Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kynsisieni jalassa - entä jos en hoida sitä?

Vierailija
03.01.2013 |

Mulla varmistui muutama kuukausi sitten labrakokeilla, että toisessa jalassa on kynsisientä. Sain jonkun vahvan resptilääkkeen, jota en kuitenkaan ole hakenut. Mua pelottaa lääkkeen voimakkuus ja se, kun monet ovat kertoneet kyseisen lääkkeen olevan "kamalaa myrkkyä" ja tekevän huonon olon. Lääkkeen ( jota syödään muistaakseni 3 kk)aloittamista jarruttaa myös pienoinen vauvakuume...

Voiko kynsisieni tulla jotenkin vaaralliseksi minulle, eli päästä kehoon ja aiheuttaa vakavaa tuhoa tai jonkun sairauden? Sientä on toistaiseksi vain yhdessä kynnessä eikä mitenkään kovin pahan näköisesti.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeen sopivuus raskauden kanssa. Ja vaikka sieni ei näkyisi kuin yhdessä kynnessä, niin se voi olla jo muissakin kynsissä, näkyväksi muuttuminen voi kestää jopa 8kk. Jos ei ole henk kohtaisia leikkureita, niin muut perheessä voivat saada myös tartunnan. Ja jos leikkaat sormien ja varpaiden kynnet samoilla leikkureilla, niin pian on sormissakin.

Vierailija
2/36 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vaihtamassa resepti lääkelakkaan. Mulla on sellainen käytössä ja hyvin on tehonnut ottaen huomioon et kynsi paranee sen uudistuessa eli vuosikin voi mennä.

Ei se verenkiertoon pääse mut leviää muihin kynsiin. Sukat kannattaa pestä ainakin välillä ihan 90 ° asteessa jotta sieni ei tartu sukan mukana toiseen jalkaan jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nailnerilla tai muulla vastaavalla valmisteella.

Yleensä tuota sisäisesti nautittavaa lääkettä määrätään vasta silloin, kun sieni on pahana ja useammassa kynnessä

sitä en tiedä, saako noilla kynsisienilääkkeillä sitä kokonaan pois, mutta itseltäni se hävisi nailnerilla

Vierailija
4/36 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) kynsi irtoaa

b) sieni tarttuu sormenkynsiin

c) sieni tarttuu muiden perheenjäsenten kynsiin

d) kaikkien kynnet irtoavat

Vierailija
5/36 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös kynsisieni enkä ole saanut sitä pois. Inhottaa.

Vierailija
6/36 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kynsisientä on ilmeisesti erilaisia. Minulla uimahallista hankittu sieni paksunsi kynnet ja aiheutti kutinaa sekä hajua. Ja isovarpaankynnet irtosivat, kun yritin peittää niitä lakalla. - - Että ei sitten ihan pelkästään kosmeettinen haitta!  

Kohta vietän ensimmäisen kynnen irtoamisen vuosipäivää, ja ilman häiritseviä oireita! Pidän varpaankynnet todella lyhyinä, viilaan isovarpaitten kynnet tarvittaessa ohuemmiksi ja käytän puhdistukseen 3 % vetyperoksidia. Kuivaan jalat huolellisesti, vaihdan sukat päivittäin. Jos kengät haisevat (!) heitän ne heti roskiin. Näin olen tehnyt vuoden ajan.   

Muilla voi olla muut konstit, minä sain vaivan kuriin näillä.

Vierailija
7/36 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön suun kautta otettavaa kynsisienilääkettä jo 5. Kuukautta (6kk:n kuuri ) enkä ole mitään ongelmia havainnut. Mulla ei tehonnut mitjään ulkoiset lääkkeet, tällä on jo lähtenyt, syön kuurin loppuun

Vierailija
8/36 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsisieni-infektion voi hoitaa myös Nd:YAG-laserilla. Jo yksi hoitokerta tavallisesti riittää. Hoitoja tekevät ainakin Epilaserin ihotautilääkärit. Hoitohinnat ovat alkaen 280 euroa (1-2 kynttä). Epilaserin toimipisteet löytyvät osoitteesta www.epilaser.fi

Vierailija
9/36 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistään nailerista mut mulla on tälläinen...

LOCERYL 5% amorolfin.

Lääkekynsilakka.

Myydään kuukauden erissä. Sisältää kaksi kertaa viikossa tarkoitettuun operaatioon kertakäyttöviilat, kertakäyttödesinfiointipyyhkeet,lääkelakan levitysliuskat ja itse lääkelakka. Oikein käytettynä riittoisaa ja toimivaa. Mikäli tämä ei tehoa niin sit vasta harkitsen nieltävää lääkehoitoa.

Vierailija
10/36 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on se kiva kun ihmiset täällä laittaa vähän huumoriksi. Sähän kysyit otsikossa, että mitä tapahtuu, jos et hoida kynsisientäsi ja yhteenvetäjä teki vastauksen siihen. Aika hauska juttu siitä tuli. Ja sait varmaan oleellisen infonkin. Mä haluan lisää noita hauskoja ja tahallisia väärinymmärryksiä. Niitä tahattomia, idioottimaisia väärinymmärryksiä kun on niin kamalasti ja ne ovat niin puuduttavia. Mutta tämä oli aika hauska.

Vierailija
11/36 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin todella tunnollinen hoidoissa, mutta kynsisieni levisi toiseenkin kynteen. Kun ensimmäinen kynsi alkoi jo puoliksi irrota, menin lääkäriin ja sain vihdoin suun kautta otettavan reseptilääkkeen. Sain syödä sitä tosi kauan, että se vaikutti, mutta pääsin vihdoin eroon kynsisienestä. Jos sieni ikinä uusiutuu, menen uudelleen hakemaan saman reseptin, sillä muusta ei ole apua.

Vierailija
12/36 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelläni on ollut kynsisieni jo yli 15 vuotta. Ei ole levinnyt muihin kynsiin hänellä eikä myöskään muille perheenjäsenille. En tiedä onko kynsisienilajeja paljon, mutta tämä tuntuu olevan maltillista laatua.

Ja olen lukuisia kertoja kehottanut häntä menemään lääkäriin ja hoidattamaan sienen, mutta mieheni lääkäriystävä sanoi vuosia sitten, että lääkkeet ovat melko tehottomia tmv. ja tätä mieheni on uskonut :( Pitänee muuten taas mainita asiasta. Kynsi on siis paksuuntunut ja noin puolet kynnestä on muuttunut eri näköiseksi.

Vierailija
13/36 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siitä niin kauheasti ole harmia paitsi esteettinen haitta. Kynsilakalla voi piilottaa. :)

Itse tosin söin aikoinaan lääkekuurin ja sieni hävisi.

Vierailija
14/36 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsisienen yhdessä varpaan kynnessä, kun raskaus oli aivan alussa. Kävin lääkärissä, joka käski tulla takaisin, kun raskaus ja imetys on ohi. Kahden vuoden kuluttua sieni oli levinnyt molemmissa jaloissa kolmeen kynteen. Söin 3 kk kuurin ja pikkuhiljaa kynnet paranivat. Halusin hoitaa kynnet tehokkaasti, koska pelkäsin, että sieni tarttuu lapsille. Tapauksesta on aikaa 8 vuotta, silloin ei ainakaan ollut mitään raskaanaolwville sopivaa lääkettä markkinoilla.

Vierailija
15/36 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) kynsi irtoaa

b) sieni tarttuu sormenkynsiin

c) sieni tarttuu muiden perheenjäsenten kynsiin

d) kaikkien kynnet irtoavat

Itselläni tarttui sieni varpaankynteen ja kävin sen takia työpaikan lääkärillä.

Hän sanoi, että ihmiset on tehokkaasti saatu peloteltua uskomaan, että kynsisieni olisi hoidettava nopeasti. Niitä itiöitä vaan on joka puolella, eikä yhden henkilön panos sen hoitamiseen vaikuta juuri mitään. Jotta saisit ne pois, sinun olisi kuurattava koko asuntosi ja silloin olisit saanut ne pois vasta asunnostasi.

Ainoa poikkeus on se, jos käytetään samoja sukkia ja samoja kenkiä. Sitä vaan pitäisi välttää jo muutenkin.

Saa hoitaa, jos haluaa, mutta tuollaisia pelottelujuttuja ei kannata kertoa, koska ne ovat liioittelua. Kuuri on kallis ja joka kolmas hoitokerta epäonnistuu ja hoito pitää uusia.

Lääkäri sanoi, että hän itse ei suosittele sen ottamista, mutta antaa silti reseptin. Hinta, hyöty ja haitat kallistuvat sen puolelle, että kannattaa vain pitää huoli jalkojen hygieniasta.

Vierailija
16/36 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö teidän muiden pelottelunne!

Mulla on todettu kynsisieni jo 18 vuotta sitten ja pikkuhiljaa levinnyt nyt 8 varpaankynteen, mutta ei mieheen eikä lapsiin.

Lääkäri sanoi silloin aikoinaan, että koska olen saanut sen jo alle parikymppisenä, on hyvin epätodennäköistä, että lääkekuurit auttaisivat. En ole ottanut tästä esteettisestä haitasta kauheasti paineita - kynsilakka pitää kynnet riittävän nätteinä!

Vierailija
17/36 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puhuu ekspertti: Kynsisieni oli 20 v. Kyllä. Sain sen poikkeuksellisesti maasta, putosin likaiseen ojaan. Omani siis ei tavallista laatua. Vuosien aikana olen lukenut kaikki mahdolliset keinot hoitaa vaivaa. Muutama fakta:

1. Kynsisientä voi olla lukuisia eeri lajeja, On siis selvää, että se hoito mikä onnistuu toiselle, ei onnistu toiselle.

2. Se voi olla homesieni, kuten mulla.

3. Kyllä se menee elimistöön, ja aiheuttaa tulehdustilan tai jopa homesairauden, seurauksena esim. selluliitti-tulehdus, poikkeuksellisen paha ja jatkuvat keuhkoinfektiot.

Ulkoisesti mulle ei auttanut seuraavat: mitkään apteekin vapaat tai reseptilääkkeet, vetyperoksidi, vocca, Vicks Vaco Rubilla sairas kynsi lähti osin pois.

Sisäinen reseptilääke ei auttanut.

Lopulta tehosi otsonoito vahva oliiviöljy-voide (suomen otsonihoito) ja muu otsonihoito sisäisesti.

B3-vitamiini tekee homeelle epäedullisen kasvuympäristön. tätä voi ostaa netistä.

molkosan tasapainottaa elimistön ph:ta.

Kunpa olisin tiennyt otsonoidusta öljyvoiteesta vuosia sitten. en ole näyttänyt varpaitani julkisesti 20 vuoteen ja rakastan uimista.

se ei muuten tartu muihin kuin silloin akuutissa alkuvaiheessa jos varpaanvälit ovat auki.

kaikille suosittelen kokeilemaan otsinoitua voidetta heti alkuun.

Vierailija
18/36 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tuota otsonoitua voidetta saa?

Vierailija
19/36 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

27: näyttää olevan kovin yleinen vaiva, mutta ei kylläkään tartu helposti. Itse käytän aina varvastossuja uimahallissa, mutta unohdan ne usein kuntosalireissulta.

Terveyskirjaston mukaan: Kynsisilsaa (kynsien sienitautia) on noin 8 prosentilla väestöstä. Se on erittäin harvinainen lapsilla. Useimmat potilaat ovat keski-ikäisiä tai vanhoja miehiä.

Tehokkaimmallakin sienihoidolla saadaan jalkojen kynsisilsa kokonaan parannetuksi vain joka toisella potilaalla. Siihen kuluu aikaa kuudesta kuukaudesta kahteen vuoteen silsan valtaamasta kynnestä ja sairaan alueen koosta riippuen ja potilaan iän mukaan. Itsehoitolääkkeillä kynsisienen saa parantumaan vain poikkeustapauksissa.

Silsan leviäminen perheenjäsenestä toiseen on harvinaista, kynsisilsan tarttuminen hyvin harvinaista. Yleisissä tiloissa, esimerkiksi kerrostalojen saunatiloissa ja yleisissä uimahalleissa sekä urheilutilojen pukuhuoneissa ja pesutiloissa on hyvä käyttää varvastossuja.

Vierailija
20/36 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin isovarpaan kynnessä värimuutoksen vuosi sitten. Värimuutos alkoi kynnen tyvestä (ruskeankellertävä väri). Aluksi luulin/toivoin, että kynnen päälle on tippunut jotain painavaa, mistä värimuutos johtuisi. Väri ei kuitenkaan poistunut kynnen kasvaessa. Pian huomasin, että kynsi alko paksuuntua sekä liuskottua ja vaalentua kärjestä. Toisinaan tyvikohtaa "jomotti". Aina kyseistä kynttä leikatessa huomasi, että jotain oli vialla. Yritin hoitaa kynsisientä mm. apteekin reseptivapailla tuotteilla sekä kokeilin myös joitain omia konsteja esim. säännöllinen puhdistus alkoholilla, etikalla, sooda-vesiseoksella, yms. :D Ei parantunut, on pysynyt samanlaisena kuukausia. On ollut aikomus käydä lääkärissä hakemassa diagnoosi ja resepti, mutta se on aina jäänyt.

Viikko sitten huomasin kauhukseni, että kynsi on osittain haljennut n. puolivälistä. Kamalaa. Ilmeisesti koko kynsi irtoaa pian. Näinhän usein kynsisienen uhreille käy. Isovarpaankynnenhän kasvu on hidasta, eli kosmeettinen haitta säilyy todella pitkään, surettaa. Irronnutta kynttä ei voi naamioida terveeksi kynsilakalla kuten tein ennen kynnen irtoamista. Nyt on marssittava hetimiten lääkäriin hakemaan jokin tehokas reseptilääke. Lueskelin kynsisienestä ja suretti huomata, että aina ei hoidot tepsi eikä sienestä välttämättä pääse koskaan eroon.

Toinen juttu, minulla on psoriasis, joka on ainoastaan päänahan alueella. Sormenkynnet ja muut varpaankynnet (sitä yhtä lukuunottamatta) ovat olleet aina normaaleja, oireettomia. Luin, että psoriasis kynnessä saattaa näyttää kynsisieneltä. Toivon, ettei kyseessä ole psori kynnessä, koska se on kaiketi vielä vaikeampi saada oireettomaksi. On kuitenkin suuri todennäköisyys, että juurikin psori on kynteni tuhon syynä.

Te, jotka kirjoititte, että saitte tehokkaan reseptilääkkeen ja pääsitte sillä kynsisienestä eroon n. puolen vuoden - vuoden sisällä, valoitte minuun uskoa ja herätitte pienen toivonkipinän. Kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan