LOKAMAATUSKAT torstain toiveisiin
Kommentit (14)
Juu taisi tosiaan ottaa koville tuo ensimmäinen koulupäivä vaaveilla eilen, ihan oppilaana kun on Vantaan musiikkiopistossa..heh heh.
Meillä oli iltakin sellaista kirkuntaa ihan yht' äkkiä täydestä unesta...ihme. Sitten kävin kerran rauhoittelemassa joskus 1.30 aikoihin ja aamumaito syötiin 5.45. Jonka jälkeen pikkuherra jatkoi unta johki 7 jälkeen.
Nyt on toistamiseen aamumaidot juotu ja jogurttisoseet syöty. Aamupesu seuraavaksi tiedossa ja sitten jaaa....odotellaan leikin myötä seuraavaa nälkää ja jospa poika nukkuisikin taas terassilla ja aurinko paistaisi siihen asti, niin mammakin voisi istuskella siinä sen aikaa.
Kivat ääniharjoitukset pojalle meneillään..ja hitsi kun ei pääse vatsallaan eteenpäin...kiukku!
- onkos muilla havaittavissa ' nipistelyä' ?
Meillä kun poju ottaa jostain kiinni niin hitsi vie...sattuu kun näppivoimat niin kovat.
Neuvolatäti soitti juuri ja ilmoitti 8 kk-lääkäriajan...ollaan silloin 7.5 kk että ihan ok.
No niin, eipä sen tähdellisempää tällä erää.
Eekkis! Ja kaikki muutkin tietty, tässä tuoreimmat mitat: 7535g ja oikeen kunnolla venyttämällä 64cm! Siis pullea pätkä on tämä meidän tyttö. Syntymäpituus oli vain 48cm, joten onhan noita senttejä kuitenki tullu (mun mielestä) ihan kivasti. Th aikoo vielä kysyä lääkäriltä onko aihetta huoleen, mutta en jaksa uskoa...
Meidän th on semmonen nuori, varmaan eka duunipaikka sille tää meidän neuvola. Tuntuu olevan aika kokematon monessa jutussa, mutta eihän kukaan meistä ole seppä syntyessään. Joskus vaan huvittaa kun se latelee kirjaviisauksia ja uusimpia suosituksia millon mistäkin, ja sit lopuksi (mun ilmeen nähtyään!?) sanoo, että " kyllähän sä nää osaat kun tää on jo sun kolmas.. :) Anyway, ihan mukava tyyppi se on ja mielelläni käyn sen luona.
Niin Eekkis siis teillä on 6kk tänään? Onnea! Perässä tullaan.. jo huomenna! Pitäkäähän kunnon kemut. :)
Mäkään en jaksanu eilen sit Jumboon raahautua, kun ukko tuli niin myöhään töistä. En viittiny silmät ristissä lähtee ajelee, vaikka ois varmaan ollu nopee käydä niin iltasella. Kumpikohan noista Malmin kaupoista on edullisempi, Prisma vai Cittari? Truutta, satutko tietää? Pitäs Tuttelia ja semmosta hakea... Oon kattonu ne hinnat sen sata kertaa mutta kun tähän päähän ei jää ei sitten mikään!
No kuin tässä nyt näin alko ramasee.. haaauuukootuus... täytyy vissiin käydä soffalle pötköttää niin jaksaa iltapäivästä lähteä vaunulenkille.
Torstain jatkoja maatuskat!
Pähkis :)
..meillä kans nipistellään! Tyttö kun on sylissä, niin se nappaa käsivarresta kiinni ja se sattuu! Nyt varsinkin kun mulla on usein lyhythihainen paita päällä, niin tyttö ottaa oikeen tiukasti kahdella sormella semmosen " nahka venyy" -otteen! Auts!
Muutenkin tuntuu, että kaikkeen mihin tartutaan, tartutaan sitten kunnolla. Kivaa.. :)
P
Kamu tulee hetkellä millä hyvänsä, mutta aattelin panna nää meitinkin mitat(elkää peljätkö, en omiani), ku neukusta just tultiin: Milo siis täyttää 10 pvän päästä 6kk, ja painoa oli 8520g, pituutta 68,5 ja pipo 44,4.
Piikkiä tuli peppuliin, ja katotaan tuleeko samanlainen känkkäränkkä kylään, ku viime piikin jälkeen.
Pähkis, Tuttelit tais olla 27 senttii molemmissa Malmin kaupoissa, mutta ainakin Prismassa ja soseiden hinta Prismassa tais olla hukeat 27 tai 29 sendaa, joten paljon kalliimmat kun Jumbossa....Cittarissa en oo soseita katellu(siis Malmilla)...Että paree vaan sinne Jumboon yrittää ittensä änkee..Mulla taitaa pakosti olla se päivä huomenna, kun vellit ja soosit on tosi vähissä..
6-vuotias sai parit piikit käsivarsiin, ja oli hurjan reipas..Se neuvolantäti on niin jäykähkö ja hiljainen, että toi vitonen melkein itkua väänsi, kun sen piti tehdä jotain tehtäviä,eikä oikein saanut selkoa tätsän ulosannista..No, terveen paperit tuokin sai..Ja se taitaa olla aikamoinen ihme, kun äitee on tämmönen geenimanipuloitu maatuska...
Aamu on taas ollu yhtä kaaosta, kun menee het pasmat sekasin, jos on jotain aikataulutettua ohjelmaa ton autokuskin homman lisäksi...
Aivastuttaa ja nokka vuotaa niin, että kohta alan kirkumaan...Kevät ois niin ihanaa aikaa muuten, mutta noi siittarit saa mut hulluksi..Oikeesti oon kyllä syksyihminen..Ne syksyn kuulaat aamut on musta niin tosi ihania ja ihanan tuoksuisia..Meniköhän taas vähän asian vierestä, vai?
Jokos se eekkiksellä ois paree mieli tänään, ja tulikos niitä kull....an kuvia uniin? Mä näin muuten ihan hirveesti unia viime yönä ja yks oli semmoinen, että olin menossa duunikaverin kanssa tanssikilpailuihin(jotain Tanssii tähtien kanssa-tyyliä nääs) ja jotta löydettiin sopiva rytmi, meijän piti aina jalkaa sivulle heittäessä sanoo rytmikkäästi" SULKAPALLO" !..Kyllä tää täti taitaa oikeesti olla ihan valkotakkisten heiniä...
Nyt lähen kaffen keittoon, tuli kaveri tai ei..
Hirveest Paljon Onnea kaikille simasuille, jotka juhlii tänään!!!
Pirtsakkaa päivää maatuskat!!
Truuttis
romi: No TODELLAKIN nipistellään ja vedetään hiuksista ja sit tuo oikeen sillee raapimalla raapii, tekee sitä myös erilaisille pinnoille joka ihan ok, mut Ei äitin iholle kiitos!
Ilmeisesti se on ehtinyt jossain välissä jo tarttua koirien karvoihinkin, vaikka oon yrittäny niitä suojella kovasti, kun ne juoksee jo nykyään sitä karkuun.. :/
On se kyllä mukavaa kun pitää pientä sylissä ja halii ja pusii ja sitten yhtäkkiä se kiskasee noista niskavilloista niin AUTS! Tai puristaa kynsillään poskesta tai kaulasta.. Iskän pienistä korviksistakin se onnistuu aina työntää sormensa läpi ja sitten vedetään....
Ihana pikku mussukka! :)
Ai hitsi et on muuten kiva ilma! Ei edes tuule paljoo. Täytyy yrittää jossain vaiheessa taas ulostautua uudemman kerran ja mennä nauttimaan tuosta säästä.
Ai niin, ONNEA Eekkis ja Anni(han se oli?) 6kk! Ja muillekin päivän sankareille! Unohtuu aina nää onnittelut, antakee anteeksi!
jaahas, kuuluuko tuolta jotain pulinaa... jesh, peipe heräs.
Täytynee alkaa seurustelmaan häne kanssaan ja laittaa ruoka lämpiimään.
Mukavat päivät!
-Mari & Dina-
Vihdoinkin kerkis pinotumaan, mutta pikaiseen. Kiitti onnitteluista!!!
Truutta, on huomattavasti parempi mieli, ihan kuin ois uus ihminen, hyvin nukutun yön jälkee vaikkei niitä kull..an kuvia näkyny. Muuta villiä kylläkin..
Meillä kans nipistellään kovaa, oikee sattuu kun ottaa esim. naama nahkasta kiinni, kovat on näppivoimat tytsyllä. Sai eilen neuvolassa jopa mittavehe sekä puntari kyytiä.. Oli aika hauska näky.. Olivat sen verran lähellä hoitopöydällä.
Juu meillä on tänää 6kk kemut. Tekaisin tossa aamutuimaa kaks voileipäkakkuu, semmoset tosi nopeet, kala ja liha. Tyttö oli isäsä kanssa kärtsy ajelulla sen aikaa. Muutes ihmeitten aika ei oo ohi, tyttö nukkui aamupäikkäreitä 2hoota...Jihuuu..
Pähkis, komiat mitat, samoilla lukemilla melkein mennää tosin meillä paino ei ollu vielä sitä 7kg.. Täytyyneepi ruveta enemmän syöttämään jos vaan uppois..
Jaa lyhyesti virsi kaunis, täytyy mennä laittaa tytsy juhla kuntoo..
...Palajan raportoimaan, kunhan saan vieraat ulos..
Komiata päivän jatkoa kaikille!!!
Ja onnitteluja sankareille!!!
-eekkis ja Anni manni-
Poju syö todella paljon nykyään, tuntuu, että saa olla koko ajan kokkaamassa soseita. Nyt tein sen verta paljon, että pitäisi riittää edes viikoksi. Laitan siis pakkaseen.
Joskus tuntuu, että elämään mahtuu vain ruoan laittamista, pyykin pesemistä ja siivoamista. Onneksi on tämä paikka olemassa, pääsee vähän hyöryjä tuulettamaan...
Ei vaan, joskus nyppii, mutta sitten mietin, että voisihan sitä olla huonomminkin. Niin sitten taas jaksaa. Ja huomenna on tiedossa vauvajumppa ja sen jälkeen kärryttelyä kaupungissa ja parissa kaupassa käymistä. Pienet ovat ilot kotiäidillä, mutta ne piristävät kummasti. Vielä jos menisi vaikka kahville kahvilaan, niin sitten onkin jo luksusta!
Mari@lokavaavi: Hienoa, että teillä nukuttiin hyvin. Siitä se lähtee ja kohta ei edes muista niitä valvottuja öitä. Meillä on nyt nukuttu hyvin (verrattuna aiempaan) 1,5 viikkoa ja olen itsekin jo kumman pirteä. Tai no, herätään edelleen pari kertaa huutamaan jotain? 12-2 välillä, mutta rauhoittuu onneksi aika pian.
Vai paistaa jossain aurinko, kade. Täällä oli eilen ukkossta ja satoi rakeita! Ja nyt sataa vetää ja on synkän harmaata.
ROMI: Täällä nipistellään myös. Kun saa kiinnii esim. naamasta tai kaulausta niin auts, nappaa kyllä tosi kovaa kiinnii ja puristaa.
Välillä meinaa jäädä ihan jälki. Muutenkin tuntuu, että kädet ylettyy joka paikkaan ja tavaraa tarttuu kätöseen. Pitää siis olla tarkkana kaupassa, ettei vedä hyllyltä kamaa alas.
truutta: Hienot mitat!
Pähkinähiiri3: Meidän Atte oli syntyessään 48.5 cm ja oli 6 kk neuvolassa 67,1 cm. Että ei nyt hirmu paljoa pidempi, kuin teidän neiti.
Ja Atte painoi 7kg 560g, eli aika lailla saman verran. Mun mielestä toi teidän neidin pituus onihan ok, eihän me kaikki kuitenkaan olla samanmittaisia. Ja jokainen kehittyykin vähän eri tahtia.
Tarttisko täältä maaltakin lähteä sinne Jumboon ostoksille. Täällä kun on halvimmat soseet 29 senttiä. Mitäs ne siellä Jumbossa maksaakaan, kun sanoitte että 28 senttiä on kallis.
Onko Sellon Cittarissa samat hinnat, vai vain Jumbossa? (niin siis ei sinne kannata varmana erikseen ajella, täältä kun on reilu 100 km sinne matkaa, mutta kun on menoa sinnepäin joskus muutenkin).
Onnea 6 kuukautta tänään täyttäville ja makoisia juhlia!
Mä menen nyt tekemään ne soseet valmiiksi, jospa porkkanat olisivat jo kypsiä...
t. Harju
pyykkiä tuli pestyä 4 koneellista ja vallotettua koko kuivaushuone. :)
Niinpä, sitähän tää on, pyykinpesua, ruoanlaittoa ja siivousta... kyllä muakin välillä nyppii ja varsinkin se nyppii välillä että koko ajan on hyysättävä jotakuta, jos mies vaikka onkin peipin kanssa niin sitten se mun " vapaa aika" menee koiria hoidellessa ja ulkoiluttaessa. Kyllähän mä toki itsekin nautin ulkoilusta (hyvällä säällä) mutta kyllä sitä välillä tosiaan kaipais sellasta aikaa et sais laittaa aivot narikkaan ja olla tekemättä ja ajattelematta yhtään mitään... se ei vaan täällä kotona onnistu.
Onneks on sentään noita omiakin harrastuksia missä pääsee hetkeks irti tästä arjesta. Kummasti sitä aina tuolta harratsuksista tullessa käy ensimmäisenä katsomassa (yleensä jo nukkuvaa) peipiä.. :)
Mut silleen mä oon aatellu et sitten kun on taas työelämässä kiinni niin varmaan tulee ikävä näitä aikoja ja sitä muistelee et olipas elämä sillon helppoa ja mukavaa. :)
Meidän peipi on ollut tänään tosi puheliaalla päällä, nyt kyllä nukkuu, siks ette kuule.. ;) mutta siis koko päivän hän on selittäny et " tä tä tät täää" ja aikasemmin ei ole tollasta " puhetta" ollut, ennemminkin sellasia äännähdyksiä ja satunnaisia tavuja. Liekö neiti muskarista saanut inspiksen?!
romi: mä hoilotin Dinalle sitä tii & tyy lorua (mitä nyt siis muistin siitä..) ja Dina kuunteli silmät ympyräisenä ja toisteli perässä " tät tät tää..." :D
Joko teidän muiden vaavit on pitkään jutelleet tolleen tät tät tää meiningillä? Hauskan kuulosta! :)
mitäköhän sitä tekis... jos menis vaik hetkeks lepää ja miettimään. :)
Moi taas vaihteeks!
-Mari-
Tänään on ollu joku ihmeen kyläily päivä,kämppä on ollu täynnä porukkaa ja kahvia on saanu keittää monta pannullista,oiskohan alkanu ihmisille tulemaan kevättä rinnuksiin=)
Juttelemisesta: Meillä Niko kiljuu enimmäkseen,mutta kun on sängyssä heräilemässä niin sieltä kuuluu äi,äi.. ja lattialla kun jyrsii jotain ,kuuluu ai ai ai..(kävisköhän kipiää samalla kun jyrskyttää..). Kun sanoo äi,oon ihan sata varma että tarkottaa mua..hih..toiveita toiveita=)
Nyt on ollu pari tosi levotonta yötä,vähän väliä heräilee ja tosi vaikia saaha unen päästä kiinni ja meikä kun kerkes jo innostua että tuo heräily loppuu. Päivällä lattialla yrittää kovasti ryömiä,mutta hermo menee melkein heti kun ei onnistu,on se niin tempperamenttinen. Mites,joko muilla ryömitään?
Ukolla oli 2päivää vapaata ja aattelin eetä nyt saan itekki vähä vapaata..mitä sitä v****a!! Ei äiteille ole tarkotettu vapaapäiviä kun eihän ne ole etes töissä!! Kyllä tämä mun mielestä välillä tuntuu yhtä raskaalta ku työntekoki,varsinki kun poika meinaa olla sylivauva..on nuo miehet..ja sitte vielä ihmetellään että miksi naama on välillä norsun v*****a..hoh hoijaa...
Käytiin eilen kaupungilla kävelemässä vaunuilla ja kun pysähyttiin kahville,Niko pönkäs ittensä täysin istumaan vaunuun!! Hokas sitte itekki että nyt istutaan ja päästeli riemun kiljahduksia,niin päästeli kyllä äippäki=)
nyt heräillään päikyiltä,onnittelut sankareille halien kera!!
Johanna ja Niko
Jeps olikin aika kylmä ilma aamupäivällä meidän suunnalla, poika nukkui terdellä reilun tunnin ja minä hiekkalaatikolla muiden pihamammojen kanssa pölisin. Iltapäivällä lähdimme vaunulenkille ja kas kas...alkoi satamaan aika reilusti vettä. Lapsettomana ei olisi tullut mieleenikään nostaa evästäni ja lähteä sateella ulos.
Törmättiin myös Mariin ja Dinaan ja koiriin matkan varrella. Siinä se Dina istua nökötti söpösti rattaissa.
RYÖMIMISESTÄ kyseltiin...meillä ei ryömitä vielä. Taaksepäin poika hilaa itseään kun on vatsallaan. Tänään ollaan vähän harjoiteltu josko se ryömintä sieltä löytyisi...mutta mutta...kaikki ajallaan. Kovin on harjoitellut tänään kiljuntaa, eli ÄÄNISTÄ oli myös puhetta. Meidän raukka menee varmaan ihan sekaisin kun ei tiedä mitä kieltä pitäisi ruveta puhumaan. Minä puhun ruotsia (tai on aika sekakieltä) ja mies suomea. Iltaisin kun mies tulee töistä niin kotikieli muuttuu suomeksi.
- kuinkas monella on vielä sitteri käytössä? Meillä aika ahkerasti vielä.
Jaahans..täytyy pakata vähän pojan laukkua kun mennään mummun ja mufan luokse huomenna yöksi. Ja sitä ennen käydään katsomassa yhden kaverin 7-viikkoista poikaa.
Tällä erää ei ihmeempiä! Niiin....onnittelut päivänsankareille tietty!
No vieraat on saatu ulos ja tytsykin nukkumaan. Oon kyllä sata varma että herää vielä.. syömään.. on nimittäin syönyt tosi vähän tänää, maitoa mennyt varmaa semmone 400ml,ehkä hieman alle, persikkajugraa n.1dl+kunigatar-sosetta alta puol purkillista, puuroa n.1½dl ja broileri/kasvis-sosetta purkillinen... oon vissii aika vauko tuon tytsyn syömisen kanssa. Pitäneepi ottaa järki käteen ja aatella että se syö silloin kun on nälkä.. Tosin verrattuna muihin päiviin niin tytsy on syönyt hiukkasen enemmän.. No ehkä huominen korjaa tilannetta.=]
Sitterissä meillä istutaan nykyään tosi harvoin, ainoostaa jos pullomaitoa syöpi. Eilen fys.terapeutti sanoi, että tämän ikäistä (6kk)lapsokaista on hyvä pitää mahdollisimman paljon lattialla, jotta oppii niitä juttuja mitä pitääkin eli pyörimiset, opettelu konttaamiseen yms. jutskat..
Ryömimisestä, tytsy näytti tänää, näin 6kk kunniaks, mummuille ja papoille, että tää tyttö lähtee kohta. Ei oo paljosta kiinni, oikeet on jo otteet. Liikkui noin 2cm lattialla, mutta siihen se sittem tyssää. Navan ympäri pyöritään jos neitä huvittaa..
Anni sai ½ vuotis lahjaksi keinuporon (jossa ei kyllä vielä pysy, kun nuo istumataidot ei oo oikee hallussa, mutta jossain vaiheessa kyllä), pitkän lohikäärmeen ja pari pehmo lelua, tuliaisina ikeasta. Mummilta ja ukilta sai muutaman vaatekappaleen, kevät puvun ja hatun. Isoisomamma antoi 20 egee.
Tuosta istumisesta tuli mieleen, kun en nytten muista haastoinko jo eilen, nniiiiinnn eilen tosiaan istuttii ja syötiin eka kertaa syöttötuolissa, joka on pehmustettu sillai ettei tytsy pääse kellahtelemaan eestaas, hyvin menee...=}
Jutustelua meilläkin on, tä tä tää, äiäi, mam mam yms. Mam mam on sellainen, jos on nälkäinen, ehkä se tulee siitä kun itse on sanonut namnam syötäessä.. no joo..
Nyt ei muutakuin yötä tummaa, huomiseen. Jos lykkää niin palajan vielä..!!!!!
-eekkis ja anni-
Mihis ne on ameriikansiskotkin kadonneet?Napiaiset? Siljakaan ei oo piiiiitkääääään aikaan pinoutunut, ja jokos se Hansukin maatuskat unohti, kun kylille pääsi:O).Nyt ryhtiliikettä maatuskat, kaikki kertomaan kuulumisia ees pikaiseen, jookos?
Dementikko kyselee, että missäpäin Harju ja Atte asustikaan? Siellä Jumbon Cittarissa ne Piltin ja Bonan 4kk-soseet maksaa 20 senttiä, Sellosta en tiiä.
Milo on tänään puklaillu harvinaisen paljon, ja nyt on taas aikas äkäinen ukko..Oisko toi äkäsyys siitä piikistä, tiiä häntä.
Meillä on sitteri viel käytössä ja se syöttiskin on vieläkin kaupassa tai jollain toisella omistajalla toistaiseksi...
Aion nyt tosiaankin aamulla suunnistaa sinne vellihyllylle, ja mut tunnistaa sitte jatkuvasta aivastelusta ja punaisesta, vuotavasta nokasta..Prkele:O(
Meillä muuten kans toi kaamea nipistely on jokapäiväistä ja tekee tosissaan kipeetä..Samoin semmonen " rapsuttelu" tai raapiminen joka ikiseen pintaan, mihin kätensä pistää...Kait se ääni on niin kiva..Tai ehkä se onkin pieni vinkki, että jos joku viitsis kynsiäkin leikata välillä...
Enpä nyt enempiä jaarittele, jos sitte huomenna lisää...
Kauniita unia, ja niitä oman kultsun kuvia!
Truuttis ja Kärtty-Milo
Minä täällä pesen vaatteita ja pakkailen. Olemme huomenna lähdössä viikoksi kattelemaan Texasin maisemia. Mies vuokrasi mökin yhdestä kansallispuistosta, siellä vietetään sitten mun 30v synttäreitä kolmistaan.
Olisikohan cowboyta lähtettyvillä..?
Pojulle nousi pariksi päiväksi kuume maanantain rokotusten jälkeen. Nukkui tosi paljon, paitsi yöllä tietysti, ja syli oli ainoa paikka jossa viihtyi hereillä ollessaan. Onneksi nytten on taas hymyilevä ja iloinen poika, eli olo on näköjään taas hyvä. Ihan kiva sillä muuten huomisen lennoista olisi voinut tulla yhtä tuskaa..
Meillä uusin suosikkileikki on kieriä meidän sängyssä. Ei voi jättää hetkeksikään yksin sängylle enää! Lattia on pikkasen liian kova joten siellä pysytään vielä paikallaan.
Meillä se sitteri ei ole enää käytössä kun poju onnistuu kaatamaan sen ja tipahtaa sitten nenä edellä lattiaan. En nytten muista mitä muuta kyseltiin..
Seuraavan kerran palailen reilun viikon kuluttua.
Hyvää Vappua kaikille!
Bonnie
Toivottavasti ootte nukkunu yhtä hyvin kuin minäkin! :) Typykkä meni siis eilen nukkumaan 18:30 ja heräs ekan kerran 04:30!!! Otti 160ml maitoa ja nukkui vielä pari tuntia. Koko aamun on nyt jutellu koko ajan äit täi ai tai juttuja. :)
Tais olla tuo ensimmäinen koulupäivä aika raskas kun noin väsytti ja pisti eilen kiukuttamaan. Romillakos oli samanmoisia kokemuksia, taidettiin olla eilen samaan aikaan linjoilla? :)
Ei tunnu olevan kiinnostusta Jumboiluun tänään joten mäkin varasin jo 3 tuntia pyykkivuoroa et jos sit sitä tänään. Hirvee vuori tonne vessaan onkin taas jostain ilmestynyt.
Nyt vielä kahvi huiviin ja sitten koirien kanssa ulos tuonne ihanaan aamuaurinkoon. :) Eilen illalla kävinkin sitten melkein 2 tunnin lenkin heittämässä niiden kanssa niin ei sitten jaksanu enää koneelle raahautua. Ihanaa kun voi jo lenkkeillä ilman että jäätyy tai jalat kastuu!
Tuunpa taas!
-Mari-