Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako kalapuikkoa 6v. lapsesi syö yhdellä aterialla?

Vierailija
04.01.2013 |

Ravitsemusterapeutti sanoi meidän pullukalle, että 3 kpl on sopiva määrä. Aika vähän...?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö (silloin harvoin kun on kalapuikkoja, muuten on ihan tuoretta kalaa) sen 5-6 kpl. Lautasella myös perunamuussia, kurkkua, tomaattia ja vielä sitten yleensä jotain muutakin kasvista :) Lautasella oleva määrä menee kaikki alas ja yleensä vielä pyytää lisääkin :D Ihan hoikka poika tuo on (näin neuvolastakin sanottu), pitkäksi pojaksi on ennustettu kasvavan, pienestä pitäen ollut hyvä ruokahalu :)

Vierailija
22/40 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v laiha poika syö jokaisen kalapuikon jota on tarjolla, yleensä se tarkoittaa 10+. 3 kalapuikkoa olisi siis totisesti aivan liian vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kauhea nälkä niin 5, mutta tuota harvoin, todella harvoin

Vierailija
24/40 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikähän oli viestisi pointti? Kertoa kaikille että olette juntteja ja vedätte montaa kelvotonta tehdaseinestä viikossa?

No, kai silläkin voi kehua siinä missä jotkut hakevat ennätysten kirjaan sillä että osaavat piereä kovaa tai painavat paljon...

Vierailija
25/40 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalapuikkoja???? Söisitkö itse?????

Vierailija
26/40 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka ja nirso 8 v syö mahdollisimman vähän, max yhden (=ei tykkää).

Vähän pullea 5 v syö 3 (eli niin monta kuin annetaan).

Lapsuudenkodissani se 10 kpl paketti riitti koko 4-henkiselle perheelle hyvin. Olin siis kovin kummissani kun mieheni vetäisi 5 kalapuikkoa kerralla. Itse olin tottunut syömään 2.

Vierailija
27/40 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos söisi, niin veikkaan että yhden tai kaksi, koska on aika pieniruokainen.

Vierailija
28/40 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa vuodessa syöMMe. Tee vaikka lastensuojeluilmoitus!

Vierailija
29/40 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin harvoin, mutta kuitenkin sitten joskus :) Raskaana ollessa on tehnyt aika useasti mieli pannulla paistettuja kalapuikkoja, perunamuusin ja kurkun kera! :)

Vierailija
30/40 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon te muut aikuiset sitten syötte?

Itse syön 4 kpl ja lapset syövät 2-4 (7-v joka rakastaa kalapuikkoja, syö niitä yleensä 4).

5 henkiselle perheellemme riittää 20 kpl ja mies on oikeasti isoruokainen, samoin lapsemme.

Vierailija
31/40 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei erityisemmin välitä, ikää 10v. syö pari kpl, lisänä aina perunaa tai muusia ja jotain salaattia.

Vierailija
32/40 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tarhassa syönyt 12 kalapuikkoa ja puoli litraa perunamuusia.

Voisi epäillä että lapsella on mato tmv, kun on laiha kuin tikku. Liikkuu hyppien ja pomppien paikasta toiseen koko hereilläoloaikansa eli kuluttaa tehokkaasti kaiken sen valtavan määrän mitä suuhunsa laittaa. Herkuista ei tykkää. Aamullakin usein syö kernaasti lämmintä ruokaa ennemmin kuin perinteisiä aamiaisruokia.

Vierailija
33/40 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 eli 75g olla sopiva määrä 6vuotiaalle.

Vierailija
34/40 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisena syön 2-3 puikkoa, perunan ja lisäksi määrällisesti eniten kasviksia. Vatsa tulee täyteen just sopivasti.

Vierailija
35/40 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö 2-3 kpl. Lautasella aina muutakin syötävää, perunoita, salaattia jne.

Vierailija
36/40 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ennemmin neljä.

Ja kyllä, syön itsekin kalapuikkoja silloin kun niitä on ruokana, mikä ei ole kovin usein. En meinaa muistaa ruokaa nimeltä kalapuikot kunnes juuri tuo 6-vuotiaamme niitä toivoo.

Ja kyllä, meilläkin syödään enemmän tuoretta kalaa tai pakastekalaa muulla tavalla laitettuna, mutta kalapuikot ja kunnon remoulade -kastike perunoiden kanssa on joskus tosi hyvää!

Vierailija
37/40 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan syönyt kalapuikkoja, joten vaikea sanoa. Voi kyllä muuten syödä kalaa yhden pienen siian verran aterialla. Kyseessä hoikka tyttölapsi.

Vierailija
38/40 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika syö kaksi, 4v tyttö neljä...

9v. tyttö ei syö ollenkaan.

Vierailija
39/40 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ja oikein mielelläni. Lempiruokaani on pinaattikeitto kalapuikoilla tai kanamunakastike puikoilla.

2 v lapset ei niitä syö, syövät kyllä seitikeittoa tai seitikastiketta sekä lohta.

Vierailija
40/40 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pieni ja hoikka alle 2v tyttö, joka silloin harvoin kun kalapuikkoja on (eli olisko tässä vuoden aikana ollut 2krt), syö niitä 2-3+ muusia ja kasviksia.. 7v poika, myöskin hoikka ja paljon liikkuva syö helposti 5kpl.