Ärsyttääkö muita ruokien tuplapakkaaminen?
Ostin paketin keksejä lapslle. Ja kun paketin aukaisee, niin ne keksit on yksittäispakattu muovkääreeseen. Ärsyttää kun saa olla joka keksiä erikseen avaamassa, ja jos lapset itse niitä avaa niin minä saan siivota ne roskat ympäri keittiötä.
Kun ne keksit on jo kertaalleen paketssa, niin miksi ne ptää vielä toisenkin kerran kääreeseen vetää. Ja sama karkkien kanssa. Oon alkanut boikotoida karkkeja jotka on pussin sisällä kääreessä. Ja nyt alkaa keksiboikottikin.
Nyt helpotti kun sai avautua :)
Kommentit (6)
Siksi yritänkin ostaa kaiken mahdollisen ilman pakkauksia muualta kuin kaupasta.
Naurettavaahan se on. Onneksi niitä ei ole kuin suht vähän, voi valita ostoksensa kun kuitenkin aika hyvin näkee päällepäin, onko pakkaus täynnä keksiä vain jotain muovia.
se hyvä puoli noissa tuplapakatuissa kekseissä on se ettei tarvi syödä koko pakettia kerralla! Keksit näivettyy tosi nopeasti avaamisenjälkeen ja maku muuttuu.
Meillä nuo yksittäispakatut kulkee esim. autossa kesällä. Helppo antaa välipalaksi takapenkille ja taas saa tunnin lisää ajoaikaa. ;) Tai heittää muutaman laukkuun, kun lähtee uimarannalle, puistoon, yms...
Nuo keksit ja karkit on typeriä, mutta pahimpia on kosmetiikassa esim monet kasvovoiteet. Joku 50ml voide on paksukuorisessa purnukassa, joka siis näyttää suurelta mutta sisältää vain vähän voidetta. Sitten tämä purnukka pakataan liian isoon pahvikoteloon, joka on muotoiltu niin ettei purnukka hölsky siellä, ja pahvin ympärille vielä vedetään muovi. Lopputuloksena pakkausmateriaalia on jopa enemmän kuin itse tuotetta.
Olenkin jo usein pyytänyt kaupassa, että avaa mulle paketti. Alkossa olen pyytänyt avaamaan jonkun pullon. Lääkepurkitkin ja karamellipakkaukset ovat aivan järkyttäviä. Tämä on todellinen ongelma ja mitä tälläkin taas tavoitellaan? Sitäkö, että tunnet itsesi avuttomaksi ja tarttee palkata joku avustaja, joka avaa purkit, pakkaukset ja purnukat. Älytöntä!