Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis eikö mies saa työmarkkinatukea täysimääräisenä minun kotihoidontukijaksolla??

Vierailija
02.01.2013 |

Minä vuorotöissä illat, päivät kotona. Mies työtön. Mulle tulee äitiyspäiväraha miniminä työssäolopäiviltä, mies saa normaalisti työmarkkinatuen.

Kun kohta tipun kotihoisdontuelle, vähennetäänkö se miehen etuudesta?

Sittenhän mun kannattaa ennemmin olla illat kotona kuin töissä, niinkö? Melkein koko työmarkkinatuki leikkautuu pois mieheltä? Kh-tuki+ kuntalisä meidän tuloilla bruttona melkein 600e.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs nyt tehdään? Meidän tulot tippuu ihan sikana kun kh-tukijakso alkaa :(

Mies valmistunut vasta alalle jolla ei töitä tarjolla. Eikä takuulla ala lisää opiskelemaan, kun juuri sai 4v opiskeltua..

Ap

kun päätitte hankkia lapsia.

Mietittiin eikä me sossun eläteiksi jouduta näinkään, tullaan toimeen kyllä, mutta niukasti. Sitä oli vaikea ennustaa ettei mies työllistykään alallaan.

Ap

Että mies ei voi saada töitä? Mitä jos hakisi alkuun mitä tahansa työtä, ja katselisi ajan kanssa oman alan töitä/opiskelisi lisää?

En pysty itse ymmärtämään tuollaista asennetta, että jos ei saa just sitä työtä mitä tahtoo, niin sitten ei tee mitään.

Kuulostaako houkuttelevalta ottaa opintolainaa ihan turhaan, tehdä kovasti töitä sen eteen että saa ammattitaitoa ja osaamista, ja mennä sitten toiselle alalle töihin?

Ap

Kuulostaapa tosi houkuttelevalta ottaa lainaa ja opiskella neljä vuotta alalle, jolle työllistyy huonosti. Joskus täytyy uhrautua ja jättää unelmat sivuun, jos haluaa perheensä elättää

Opinnot kannattaa viedä loppuun vaikka viimeisenä vuonna työllistyminen näyttääkin heikolta, vai mitä?

Ap

Vierailija
22/30 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein ymmärrä.

Sinä käyt tällä hetkellä töissä, ja saat äitiyspäivärahaa? (joo, minimi työpäiviltä, tiedän, mutta kuitenkin)

Kun vanhempainraha loppuu, sinä jatkat töissä, ja saat "vain" palkkaa.

Mies saa työttömyyskorvausta. Kotihoidontukea ei ole pakko hakea.

Meillä minä käyn töissä, mies on työttömänä työnhakijana kotona lapsen kanssa.

Huomattavasti paremmin pärjätään siihen nähden että sain vanhempainrahaa ja mies sai työmarkkinatukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka on nyt 4 vuodessa muuttunut niin radikaalisti että silloin oli hyvä tilanne ja nyt ei saa ollenkaan?

Mikä on sellainen ala?

Vierailija
24/30 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka on nyt 4 vuodessa muuttunut niin radikaalisti että silloin oli hyvä tilanne ja nyt ei saa ollenkaan?

Mikä on sellainen ala?

Mutta kun mieheni valmistui maisteriksi omalla alallaan, töitä olisi ollut, itse asiassa työllistymisprosentti oli aika korkea. Mies kuitenkin päätti opiskella tohtoriksi, ja nyt kun on valmis on tilanne muuttunut niin radikaalisti, että töitä ei vain ole.

Alana fysiikka.

Vierailija
25/30 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein ymmärrä.

Sinä käyt tällä hetkellä töissä, ja saat äitiyspäivärahaa? (joo, minimi työpäiviltä, tiedän, mutta kuitenkin)

Kun vanhempainraha loppuu, sinä jatkat töissä, ja saat "vain" palkkaa.

Mies saa työttömyyskorvausta. Kotihoidontukea ei ole pakko hakea.

Meillä minä käyn töissä, mies on työttömänä työnhakijana kotona lapsen kanssa.

Huomattavasti paremmin pärjätään siihen nähden että sain vanhempainrahaa ja mies sai työmarkkinatukea.

kotihoidontuki pitää tähän sekottaa? Työssäkäyvä saa palkkaa ja työtön saa työttömyyskorvausta/työmarkkinatukea.

Vierailija
26/30 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että opinnot olisi kannattanut jättää kesken. Se nyt olis typerää. Pointti: jos nyt ei saa sitä työtä mihin tähtäsi, niin täytyy tehdä muuta työtä. CV:kin näyttää paremmalta, kun siellä on edes jotain työtä listattuna.

Vai kuinka kauan miehesi odottaa oman alan työtä? Eläkeikään asti? Ja kappas, sitten mutistaan kun eläke on niin pieni....

Vierailija
27/30 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tekniikan ja teollisuuden ala kärsi viitisen vuotta sitten taantumassa. Nyt ei oo enää telakka-alalla olijoille töitä juurikaan. Tätä vaan ei ymmärrä kaikki. Suomen tukijärjestelmäkään ei ole työhön kannustava. Toinen seikka on se,että siivoamaankaan ei pääse,vaikka olisi täysin motivoitunut ja halukas.

Vierailija
28/30 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sellainen ala?

4 vuotta sitten ihmiset vaihtoivat työpaikkoja innoissaan kovien palkkojen perässä, nyt on ihan kriisissä koko ala.

Vierailija
29/30 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidon tuki on perhe-etuus ja se vähennetään muista etuuksista. Ja se vähennetään siksi, että työmarkkinatuki maksetaan siksi, että ihminen pystyisi elättämään itsensä myös sinä aikana kun etsii töitä, joten jos on jo valmiiksi kotona, niin ei siihen toista tukea päälle makseta.

Vierailija
30/30 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta sun tulot. Jos vaikuttais kela olis maksanut meille tietoisesti liikaa jo vuoden. Olen myös laskenut kelan laskurilla että voisin tienata aika paljonkin ennenkuin kotihoidon tukeni putoaisi huomattavasti. Myös mies saisi tienata vaikka olen kotihoidontuella ja saisin myös palkkatuloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi