Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVM hoidossa olleet!

05.12.2005 |

Heitänpä kyssärin tännekin kun lapsettomuuspuolella ei ilmeisesti ole IVM hoidossa olevia.

Luin hoidosta netistä ja kiinnostuin, koska hoitokausi on paljon lyhyempi kuin IVF:ssä ja hormoneja ei juurikaan käytetä... hoitotulokset eivät ole kai ihan samaa luokkaa kuin IVF:ssä mutta eroa ei paljon pitäisi olla. Ihmettelen sitä, miksi julkisella ei noita hoitoja kai tehdä ollenkaan, sehän olisi hyvä hoitomuoto meille sellaisille joilla naisella ei mitään vikaa eli vika löytyy simpoista. Väestöliitto kai tekee IVM hoitoja paljonkin.

Joten jos olet ollut IVM hoidossa niin kertoisitko miten meni ja muutenkin kokemuksia, ja jos olet kuullut että jollain olisi julkisella puolella kyseinen hoito tehty!

Suunnittelukäynti NKL:lle on ensi viikolla, joten ajattelin siellä kysellä tuon hoidon perään... Kiitokset jo etukäteen jos jaksat vastata!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hoito oli miellyttävämpää ilman piikityksiä ja vahvoja hormooneja, vaikkakin jotain pillereitä piti tässäkin popsia (en ihan tarkkaan enää muista, kun siitä on aikaa 4 vuotta).

Minulla ainakin munasarjat " räjähtivät" IVF hormooneista, joten myös lääkärit totesivat minulle että IVM hoidoille oli todellakin ihan perusteltuja syitä.

Valitettavasti meidän tapauksessa IVM hoidolla ei vauvoja alkuun saatu. Tosin meille tehtiin sen jälkeen myös 2 x IVF hoito ja myös niistä ensimmäinen epäonnistui yhtä täydellisesti, jonka takia ei voi olettaa että syy olisi ollut IVM hoidossa vaan meissä. Toinen kerta näytti yhtä huonolta aluksi, mutta ihmeen kautta saimme kuitenkin yhden vauvan alulle ja siitä syntyikin täysiaikainen poika kesällä -04.

Jos on pco ongelmia munasarjoissa, kannattaa ihan ehdottomasti mielummin yrittää ennemmin IVM hoitoa kuin vanhempia hormoonilääkityshoitoja.

Kun suuri haaveemme lapsesta toteutui, niin ainoa vaihtoehto minulle oli pikkusisarushaaveissa IVM. En olisi ikimaailmassa jaksanut sitä hormoonirumpaa mielialavaihteulineen mitä IVF hoidot aiheuttivat minulle.

Kivulias punktio tosin tulee molemmissa ja minun kohdalla koin ehkä IVM punktiot kivuliaampina kuin IVF:än. Mutta väestöliitossa sai paljon paremmat kipulääkitykset kuin naistenklinikalla!!!!

Suosittelen siis lämpimästi IVM hoitoa ja olen kuullut useista, joilla raskaus on alkanutkin heti ensimmäisellä hoidolla ja siirrolla :)

Onnea hoitoihin!

Vierailija
2/2 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta lapsettomuuspuoleltakin löytyi joku kelle hoito oli tehty, kirjottelin sinne jo pitkät pätkät mutta tulin tännekin vielä kiittämään sinua. Harmi ettei teillä IVM onnistunut, mutta onneksi loppujen lopuksi saitte vauvan alulle ja kaikki meni hyvin. Tuo hoito kiinnostaa tosi paljon juuri siksi että pelkään pumpata itseeni paljon hormoneja, ja hoito on myös huomattavasti nopeatempoisempi.

Aion tuon hoidon perään kysellä naikkarilla suunnittelukäynnillä ja sitten mennään väestöliittoon jos hoidot eivät ala heti vuoden vaihteessa.

Hyvää joulun odotusta sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä