Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myös arabit ovat hyvin rasistisia

Vierailija
03.01.2013 |

Olen ollut naimisissa 25 vuotta arabin kanssa ja huomannut, että vaikka arabit täällä Suomessa syyttävät aina kaikkia rasisteiksi niin he ovat myös itse todella rasistisia.

Esim. mieheni kotimaassa, siis arabivaltio, tummaihoiset tekevät kurjimmat siivoustyöt. Eikä kukaan itseään yhtään kunnioittava arabi-isä anna tyttärensä mennä naimisiin tummaihoisen afrikkalaisen kanssa. Meillä ei sentään olla noin rasistisia.

Kun olen jutellut asiasta mieheni kanssa, hän tunnistaa, että kyseessä on ihan samanlainen rasismi kuin Suomessakin. Ehkäpä se on pelkoa ja epäluuloa tuntematonta kohtaan tai oman maan kunnioittamista.

Mielestäni ei voi siis yleistää, että juuri Suomi olisi erityisen rasistinen. Monet arabimaat ovat vielä rasistisempia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, olen kuullut tämän monelta, että rasismin kohteet ovat itse usein ihan yhtä rasisteja. Ei ole siis länsimaalaisten "etuoikeus" ollenkaan. Taitaa kuulua ihmisen perusluonteeseen missä hyvänsä maailmankolkassa?

Vierailija
2/8 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasismia on kaikkialla. Miten ihmeessä se tekee meidän suomalaisten rasistisuudesta yhtään sen hyväksyttävämpää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa hyvin tutulta tuo

Vierailija
4/8 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasismia on kaikkialla. Miten ihmeessä se tekee meidän suomalaisten rasistisuudesta yhtään sen hyväksyttävämpää?

Vai pitäisikö meidän ap:n mielestä ottaa näistä arabeista mallia?

Vierailija
5/8 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorempana hyvin suvaitsevainen ja avoin muun maalaisia kohtaan.

Olen kuitenkin yrittänyt opetella rasistiksi, kun olen nähnyt ja kuullut, miten muun maalaiset haukkuvat suomalaisia, nimittelevät meitä rumasti ja miten suhtautuvat meihin selän takana.

ap

Vierailija
6/8 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorempana hyvin suvaitsevainen ja avoin muun maalaisia kohtaan.

Olen kuitenkin yrittänyt opetella rasistiksi, kun olen nähnyt ja kuullut, miten muun maalaiset haukkuvat suomalaisia, nimittelevät meitä rumasti ja miten suhtautuvat meihin selän takana.

ap

Vierailija
7/8 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kai kukaan ole nyt muutakaan väittänyt! Pitääkö suomalaisten olla yhtä tyhmiä kuin muutkin?! Eikö meidän pitänyt olla niin sivistyneitä ja viisaita??

Vierailija
8/8 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus aikoinaan hyvinkin läheisessä ystävyyssuhteessa korkeakoulutettuun, fiksulta vaikuttavaan ja hyväkäytöksiseen iranilaismieheen. Olin oikeasti ällistynyt hänen asenteestaan juuri mustaihoisia kohtaan. Hänelle oli päivän selvää, että mustat ovat paitsi ihmisarvoltaan myös henkisesti alempiarvoisia kuin arjalaiset, joihin hän katsoi siis persialaisten kuuluvan (ei tarkoita tässä natseja vaan muinaista kaukasialaista valloittajakansaa). Iranissa ei todellakaan tule kuuloonkaan, että persialaisnainen naisi afrikkalaistaustaisen miehen. Päinvastoin mustat tekevät kaikki paskimmat työt ja on ihan sopivaa esim. sylkeä heitä päin kadulla.