Kynsisieni jalassa - entä jos en hoida sitä?
Mulla varmistui muutama kuukausi sitten labrakokeilla, että toisessa jalassa on kynsisientä. Sain jonkun vahvan resptilääkkeen, jota en kuitenkaan ole hakenut. Mua pelottaa lääkkeen voimakkuus ja se, kun monet ovat kertoneet kyseisen lääkkeen olevan "kamalaa myrkkyä" ja tekevän huonon olon. Lääkkeen ( jota syödään muistaakseni 3 kk)aloittamista jarruttaa myös pienoinen vauvakuume...
Voiko kynsisieni tulla jotenkin vaaralliseksi minulle, eli päästä kehoon ja aiheuttaa vakavaa tuhoa tai jonkun sairauden? Sientä on toistaiseksi vain yhdessä kynnessä eikä mitenkään kovin pahan näköisesti.
Kommentit (36)
Itsellä ollut isovarpaissa yli 10v. Vasta nyt se on leviämässä muihin varpaisiin, joten ajattelin koittaa hoitokuuria. Aluksi sain yhtä lääkettä, mutta se ei vaikuttanut tuohon toiseen kynteen ainakaan. Toiseen ehkä. Lääkäri vaihtoi sen sitten toiseen + tuohon aiemmin mainostettuun lakkaan. Nyt tuntuisi kaikki nuo paranevan. Kuuri on kuitenkin kesken ja tuo yksi kynsi on aika paksu ja kiero.
Sormiin tuo ei kyllä ole tarttunut, vaikka noita varpaiden kynsiä samoilla saksilla yms. leikkelenkin. Tuota paksuinta kynttä saa kyllä leikata sivuleikkureilla :)
Suosittelut jalkojenhoitoon . Ei Kosmetologien vaan koulutetun jalkojenhoitajan vast.otolle. Ohentavat kivuttomasti poralla sairaan kynnen pois jolloin saadaan lääkekin tehokkaasti vaikuttamaan. Osaavat neuvoa oikean tehokkaan paikallislääkkeen ja hoitaa tehokkaasti ongelmat.
Se leviää sun aivoihin ja lapsiin sekä lemmikkeihin.
Kynsien tippumisen jälkeen tippuvat hiukset. Sen jälkeen silsa kaivautuu luustoon. Se on sitten menoa se.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2013 klo 00:00"]
Höpö höpö teidän muiden pelottelunne!
Mulla on todettu kynsisieni jo 18 vuotta sitten ja pikkuhiljaa levinnyt nyt 8 varpaankynteen, mutta ei mieheen eikä lapsiin.
Lääkäri sanoi silloin aikoinaan, että koska olen saanut sen jo alle parikymppisenä, on hyvin epätodennäköistä, että lääkekuurit auttaisivat. En ole ottanut tästä esteettisestä haitasta kauheasti paineita - kynsilakka pitää kynnet riittävän nätteinä!
[/quote] Inhottaa, kun tartutatte uimahalleissa sen sienen muihin ihisiin, yök
Kynsisienen hoito - http://tonzes.com/kynsisieni.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti.
Tutullani on ollut kauan sitten rihmasieni kynsissä,varpaiden. Ne ovat olleet vuosikymmeniä hoitamattomana.Nyt oli muiden tutkimusten yhteydessä otettu näytteet,joista tutkimus oli kestänyt kuukauden,ei varmaan tutkittu ollenkaan.Oli sanottu ettei kynsissä ole mitään,jotain pölyä vain. Uskomatonta,kynnet ovat paksut ja kellertävät !? Mitä pitää tehdä ?
Mulla paksuin isovarpaan kynsi, mikään hoito ei tehonnut. Sitten aloin suihkun jälkeen huuhtelee sen varpaan desinfiointiaineella ja kynsi parani.
Vierailija kirjoitti:
Käy vaihtamassa resepti lääkelakkaan. Mulla on sellainen käytössä ja hyvin on tehonnut ottaen huomioon et kynsi paranee sen uudistuessa eli vuosikin voi mennä.
Ei se verenkiertoon pääse mut leviää muihin kynsiin. Sukat kannattaa pestä ainakin välillä ihan 90 ° asteessa jotta sieni ei tartu sukan mukana toiseen jalkaan jne.
Pesuhuoneen ja saunan lattialta tarttuu kaikkiin, jotka siellä kävelevät paljan jaloin.
Kynsiviilalla kannattaa hioa sitä kellertävää kerrosta kynnestä pois esim. suihkun jälkeen ja laittaa teepuuöljyä muutama tippa. Näillä konsteilla kynsisieni vähitellen häviää.
15-20v sitten hoidettiin isovarpaan kynsisieni lääkkeellä. En huomannut mitään vaikutusta lääkkeellä itseeni, muuta kuin, että opiskelijalle se oli kallis! Sieni katos eikä ole sen jälkeen näkynyt
No mulla on varmaan kynsisieni pikkuvarpaassa, paksuuntuu ja alle kasvaa jotain ihoa.. Tuo varvas paleltui kunnolla joskus ja vaiva alkoi silloin. Eli 15 vuotta sitten. Leikkaan sen mitä voi ja putsaan pois kynnen alta mitä saan.
Eri juttu oli sen varpaan ja viereisen välin tulehtuminen, sattui, kutisi, iho rikkoontui..kokeilin lamicilia, se auttoi hetken. Sitten pisti vetyperoksidit käyttöön, auttoi hetken eli tunnin ja riehaantui rakkuloiksi enemmän.
Lopulta laitoin canestenia varpaidenväliin. Jo lähti ja kynsikin paremmaksi.
Nyt on suht jees, kun olen ilman sukkia ja kenkiä paljon. Sukat siis uusin ja kengät pakastin tässä välissä. Kynsi on outo, mutta hallinassa.
Suosittelen sitä lääkekuuria, sillä lähtee samalla kertaa kaikki muutkin sienitaudit (joita av-mammoilla usein on).
moro
Kynsisieni on helppo poistaa- kokemusta on ja tässä on ohje:
Viilaa kynsi pois kynsipetiin asti ja sivele päivittäin kanferitippoja (saa apteekista) topspuikolla kynsipetiin.
Pidä aina kynsi mahdollisimman kuivana eläkä laita siihen mitään muuta- siis ei mitään muuta.
Uusi kynsi kasvaa noin puolen vuoden tai vuoden kuluessa riippuen onko kysisieni ollut varpaassa vai pekalossa.