Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko olemassa äitiysjoogaa ilman hihhulointia,aurinkotervehdyksiä ym.idioottia??

Vierailija
04.01.2013 |

etsin sellaista helsingistä. vai onko parempi mennä vain tavalliseen valmennukseen?

millekään budhalle en rupea kumartelemaan vain jotta oppisin hengitys ja rentoutumistekniikan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi kehona hallintaan pitää sekoittaa niitä tervehdyksiä, kumarteluja jollekin hengelle ym? minä olen hotjoogastakin lähtenyt pois heti kun ekan kerran on mainittu joku tällainen, siihen asti oli aivan fine.

Se on se keltainen pallo joka möllöttää taivaalla päiväsaikaan. Siis ihan konkreettinen asia eikä mikään henki.

Mitä ihmettä te oikein sekoilette jostakin hengistä ö.ö

Aurinkotervehdys viittaa rituaalisiin lahkouskontoihin.

Tervehditkö puitakin? eihän sekään hengellistä vältsii ole mutta pöljää kylläkin.

Hindu, buddha tai krishna. Samaa sontaa jota en halua sotkea itseeni.

Vierailija
22/23 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastin teini-ikäisenä tanssia ja tanssinopettaja teetti meillä aurinkotervehdystä, koska hän oli itse harrastanut kaikenlaisia lajeja ja oli sitä mieltä, että se "virkistää". En kuitenkaan tuolloin tiennyt mitään joogasta. Teimme aurinkotervehdystä vähän kuin jumppaliikkeenä eikä hengityksestäkään puhuttu juuri mitään. En koskaan pitänyt aurinkotervehdystä järkevänä juttuna, kun olin teini enkä saanut siitä mitään.

Olen sittemmin harrastanut joogaa vasta yli kolmekymppisenä ja aurinkotervehdys kehon ja mielen avaajana on auennut ihan eri tavalla, kun olen saanut ymmärrystä siitä, mitä jooga on. (Tiedän, että minulla ei ole mitään täydellistä ymmärrystä joogasta, mutta jokin käsitys kuitenkin.) Jooga ei mielestäni ole uskonnollista mutta jotakin henkistä siinä on ja se henkisyyskin on mukana. Muutoin jooga on, kuten joku tässä ketjussa sanoi, ainoastaan jumppaa.

Sääli, jos käsitys joogasta on niin älyttömän mustavalkoinen. Äitini esimerkiksi kammoaa sitä, koska 70-luvulla, jolloin hän sai jonkun raapaisun asiaan, jooga oli hörhöjen hommaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkotervehdys on tosi hyvä kropanherättelysarja. En ole ikinä nähnyt mitään hihhulointia asian tiimoilta. On surullista et ihmiset ovat näin asenteellisia- varmaan vieläpä ilman mitään kokemusta. Ihmeellistä on sekin mikä siinä joogassa on niin pelottavaa että se on suuri uhka joka pitää lytätä? Eihän kenenkään ole pakko mennä joogaan jos ei siitä tykkää. Ja joku joogaope on ehkä "henkistyneempi" kuin toinen- usein suomessa jooga on kyllä hyvinkin neutraalia, eikä ihmisen tarvitse millään lailla ruveta kumartelemaan tai todistamaan mitään. Joogasta saa mielenrauhaa ja suvaitsevaisuutta; samaa ei kristinusko näytä tarjoavan. Mene ap tosiaan johonkin mammajumppaan, vaikka niisäkin saatetaan leikkiä mielikuvilla- hui kauhistus. ja mihin se mieli sitten viekään:)

Oikeasti ihminen on hengellinen olento ja se on ihan se ja sama millä kukakin onnelliseksi tulee. Surullisinta on se jos ihminen ei ymmärrä olevansa niin paljon muutakin kuin pizzerian tai vaatekaupan ostovoimaa omaava kuluttaja.