Onko täällä 70-80-kiloisia, jotka aikovat laihduttaa kuudenkympin puolelle?
Kommentit (21)
ja 67kg pitäs päästä.
2vkoisen vauvan äitinä annan itselleni vuoden aikaa, eli ne lähtee mitkä lähtee nyt imettämällä (ehkä se rapiaa 5kg) ja loput sitten laihduttamalla imetyksen loputtua (olis se 6kk tarkoitus imettää). Vauvakiloja tuossa ei enää ole kun 6kg tuli raskausaikana ja 9kg jäi sairaalaan :)
Tein raskausaikana ruokavaliooni täysremontin: Herkuttelu/napostelu pois, kohtuudella niitä kyllä 1-2 krt vkossa. Lisää kasviksia, vedenjuontia ja tummaa leipää/täysjyvää. Liikuntaa vähintään se 30min/3 krt vkossa.
Eiköhän ne kilot tuota noudattamalla lähde, kun on tuolla karkinmässytyksellä pelkästään tullut. 3v sitten lopetin tupakanpolton ja vähän jäi 2 vuoden ajalle se karkilla korvaaminen päälle ja hups, 20kg tuli painoa lisää...
Olen nyt 75 kg. Laihdutin loppuvuodesta 18 kg ja nyt yritän vielä saada 7-8 kiloa pois.
Jatkan samaa: hiilarit vähiin, ei herkkuja, lisää liikuntaa. Terveellinen ruokavalio ilman mitään ihmeellistä kikkailua.
Kuinka sä pystyt siihen ja sun iteskuri riittää? Mä painan nyt 76kg ja mulle on tullut pienessä ajassa 5kg painoa lisää... Olisi ihana painaa jälleen se 65kg kuten ennen lasta. Mä en käytä tekosyynä ajanpuutetta vaan tolkuttoman huonoa itsekuria. Mistä sä saat sitä voimaa???
Likuntaa aion lisätä, mutta en siksi että se laihduttaisi, sillä sitä se ei tee. Alennan painoa ruokailutottumusmuutoksilla. Tavoitteena on saada 5 kiloa pois (65->60 kg).
Painoin joulukuun alkupuolella 68kg ja varmasti on tässä joulukuun aikana tullut pöhötystä 4kg vaikka ei kaikki ihan pysyvää läskiä olisikaan.
Aion laihduttaa noin 60kg:aan tämän vuoden aikana. Tarkkaa aikarajaa ei ole.
Juttailemalla (GFG/Lite) ohjeilla aion mennä. Laihdutin GFG/Litellä viime vuonna 80kg:sta sinne alta seitsemäänkymmeneen ja nyt on tarkoitus saada se toinen 10kg taas pois. Mukaan otan myös urheilun. Edellisen 10kg sain pois pelkällä ruokavaliolla mutta nyt on tarve saada myös kiinteytystä kroppaan eikä vaan kiloja pois.
aloitin itseasiassa viikko sitten, kun kävin vaa'alla ja huomasin huippulukemat 80 kg! en ole painanut näin paljoa edes raskaana ollessani :O
Tajuan kyllä mistä läskit on tulleet, olen viime vuoden/vuodet vain syönyt kaikkea hyvää, niin paljon kuin on huvittanut ja niin usein kun on huvittanut, ja liikunta on ollut aika vähäistä.
Nyt alan käydä säännöllisemmin (ehkä n. 4 kertaa viikossa) lenkillä/poljen kuntopyörää/sauvakävelen/teen kotijumppaa, sekä rajaan ateriat 3-4 per päivä, kiinnitän huomiota proteiinin saamiseen ja hiilihydraattien vähentämiseen (en kuitenkaan aio varsinaisesti karpata) ja jätän herkut pois vähäksi aikaa kokonaan.
Ilokseni vaaka näytti jo nyt ekan viikon jälkeen -2 kg. Joo, tiedän, nesteitä vaan, mutta ilahduttaa silti :)
Nyt n 170/79. Laihdutin loppuvuodesta 11-12kg. Haaveena on -19kg eli 60kg paino. Siinä onkin haavetta kerrakseen, koska en ole vissiin koskaan tässä pituudessa painanut niin vähän? Alin on ollut 65kg oman muistin mukaan. Nyt on sellainen vauhti ja motivaatio päällä etten pidä tavoitetta mahdottomana. :)
-ikiläski-
Vauva on kohta 3kk ja mitat nyt 170/72.6.... Vielä muutama viikko sitten painoa oli yli 78kg mutta sappiruokavalio laihdutti nopeaan tahtiin 7kg pois...paino kävi leikkauspäivän aamuna 71.2 kg:ssa,mutta paluu arkeen ja joulusuklaat päälle niin taas on kilot noususuunnassa :(. Nyt on pakko alkaa liikkua ja alkaa katsoa mitä suuhunsa pistää,tavoite olisi päästä vappuun mennessä 68 kiloon...
Likuntaa aion lisätä, mutta en siksi että se laihduttaisi, sillä sitä se ei tee. Alennan painoa ruokailutottumusmuutoksilla. Tavoitteena on saada 5 kiloa pois (65->60 kg).
Painoa lähti tuossa syksyn aikana 4-5 kg, nyt olen n.77-78 kilossa. Ei minulla ole oikein tavoitteita, katsotaan nyt sellaisen viisi kiloa kerrallaan. Näitä viiden kilon pätkiäkin voisi olla vielä sellaiset 4-5... Mutta yksikin vielä olisi hienoa!
Painoa lähti tuossa syksyn aikana 4-5 kg, nyt olen n.77-78 kilossa. Ei minulla ole oikein tavoitteita, katsotaan nyt sellaisen viisi kiloa kerrallaan. Näitä viiden kilon pätkiäkin voisi olla vielä sellaiset 4-5... Mutta yksikin vielä olisi hienoa!
Aion aloittaa painonhallintaryhmässä nyt tammikuussa ja mennä sen ohjelman mukaan.
ole tällä hetkellä kyseisessä tilanteessa, mutta ajattelin tulla tsemppaamaan teitä! Tasan vuosi sitten painoin noin 70kg ja toukokuun lopulla 55kg, eli alle puolessa vuodessa lähti 15kg :) Metodina ei ollut mikään muu kuin 'syö vähemmän kun kulutat'. Toki myös hiilreita söin maltillisesti, jätin herkuttelut aivan minimiin (eli omiin synttäreihin ja äitienpäivään, vaikken itse äiti olekaan :D) ja lisäsin liikunnan osaksi jokapäiväistä elämää. Kyllä te siihen pystytte, jos minäkin pystyin!!
Olen nyt 75 kg. Laihdutin loppuvuodesta 18 kg ja nyt yritän vielä saada 7-8 kiloa pois.
Jatkan samaa: hiilarit vähiin, ei herkkuja, lisää liikuntaa. Terveellinen ruokavalio ilman mitään ihmeellistä kikkailua.
Kuinka sä pystyt siihen ja sun iteskuri riittää? Mä painan nyt 76kg ja mulle on tullut pienessä ajassa 5kg painoa lisää... Olisi ihana painaa jälleen se 65kg kuten ennen lasta. Mä en käytä tekosyynä ajanpuutetta vaan tolkuttoman huonoa itsekuria. Mistä sä saat sitä voimaa???
Huono itsekuri on vain sitä, että ei ole tarpeeksi hyvää motiivia. (Olen laihduttanut monesti ja yhtä monesti taas lihonut, joten tiedän, mistä puhun.)
Nyt minulla on _hyvä_ motiivi: keväällä on perhepiirissä isot juhlat ja haluan päälleni tietynlaisen mekon.
(Huomaa, että en pyytänyt itseltäni mitään uskomatonta suoritusta eli ei mitään kuukaudessa pois 30 kiloa vaan olen aivan maltillisesti pudottanut painoa. Näin ollen olen voinut sallia itselleni silloin tällöin myös jonkin herkun, esim jouluna suklaata. Tärkeintähän on, ettei herkuttelu "jää päälle.")
Ja itseni tuntien: vaikein hetki tulee niiden juhlien jälkeen kun pitäisi löytää uusi motiivi eli motiivi pitää paino siinä, mihin sen sain.
Mutta: nyt olen motivoitunut ja nautin siitä, että taas ensi kuussa vaatekokoni on pienempi kuin viime kuussa ja uskon, että saan keväällä kauniin mekon ja olen tyytyväinen itseeni.
Nutraamisella. Ensin täysnutrausta alkuun joitakin viikkoja ja sitten siirryn osanutraukseen.
Syksyllä jo otin yhden tuollaisen erän. Hyvin tuloksin.
Nyt olen ollut joulutauolla. Se on niin helppoa nutrata.
Paino on tullut iltanapostelulla ja oluella/viinillä, joten nuo pois. Sen lisäksi annoskokoa pienemmäksi ja lisää liikuntaa. Ruokavalioni on muutenkin terveellinen, laadusta ei oikein voi (iltanapostelun lisäksi) parantaa, pakko syödä yksinkertaisesti vähemmän :-/
tuntuva vähentäminen vie mieliteot ja makeannälän. Ei ole vaikeaa olla syömättä herkkuja.
Ainoastaan sillä erotuksella, että metodini on Kiloklubi, jonka avulla olen aiemminkin onnistunut. Herääkin kysymys, miksi olen TAAS tässä tilanteessa? No, herkuttelu meni vähän överiksi...
Nyt herkut tauolle kokonaan ainakin muutamaksi viikoksi, lisää liikuntaa (sauvakävely, uinti, vesijuoksu, kuntopyörällä ajo, kahvakuulatreenit...) Ruokavalioni on muuten ihan ok, mutta minun on vaikea sanoa EI suklaalle ja monille hrkuille. Nyt kuitenkin on sen aika.
Painoin joulukuun alkupuolella 68kg ja varmasti on tässä joulukuun aikana tullut pöhötystä 4kg vaikka ei kaikki ihan pysyvää läskiä olisikaan.
Aion laihduttaa noin 60kg:aan tämän vuoden aikana. Tarkkaa aikarajaa ei ole.
Lopullinen tavoite on 53 kg mutta sinne ei ole mikään kiire, saa mennä vuosia... Olen jo pudottanut Välimeren ruokavaliolla 16 kg ja samalla menetelmällä jatkan :) Ihanaa kun saa syödä pastaa, jälkiruokia, viiniä, leipää, täysrasvaisia juustoja jne ja laihtuu :)
Mulla tarkotua laihduttaa 20kg KESÄÄN mennessä. Jos ei onnistu ihan 20kg kesään mennessä niin jonkin verran ainakin luulis lähtevän =)
Mittani ovat 166cm ja 80kg. Painoin vuosi sitten 65kg eli vuodessa tapahtui jotain ja itsekurini ja itsetuntoni karkasivat käsistä ja tadaa tässä tulos.
Huomenna aloitan nutrilet kuurin jota pidän ainakin kuukauden. Oon kerran ollut ennenkin ja ei tehnyt tiukkaa juoda niitä pirtelöitä. Tolla saa mukavan startin ja jos ei tee tiukkaa nii jatkan niin kauan kuin vain jaksan.
-80kg:n keijukainen-
Kaikki ruoka-asiat tiedän, nyt tärkeimpänä keinona on miettiä miksi syön liikaa ja yrittää nyt ensin tehdä uusia valintoja joka päivä sen suhteen. En aio noudattaa orjallisesti mitään ruokavaliota, syön terveellisesti, mutta sen sijaan, että noudattaisin jotain kuuria, joka sitten lipsuu, yritän miettiä joka kerta kun suuhuni jotain laitan, että onko tämä tarpeen. Mietin syönkö nälkään vai tavan vuoksi tai tunteita paetakseni.
Kuureja on kokeiltu satoja vuosien aikana ja ei oo pysyvästi auttanut, josko tää ois vika kerta.