RV 12, uskallanko juoda tänään lasillisen kuohuviiniä?
Onko kriittisimmät viikot jo ohitettu ja onko lasillisesta haittaa?
Kommentit (47)
Alkosta saa alkoholitonta kuohuviiniä. Osta sitä.
Miksikö? Koska en sitä VÄLTTÄMÄTTÄ tarvi, eli selviän kyllä ilmankin ja niin selviää vauvakin. Ottaisin esmes Pommacia skoolauksessa.
Alkosta saa alkoholitonta kuohuviiniä. Osta sitä.
Sieltä saa myös alkoholitonta punaviiniä. 
tiedätte, että listerian voi hyvinkin saada myös multaisista kasviksista eli missään tapauksessa ei kannata salaatteja syödä raskausaikana. Kyllähän jokainen nyt sen verran syntymättömästä lapsesta huolehtii!
Samoin ulkomailla on moninkertainen riski sairastua, joten myöskään ulkomaille ei kannatta raskausaikana lähteä.
Kissastakin voi saada sellainen taudin, joten jokainen vastuullinen odottaja luopuu myös kissasta raskauden aikana.
Ja.. voi herran jumala sentään, liikenteessä sattuu ihan hirrrrveästi kolareita, joten kaikenlainen liikkuminenkin lisää riskiä...
Mihin se raja pitäisi sitten vetää, jos jotkut kerran pitävät lasillista kuoharia liiallisena???
joku kuvittelee, että se veri menee sikiöön suoraan? Vai millä logiikalla joku väittää, että lapsen ja äidin veressä on sama määrä alkoholia?
ja jonkun kirjoittajan lääkärivanhempien mielestä voi ottaa lasillisen, mutta monen av-mamman mielestä ei pisaraakaan.
Yksi annos nostaa veren alkoholimäärää, joka siirtyy myös sikiöön. En ottaisi riskiä.
rinnastaisi alkoholia kissaan saatikka liikenteessä liikkumiseen. Mun on pakko mennä töihin, kauppaan, neuvolaan, harrastuksiin. Mun on pakko hoitaa tuo kissa, jonka olen hankkinut, eikä sitä ole raskauden takia hävitettävä. Mutta kun ei ole pakko kitata kuohuviiniä. Ilmankin pärjää, katsos.
Tuskin yhdestä lasillisesta mitään haittaa on, mutta itse ainakin kuolisin syyllisyyteen, jos myöhemmin ilmenisi että raskaudessa/sikiössä/lapsessa on jotain poikkeavaa...
ennenkuin tulee tarttumapinta tuohon "kitata" sanaan, siitähän ei tässä ollut kyse ja kirjoitin sen tyhmästi. Ei ole pakko juoda yhtään, ilmankin olen selvinnyt.
Kaupoista löytyy myös alkoholittomia kuohareita.
Jos haluat salata raskautesi, niin jättäisin uudenvuoden bileet väliin tai teeskentelisin juovani kulauksen, mutta kippaisin lasin tiskialtaaseen.
tuskin yhdestä lasillisesta haittaa on, mutta sain itse keskenmenon viikolla 10 ja olin ennen raskaudesta tietämistä juonut kerran kunnolla eikä ajatus siitä aiheutuiko keskenmeno juomisesta jätä rauhaan.
mutta lasillinen rauhallisesti juotuna ruuan kanssa tuskin on vahingoksi.
hauskaa iltaa ja onnea raskauteen! 
Ei kuohuviinilasi (1dl) nosta alkoholipitoisuutta veressäsi, jos juot sen hyvin rauhallisesti ja mieluiten täyteen kuin tyhjään vatsaan.
T: terveydenhoitaja.
Terveydenhoitajaksi olet aika pihalla asioista.
t. paavi
Itselläni tähän vaikuttavat henkilökohtaiset syyt, eli sukulaiseni joi "silloin tällöin puoli lasillista" viinia tai kuoharia raskauden aikana.
Lapsi on nykyisin muuten terve koululainen, mutta hänellä on diagnostoitu adhs ja autistisia piirteitä.
En tietenkään menisi ikinä väittämään, että näillä asiolla olisi mitään yhteyttä, mutta silti se on jäänyt vaivaamaan.
Kulauta samantien useampi niin että sikiökin pääsee kunnolla juhlatunnelmaan!
Itselläni tähän vaikuttavat henkilökohtaiset syyt, eli sukulaiseni joi "silloin tällöin puoli lasillista" viinia tai kuoharia raskauden aikana. Lapsi on nykyisin muuten terve koululainen, mutta hänellä on diagnostoitu adhs ja autistisia piirteitä. En tietenkään menisi ikinä väittämään, että näillä asiolla olisi mitään yhteyttä, mutta silti se on jäänyt vaivaamaan.
juonut pisaraakaan alkoholia raskausaikana. ADHD on yleensä periytyvä oireyhtymä.
Kulauta samantien useampi niin että sikiökin pääsee kunnolla juhlatunnelmaan!
Tottakai voit ottaa! Omat ja mieheni vanhemmat ovat lääkäreitä ja pyörittelivät vaan silmiä kun raskaudesta kerrottuani kieltäydyin kuoharilasillisesta. Kuulemma yksi lasi harvakseltaan ei merkkaa mitään.Turhaa hysterisointia, kunhan ei siis tavaksi muutu :). Santsikierrokset jätä kuitenkin muille.