Onko muita satunnaisesti tupakoivia täällä?
Eli joskus tulee poltettua, mutta voi olla ilmankin vaikkapa pari kuukautta?
Kommentit (4)
astman pahennuttua tuossa keväällä jouduin lopettamaan.ja nykyään joskus kun otan saatan vetää kessun tai pari.
Nykyään hyvin satunnaisesti kun siitä menee nenä tukkoon ja alkaa närästää. Mutta vuosikausia poltin hyvin satunnaisesti. Lähinnä juhliessa ja aina toisinaan muutenkin. Koskaan en jäänyt koukkuun. Kaikkia se ei kai sitten vaan koukuta samalla tavalla.
Jotkut (yleensä ne jotka ei ole koskaan maistanutkaan tupakkaa) ei kyllä tajua millään sitä, että vaikka joku polttaisikin joskus niin se ei tarkoita että on aivan koukussa ja polttaa askin päivässä. Multa ainakin pari työkaveria kyseli aina että "ootko sä lopettanut" jos en pistänyt tupakaksi kun pääsin töistä. Joskus kun olivat nähneet mun sytyttävän tupakan niin pistivät mut heti siihen "ei voi olla hetkeäkään ilman" -lokeroon. Eivätkä ymmärtäneet vaikka selitin moneen kertaan, että en mä nyt varsinaisesti ole koskaan aloittanutkaan, silloin tällöin vaan poltan. Mutta jotenkin se meni yli ymmärryksen.
Saatan polttaa yhtenä iltana vaikka 3-12kpl, kun oikein juhlituttaa, mutta sitten voi olla väliä vaikka 3vko tai 2kk. Joskus taas poltan pitempiakin aikoja kerran viikossa sen 2-4 tupakkaa.
Olen aloittanut tupakoinnin 16-vuotiaana, pahimmillaan meni yli aski päivässä. Aloin sitten vähentää pikkuhiljaa raskauksien myötä.
Nyt olen nelikymppinen, en polta koskaan ns. hermosavuja.
Olen tosi kateellinen teille, jotka voitte polttaa satunnaisesti.
Itse poltin lähemmäs 10v ja lopetin alkuvuodesta. Täysin savuttomana olen pysynyt ja olen tosi ylpeä itsestäni, mutta aika ajoin kaipaan tupakkaa tosi paljon. Niitä aamuisia hetkiä kahvin kanssa parvekkeella, seksin jälkeistä tupakkaa, hermostuneisuuden lamauttavaa tupakkaa, vitutustupakkaa... Nyt sitä on selvittävä ilman.
Sen vain sanon, että ellen tietäisi alkavani polttaa taas puolitoista askia päivässä jos nyt sortuisin, niin polttaisin kyllä satunnaisesti hamaan ikuisuuteen!