Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuminen esim. Keravalla vs. asuminen Helsingin/Espoon/Vantaan lähiössä?

Vierailija
02.01.2013 |

Mitä eroa käytännössä, että asuu pienessä kaupungissa eikä lähiössä? Sijainniltaanhan Kerava voisi olla Vantaan lähiö. Kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainnilla in todella paljon väliä, pitkä matka ei välttämättä vie enempää aikaa, mutta mahdollista se on. Se taas tarkoittaa pitkiä hoitopöiviä.



Jos liikkuu autolla, niin rahallisesti on aika suuri merkitys ajaako työmatkaa 5 km vai 20 kilsaa.

Vierailija
2/6 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainnilla in todella paljon väliä, pitkä matka ei välttämättä vie enempää aikaa, mutta mahdollista se on. Se taas tarkoittaa pitkiä hoitopöiviä.



Jos liikkuu autolla, niin rahallisesti on aika suuri merkitys ajaako työmatkaa 5 km vai 20 kilsaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerava alkaa tuosta muutaman sadan metrin päästä. Kerava vaikuttaa näppärältä pikkupaikkakunnalta, jossa käymme usein ostoksilla. Pitkään etsittiin asuntoakin sieltä, mutta päädyttiin sitten tänne Vantaalle.



Vantaan etuna on seutulippu eli edullisempi kulkeminen julkisilla. Keravalta pääsisi junalla nopeammin Helsinkiin, sieltä kulkee nopeampia junia. Keravalla on enemmän lentomelua.

Nämä kaksi seikkaa saivat meidät etsimään kotia Keravan sijaan Vantaalta. Ne keravalaiset, jotka tunnen, ovat hyvin tyytyväisiä siellä. Kaikki on lähellä ja palvelut ovat varsin hyvät.

Vierailija
4/6 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erityislapsi, ja Helsinki hoitaa parhaiten kuntoutukset ym. Köyhä Vantaa olisi meille katastrofi, Keravasta en osaa sanoa.

Vierailija
5/6 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä nyt Keravalla. Pukinmäen palvelut olivat käytännössä Malmilla, Kerava taas on aika kompakti kaupunki.



Pukinmäestä Helsingin keskustaan pääsi junalla 12 minuutissa, nyt Keravalta menee stadiin 22 minsaa nopealla junalla. Asuminen on Keravalla halvempaa. Viihdyin kyllä Helsingissäkin, ei siinä mitään. Lentomelua on, mutta siihen turtuu aika nopeasti niin ettei sitä enää kuule. Pukinmäessä sitä melua aiheutti Kehä I.

Vierailija
6/6 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erityislapsi, ja Helsinki hoitaa parhaiten kuntoutukset ym. Köyhä Vantaa olisi meille katastrofi, Keravasta en osaa sanoa.

En muuta pois Helsingistä lapsen takia. Me ei voida, muuten laspen asiat menee sekaisin. Nyt lapsi saa kaiken tarvitsemansa tuen mm koulunkäyntiin. Ja julkinen liikenne toimii täällä loistavasti kun en ajokorttia omista, kauemmas muuttaminen hankaloittaisi elämää paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi