Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä tuosta Joulun vietosta...

Vierailija
05.12.2005 |

Pitkä oli tuo aiempi ketju joten en alkanut siihen enää vastailla. Esille tuli tällaisia asioita..

- Miksi ihmistä/perhettä pidetään itsekkäänä jos ei yksinkertaisesti halua viettää sukujoulua? Jokaiselle kuitenkin tuo juhla on omalla tavallaan tärkeä: toisille se on hengellisempi kuin toisille, toiset tekevät ruoat itse ja toiset ostavat kaupasta. Kaikki eivät ensinnäkään suhtaudu Joulun viettoon niin vakavasti. Samaa voisi kysyä että onko itsekästä sitten haluta viettää Vappu, Pääsiäinen ja Juhannus vain oman perheen kesken?

- Jos toiselle sopii se että ollaan vain jossain tietyssä paikassa, se ei sovi toiselle.

Moni ihmetteli että miksi usein juuri naisen suvun kanssa vietetään Joulua. Luulen että kyse on varmastikin siitä luontevuudesta.. että tytär ja äiti nyt vain tulevat joskus paremmin toimeen kuin nainen ja anoppi. Esim. meille ei missään mielessä sopisi sukujoulu johtuen siitä että minun äitini vain on rennompi kuin anoppini. Mieheni viihtyy itsekin paremmin minun vanhempieni seurassa kuin omiensa.

Ja miksi yleensäkin pitää tehdä hirveä ohjelmanumero tuosta Joulun vietosta?? Se on vain yksi päivä muiden päivien joukossa. Ennen aikaan ainakin Tapanina vasta alettiin reissata, sitä ennen rauhoituttiin.

Ja pitää muistaa myöskin se, että on olemassa ihmisiä jotka haluavat tehdä ruoat itse. Olisi mielestäni aika tökeröä sitten vaatia muilta ihmisiltä sitä jos he eivät osaa tai edes halua tehdä mitään. Äitini joka on tehnyt aina kaiken itse, ei varmasti sietäisi sellaisia sukulaisia jotka istuvat viinilasi kädessä jo Joulurauhan julistuksen aikaan.. ja niitä ainakin meidän suvussa sitten on!!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla muuta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan