Kannattaako pienituloisen perheen muuttaa Helsinkiin töiden toivossa?
Nyt asumme Oulussa, itse opiskelen vielä muutaman vuoden ja mies on työttömänä, tai pätkissä toisinaan. Onko järkeä muuttaa Helsinkiin kun mies siellä mahdollisesti helpommin työllistyisi.Helsinki tuttu kaupunki,mies sieltä kotoisin, mutta pienet ja halvat vuokra asunnot on luulisin kiven alla ja asuminen muutenkin kallliimpaa, onko?
Kommentit (23)
on tavallista haaveilla siitä miten leveästi voisi elää jossain kauempana. Meidän asunnon hinnalla (omistusasunto, pieni kerrostaloneliö) näyttäisi saavan Oulusta n. 150 neliön omakotitalon..
Töitä saa helpoiten kontaktien avulla. Jos teillä on jo kontaktit olemassa Oulussa ja ystävät ym., kannattaisi hakea töitä sieltä päin ja elää mukavasti.
Jos muutatte tänne, pitää kontaktit, ystävät, tuttavat luoda alusta asti, asutte pienemmässä asunnossa ja käytätte aikaa työmatkoihin puolet enemmän kuin Oulussa.
aina voi palata, jos tuntuu, ettei täällä etelässä viihtynytkään.
ja miksi aina helsinkiin? tai vaihtoehtoisesti joku tuusula, järvenpää tms?
työmatkoihin menee paitsi rahaa, myös aikaa.
asun itse espoossa, vuokra rivarikolmiosta hyvällä, rauhallisella alueella on vähän yli 1000 e / kk. kallis, paljon, tiedän. Mutta helsingissä vastaavan kokoiset vanhemmat olivat kalliimpia.
Työmatka taittuu helsinkiin yhdellä bussilla, ei vaihtoja. vuorovälit on harvat, mutta silti.
Helsinkiläisenä kerron, että täällä on ihan riittävästi työttömyyttä ja asunnottomuutta jo omassa väessä.
Tietenkin, jos saatte töitä ja asunnonkin, niin hienoa, tervetuloa, mutta ei niitä kannata tulla tänne jonottamaan.
Pian 20 vuotias poikani jonottaa toista vuotta asuntoa. Itse asumme kaksiossa kantakaupungissa ja tietenkin poikamme saa täällä asua, mutta ikävää itsenäistyväle aikuisee, kun meitä on täällä muutenkin jo neljä ihmistä. Harmittaa, kun vapautuvat asunnot vie ulkopaikkakuntalaiset opiskelijat/perheet, jotka eivät vättämättä tuo mitään verotuloja tullessaan.