Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

menikö joululahjarahat mielestänne oikein?

Vierailija
01.01.2013 |

minä saimme 150 € (meitä on kolme henkilöä)

siskoni 100 € (heitä on kaksi)

kolmas sisaruksista sai 50 € (hän on sinkku)

Luonnollisesti sinkku-sisarukseni narisee lahjasta

Kuoressa luki vain ja ainoastaan äitini lapsen nimi (minä, sisarusten nimi) (ei esim. Maija, Matti ja Venla tai Maija perheineen)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lahjasta valittaminen osoittaa huonoa makua.

Vierailija
2/12 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa per naama.

Sinulla on harvinaisen tasapuolinen äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelläni on vaimo ja kolme lasta, minä olen yhden lapsen yh. Lapset saivat kaikki saman määrän lahjoja, suunnilleen samanarvoisia.

Vierailija
4/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lahjasta valittaminen osoittaa huonoa makua.

Vierailija
5/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sama meininki jatkuu yhä kun nykyinen sinkku mahdollisesti pariutuu/lisääntyy

Vierailija
6/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en ymmärrä rahan antamista jouluahjaksi muutenkaan.

Vierailija
7/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme äidiltä kaikki kolme lahjaksi lahjakortin 100 euroa.

Siskon ja veljen puolisot saivat 100 euron lahjakortin myös. Toisella on lapsia, he saivat ison lahjavuoren (kuten oikein onkin).

Minä ostin sinkkuna omasta kukkarostani 4 lahjaa sisaruksille+puolisoille (ja lapsille, esitettyjen toivomusten mukaisesti). Sai kaksi lahjaa, molemmat arvoltaan pienempiä kuin mitä olin näille pariskunnan osapuolille erikseen antanut. Kaikilla on isompi palkka kuin minulla.

Kimppalahjaan äidille en suostunut, minun maksuosuuteni olisi ollut tietysti kolmannes. Opin tästä nyt vain sen, että alan hankkia aikuisille huomattavasti edullisempia lahjoja,

Vierailija
8/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuoressa on vain yksi saaja, on se raha hänelle, eli ei mennyt oikein. Jos raha on tarkoitettu per nuppi, meni oikein, mutta kuoreen oli merkitty väärin.

Vierailija
9/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kenelle.

Meillä minä sain lahjaksi 250 e, sisko vain 50 e. Äitini perusteli tätä sillä, että meidän perheessä jokaisella on omat rahat, siskolla ja miehellään yhteiset. Äiti ei halua kartuttaa siskonmiehen käyttörahavarantoa.

Vierailija
10/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietysti ok ja kivakin, että ei erotella vävyjä ja miniöitä omista lapsista lahjanantamisen hetkellä, kun tämän kaikki tietää, on minusta epäreilua, että kun he ovat lahjanantajia, yhtäkkiä pari onkin vain yksi "kukkaro" .

Vierailija
11/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme äidiltä kaikki kolme lahjaksi lahjakortin 100 euroa.

Siskon ja veljen puolisot saivat 100 euron lahjakortin myös. Toisella on lapsia, he saivat ison lahjavuoren (kuten oikein onkin).

Minä ostin sinkkuna omasta kukkarostani 4 lahjaa sisaruksille+puolisoille (ja lapsille, esitettyjen toivomusten mukaisesti). Sai kaksi lahjaa, molemmat arvoltaan pienempiä kuin mitä olin näille pariskunnan osapuolille erikseen antanut. Kaikilla on isompi palkka kuin minulla.

Kimppalahjaan äidille en suostunut, minun maksuosuuteni olisi ollut tietysti kolmannes. Opin tästä nyt vain sen, että alan hankkia aikuisille huomattavasti edullisempia lahjoja,

Ei monikaan ajattele, että sinkulla on pariin nähden usein yli puolet huonommat tulot. Sitten sinkku ostaa kihlajais-, hää-, ristiäis-, synttäri- ja joululahjat koko suvulle. Takaisin voi saada kalenterin kummilapsen valokuvilla. Muistatteko sen SATC-jakson, jossa Carrie järjesti juhlat itselleen ja sai kengät lapsiperheeltä?

Vierailija
12/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan antaja päättää mitä antaa, kenelle ja miten paljon. Jokainen voi myös omalta kohdallaan miettiä kenelle lahjoja antaa ja mitä haluaa antaa. Ei sen lahjan aina tarvitse olla rahallisesti arvokas. Missä on lahjan antamisen ilo? Entä saamisen ilo?

Miksi edes vertailla muiden lahjoihin? Lapset vertailevat lahjojaan mutta että aikuisetkin...