Suomalaiset ovat umpimielinen ja huumorintajuton kansa,
jolta puuttuvat perustavan laatuiset käytöstavat, kyky hyväksyä erilaisuutta ja jolla ei ole omaa vahvaa kulttuuritaustaa, vain metsäläisidentiteetti joka perustuu kaiken vastustamiseen. Keskivertoelintaso on korkeintaan siedettävä, onnelisia ei ole kukaan ja ilmasto on sanalla sanoen vastenmielinen
Miksi minä täällä taas asuinkaan?
Kommentit (31)
Mitä täällä valitat, mene sinne missä on hyvä!!!
Ei tule ikävä!
jolta puuttuvat perustavan laatuiset käytöstavat, kyky hyväksyä erilaisuutta ja jolla ei ole omaa vahvaa kulttuuritaustaa, vain metsäläisidentiteetti joka perustuu kaiken vastustamiseen. Keskivertoelintaso on korkeintaan siedettävä, onnelisia ei ole kukaan ja ilmasto on sanalla sanoen vastenmielinen
Miksi minä täällä taas asuinkaan?
Ihan vasta ajattelin samaa. Harmittelin mielessäni, ettei meillä ole sellaista sosiaalisuutta ja yhteisöllisyyttä kuten monessa muussa maassa (esim. juuri jenkeissä). Ehkä se johtuu ilmastosta, ollaan niin paljon kotona, kun on kylmä (tai hyttysiä)... Ja välimatkat on niin pitkät, ja työn perässä on muutettava paikasta toiseen. Ei tunneta toisiamme.
Kaipaisin ihmisiin enemmän iloisuutta, välittämistä, huomioimista. Aloittakaa vaikka pussailemalla omia lapsianne.
Kateus ja pahansuopuus tuntuu olevan tämän päivän suomalaisen selviytymiskeino. Tai sitten asun väärässä kaupungissa...
Niinhän sitä sanotaan, että esim. Afrikassa ihmiset ovat köyhiä, mutta iloisia ja onnellisia, en ole siellä matkustanut, mutta uskon näin olevan.
Mutta en minä sinne tahtoisi asumaan. Jonnekin missä olisi lämmintä, hyvä ruokakulttuuri, taideaarteita, pitkä historia, yhteisöllisyyttä...
Mutta käytöstapoja täällä ihan oikeasti ei hallita, eikä niitä halutakaan oppia. Suomessa itse asiassa on sosiaalisesti oikein olla sivistymätön. Ainakin mulle tiuskitaan ja nälvitään aina siitä, että availen naisille ovia, kättelen ihmisiä ja toivotan hyvät huomenet sekä päivät.
Suomalainen haluaakin olla juntti. Siitähän tässä on kyse.
Mutta pikkuasioiotahan nämä, maassa kuitenkin on niin paljon hyvääkin.
Nousee kauhea haloo, jos joku, varsinkin ulkomaalaistaustainen tai jopa vallan ulkomaalainen, arvostelee Suomea tai suomalaisia tai suomalaisuutta.
Suomessa ei muuta tehdä kuin valitetaan ja nuristaan, miten "herrat" pilaa kaiken ja kaikki on päin helvettiä, mutta auta armias, jos joku ulkopuolinen sen osoittaa. Aika raskasta.
Kun jossain Uudessa Seelannissa joku sanoo jotain vahan negatiivista Suomesta niin se on lehtien etusivulla paivakausia ja vaaditaan sanojan paata vadilla.
Suomalaisilla kuitenkin nakyy olevan oikeus haukkua ja nimitella muita estottomasti ja ilman mitaan rangaistusta. En nae tahan mitaan muuta syyta kuin huonon itsetunnon.
Paska maa, paska persjalkainen kansa.
missä tämä kansa asuu. Elinkelvoton yli puolet vuodesta ja muutenkin eloonjäämisen reuna-alueita. Juuri siksi kansam mielenlaatu on kehittynyt tällaiseksi, sillä se antaa parhaan tuloksen täällä selviämisessä.
paskimmat paskaläjät asuu täällä E-Suomessa
suomalaisissa : DD
Ehkäpä voisit muuttaa vaikkapa venäjälle. Tervemenoa ja Hei Hei!!!
Mutta on kyllä täysin oikeassa. Minuakin ahdistaa täällä tämä nykymentaliteetti ja olen sentään syntyperäinen suomalainen...
suomalaisissa : DD
Ehkäpä voisit muuttaa vaikkapa venäjälle. Tervemenoa ja Hei Hei!!!
Ja enpä taida haluta venäjälle.
Hei hei itsellesi, voisitko parantaa maatamme ja häipyä jonnekin muualle?
Kulutus on kulttuuria ja käytöstavoista ei ole kuultukaan. Testaa myös usalaisten huumorintajua vaikapa polttamalla Usan lippu tms
että se on saattanut historian kuluessa olla ihan hyvä juttu, että on luotettu omiin ja samanlaisiin, mutta suhtauduttu epäluuloisesti muualta tuleviin ja erilaisiin.
Onko tämä jokin luonnonlaki?
kaikkialla on erilaisuutta. Kukaan ei ole täysin "samanlainen", mitä se sitten ikinä muka tarkoittakaan.
Elä ja anna elää.
Nousee kauhea haloo, jos joku, varsinkin ulkomaalaistaustainen tai jopa vallan ulkomaalainen, arvostelee Suomea tai suomalaisia tai suomalaisuutta.
Suomessa ei muuta tehdä kuin valitetaan ja nuristaan, miten "herrat" pilaa kaiken ja kaikki on päin helvettiä, mutta auta armias, jos joku ulkopuolinen sen osoittaa. Aika raskasta.
Onko tämä jokin luonnonlaki?
kaikkialla on erilaisuutta. Kukaan ei ole täysin "samanlainen", mitä se sitten ikinä muka tarkoittakaan.Elä ja anna elää.
Suomessa on luotettu toisiin (naapureihin yms) monia muita maita enemmän siksi, että ollaan kaikki oltu niin samanlaisia.
Kulutus on kulttuuria ja käytöstavoista ei ole kuultukaan. Testaa myös usalaisten huumorintajua vaikapa polttamalla Usan lippu tms
Huumorintaju, suhtautuminen ko asioihin jne. aihtelee sen mukaan mihin osavaltioon muuttaisin ja esim. muuttaisinko lähelle liberaalia kampusaluetta vai konservatiiviselle syrjäseudulle. USA nimenomaan EI ole yksiääninen maa, se on ääretön määrä erilaisuutta.
Mutta en minä sinne tahtoisi asumaan. Jonnekin missä olisi lämmintä, hyvä ruokakulttuuri, taideaarteita, pitkä historia, yhteisöllisyyttä...
muuta turise. Nyt kun ryhdyt puuhaamaan voit parin kuukauden päästä kirjoitella tänne suomalaiselle av:lle kuinka ulkosuomalaisen paheksut ja kummaksut tapojamme...