Työvoimatoimiston palvelut
Uudistuksia pukkaa. Tähänkin asti olen ollut sitä mieltä, että se talo on muuttunut ainakin näin kaupunkiseudulla vuokrafirmojen ilmoitustauluiksi ja erilaisten asiakstietojen rekisteröintipaikaksi. TYÖN välittäminen on siirtynyt tyystin muille tahoille. Sosiaaliasiakkat sossuun, toimeentuloasiat Kelaan ja koulutusasiat opetusministeriön puolelle (työkkärillä ei minkäänlaista kompetenssia koulutusasioissa) Kalliin laitoksen ylläpito? Onko järkeä?
Kommentit (5)
Asiakkaat savat käydä siellä silloin kuin tsaarille sopii eli tiettyinä päivinä tiettyinä kellonaikoina. Ja mieluummin kaikki pitää hoitaa netin kautta. Muu aika siellä tuherretaan niiden tärkeiden rekisteröintiasioitten kanssa.
olen saanut erittäin hyvää palvelua työkkärissä.. tosin pitää siinä itsekkin olla aktiivinen. ikää mulla 23, enkä todelaka halua jäädä kotiin makaamaan. nytkin asioita selviteltyäni pääsin vielä työelämävalmennukseen puoleksi vuotta kun aloitin harjoittelen ennen vuoden vaihdetta. ystävä kiukuttelee kun hän ei enää pääse uudistuksen takia, mielestäni oma moka. olkaa ihmiset aktiivisia niin saa paljon enemmän! :)
.. ajattelepa että kaksi vierekkäistä kioskiyrittäjää yrittää raapia toimeentulonsa toiminnastaan. Toisessa pyörii koko ajan ilmaisia työntekijöitä ja toinen hoitaa vastuullisesti velvoitteensa maksamalla palkan työntekijöilleen.
Kilpailu todella vääristyy.
mutta toisaalta monen ainoa mahdollisuus saada cv:hen edes yksi rivi työkokemusta menee sitten myös.
Palkkatuetulle harjoittelijalle kun joutuu aina maksamaan, joten on heti isompi kynnys ottaa harjoittelijaksi sellaista, jolla ei työkokemusta ole, kun hänelle joutuu maksamaan omasta pussista, vaikka työn laatu ei ole varmaa.
Lisäksi kun annetaan kaikille harjoitteluille yhteinen työkokeilu-nimike, niin työnantajien silmissä ne kaikki leimataan joko työpajapuuhasteluksi syrjäytyneiden ameeboiden kesken tai pitkällä sairauslomalla olleen työhönpaluukokeiluksi. Tekeepä mieli palkata!
Mulla ei ole minkäänlaista havaintoa työvoimatoimiston palveluista enää tältä vuosituhannelta.
Suurella työllä ja vaivalla on joku työharjoittelujuttu saatu, mutta se on kyllä edellyttänyt aktiivisuutta sekä työnhakijalta että työnantajalta, ja pikkuisen paperinsiirtelyä työkkärissäkin.
olen saanut erittäin hyvää palvelua työkkärissä.. tosin pitää siinä itsekkin olla aktiivinen. ikää mulla 23, enkä todelaka halua jäädä kotiin makaamaan. nytkin asioita selviteltyäni pääsin vielä työelämävalmennukseen puoleksi vuotta kun aloitin harjoittelen ennen vuoden vaihdetta. ystävä kiukuttelee kun hän ei enää pääse uudistuksen takia, mielestäni oma moka. olkaa ihmiset aktiivisia niin saa paljon enemmän! :)