.
Olen monesti jojoillut painoni kanssa, aina saadessani sen alas ja palatessani normaaliin syömiseen, lihon hetkessä. Liikuntakaan ei auta.
Kropalla on siis varmasti joku vakiopaino, johon pyrkii. Mulla se valitettavasti on aina lievästi ylipainoinen, ellen taistele vastaan.
että vaikkakin aineenvaihdunnassa tms on ihmisillä eroa, ei ole mahdollista että mättää esim. 4000 kaloria päivässa lihomatta. Eli ne jotka pysyy hoikkina / ovat alipainoisin kertakaikkiaan syövät vähemmän kaloreita kun mitä pitäisi ollakseen normaalipainossa. Siis keskimäärin, ei päivittäin.
Poikkeuksena jos harrastaa liikuntaa poikkeuksellisen paljon.
Painoindeksini on 19,5. En laske kaloreita enkä rajaa pois mitään ruoka-aineita. Mutta en silti ole myöskään mikään läpipasko-ihmetapaus, vaan pysyn hoikkana koska luonnostani syön aika vähän kaloreita. Joskus huvikseni kirjasin Kiloklubiin ja totesin että saan noin 1600 kcal päivässä, siis ihan rajoittamatta syömisiäni lainkaan. Mutta ruokavalioni sisältää päivittäin mm. huonoja hiilihydraatteja, rasvaa sekä makean jälkiruoan ja viinilasillisen.
Pelkään, että minulla on jokin sairaus, kun kalorit ei vain niin kuin tartu. Olen ainakin tähän mennessä (ikää 28) saanut syödä kaikkea mahdollista, ja painoa ei vain kerry. Olen ollut jo vuosia 175/58. Raskaana ollessa painoa kertyi vajaat 10 kg, mutta sekin vain siksi, koska ahdoin väkisin, kun neuvolasta pelottelivat liian pienellä painonnousulla. Viikon päästä synnytyksestä taisin olla jo omissa mitoissani. Pelkään, että tämä joskus muuttuu, koska olisi ihan kauheaa olla syömättä mitä tekisi mieli ja en siihen varmasti pystyisikään. Lihoisin varmaan hirveästi, koska en oppisi säännöstelemään, kun ei ole koskaan tarvinnut.. :/