Minkä ikäiselle lapselle vielä talvihaalari?
Kerroppas näkemyksesi.
Kommentit (26)
että minkä ikäiselle vielä sopii laitattaa kaksiosaisen puvun suojaksi kurahousut? Että onko meillä ehkä liian tiukka kuri? :)
Ostin ekaluokkalaiselle takin ja housut koulua ajatellen ja varalle haalarin. Vaan niin se lapsi itse valitsee sen haalarin kouluun, on helpompi ja nopeampi pukea, koska heillä pitää ne ulkohousutkin riisua sisälle mennessä. Alesta kun katsoin jo ensi talvea ajatellen, toivoi lapsi jälleen haalaria. En kyllä ostanut, onhan hän ensi vuonna jo kakkosluokkalainen.
toivoi lapsi jälleen haalaria. En kyllä ostanut, onhan hän ensi vuonna jo kakkosluokkalainen.
Kun minä olin ala-asteella, vielä kuudennella oli monella toppahaalareita!
Ostin uuden haalarin. Haalari on kuulemma paljon parempi ulkoleikeissä ja nopeampi.
takissa ja housuissa mutta kotona aina haluaa laittaa haalarit. Olisi halunnut ne myös kouluun mutta kierrellen ja kaarrellen suosittelin takin ja housut.
Luulen kyllä että toppahaalarit tekee 80-luvun tyyliin tuloaan ja kohta niitä taas käyttää kaikki.
Kyselen siksi, että lapseni menee syksyllä eskariin ja ajattelin, että jos alesta löytyisi ensi talveksi haalari, että ostaako vai eikö. Vai sitten se takki+housut. Vaikeeta, vaikeeta...:D. On mulla ongelmat!
1 ja 2 luokkalaisella haalari on hyvä. Nopea pukea, kätevä, lämmin jne.
Kyselen siksi, että lapseni menee syksyllä eskariin ja ajattelin, että jos alesta löytyisi ensi talveksi haalari, että ostaako vai eikö. Vai sitten se takki+housut. Vaikeeta, vaikeeta...:D. On mulla ongelmat!
No mun mielestä eskarilaisella haalari ihan normaali vaatetus.
mun 5.luokkalaiselle tytölle piti ostaa haalari.
Mitä merkkiä ja mitä kokoa? Onko se ihan samanlainen "lastenmalli" kuin pienilläkin? Lenkit kenkien alle yms?
kolmasluokkalainen siis 9 v. poika pitää koulussa aina toppahousuja ja -takkia mutta koko joululoman on ulkona remuamiseen halunnut pukea haalarit. Molemmat siis!
ja siellä ainakin haalarit oli superkätsyt kun kävivät mm. syömässä eri rakennuksessa. Tuttu oli hankkinut lapselleen takki+housut ja lapsi kitisi kesken vuoden että haluaa haalarit koska on aina viimeisenä ulkona.
ekalle mennessä laittaa haalaria tai kurahousuja, ei myöskään mitään vauvapipoja, joissa kiinnitys leuan alle.
Koululaisen ei tarvii näyttää mustakaan enää vauvalta, jos ei itse halua. En kieltäisi haalaria, jos lapsi sen haluaa, mutta en myöskään pakottaisi.
Mulla on eskarilaispoika, joka on laiska pukemaan. Hänellä on takki ja housut sekä haalari. Valitsee AINA haalarin, koska sen pukeminen on nopeaa. Poika rakastaa ulkoilua ja vihaa pukemista, joten haluaa päästä helpolla :)
Olenkin nyt pohdiskellut, että miten ensi vuonna. Ei ole kokemusta koulumaailmasta, joten en tiedä "kuuluuko" siellä olla jo takki ja housut.
Miks pitää väkisin suostutella takkiin/housuun?
Meillä ainakin jo 5v valittaa, kun pitää laittaa haalari. Että meillä pidetään väkisin sitä haalaria.
mun 5.luokkalaiselle tytölle piti ostaa haalari.
Mitä merkkiä ja mitä kokoa? Onko se ihan samanlainen "lastenmalli" kuin pienilläkin? Lenkit kenkien alle yms?
Koko on 140cm, tyttö on lyhyt ikäisekseen. Ei kyllä ollut muita kriteereitä haalarille tytöllä kuin että mahtuu päälle.
T. 5.luokkalaisen äiti
että minkä ikäiselle vielä sopii laitattaa kaksiosaisen puvun suojaksi kurahousut? Että onko meillä ehkä liian tiukka kuri? :)
jos eskarilaiselle pitää ostaa uusi talvipuku, niin takki+ housut