onkohan normaalia että tulee ns keltaista vuotoa (kai valkovuotoa??) olen siis raskaana...
Kommentit (7)
Ei sekään voi olla hyväksi, että sikiö altistuu jatkuvasti jollekin hiivalääkkeille.
Ja tuntuis epälojaalilta jos näyttäis siltä, etten luota neuvolan ammattitaitoon...
Sitä paitsi eikö neuvolassa kuitenkin pitäisi olla resursseja hoitaa asiat, kun siellä on resursseja hyppyyttää äitejä jatkuvasti milloin missäkin kontrollissa.
En oikein ymmärrä sitä, että siellä tosiaan pitää jatkuvasti juosta, ja mittailevat sitten kaikkea mahdollista mutta kun apua tarvitsee, eivät kuitenkaan auta :(
t. 2
ja otettiin kaikki mahdolliset kokeet(sukupuolitaudeista alkaen), mutta vikaa ei löytynyt. Eli siis oli ihan harmiton vaiva, jotenkin mulla raskaus tekee vain sen. Nyt sitten alkoi taas viime viikolla tulla keltaista vuotoa ja hain apteekista sen emättimen ph testin, mutta näytti ihan puhdasta. Yllätys, yllätys, plussasin tällä viikolla, eli raskaus se taas muutti tuon värin. En siis ole lainkaan huolissani asiasta enää:)
ja otettiin kaikki mahdolliset kokeet(sukupuolitaudeista alkaen), mutta vikaa ei löytynyt. Eli siis oli ihan harmiton vaiva, jotenkin mulla raskaus tekee vain sen. Nyt sitten alkoi taas viime viikolla tulla keltaista vuotoa ja hain apteekista sen emättimen ph testin, mutta näytti ihan puhdasta. Yllätys, yllätys, plussasin tällä viikolla, eli raskaus se taas muutti tuon värin. En siis ole lainkaan huolissani asiasta enää:)
Keskiraskaudessa oli bakteerivaginoosi ja sen oireet oli paljon rajummat; kovaa vatsakipua ja pahanhajuinen vuoto. Flagyl-kuuri tepsi. Myöhemmin testattiin uudelleen tuon kelt. vuodon takia, muttei ollut mitään tulehduksia.
Minulla tosiaan on normaalistikin usein kelt. valkovuotoa, mutta ei ole ollut tulehduksia.
ehkäpä sitten mullakaan ei mitään, eikä tarvii mihinkään lääkäriin mennä, kun ei mitään oireitakaan ole. väri kyllä kieltämättä todella ihmetytti. muuttuukohan se itsestään ns normaaliksi vai kuuluuko jotain tehdä
Pahimmillaan se kehittyi harmaankeltaiseksi mössöksi, jossa oli rakeita. Hoidin hiivalääkkeellä, ja rakeet hävisi, mutta muuten oli samanlaista, ja limakalvot kuin tulessa :(
Sain neuvolalääkäriltä Flagyliä, joka vei vaivan pois noin viikoksi. Nyt se on tullut ttaas takaisin.
Pelottaa, kun olen ollut tähän mennessä (rv 30) raskaudesta kipeänä noin 20 viikkoa: bronkiittia, mykoplasmainfektiota, vaginainfektiota, silmätulehduksia, jne.
Alkaa tulla toivoton olo, kun ajattelen, että nytkin tuo vaginainfektio on niin pahoilla oireilla, että en ihmettelisi, vaikka sikiökalvotkin olisivat tulehtuneet :( Mahtaako vauva olla myös tulehtunut :( Toivottavasti sen aivot eivät ole kärsineet näistä jatkuvista infektioista.
En käsitä, miksi neuvolassa ei piitata. Eivät ole mitenkään tutkineet, mistä tällainen jatkuva sairastaminen johtuu. :(