Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIGREENIÄ SAIRASTAVAT: kipu korvassa

Vierailija
31.12.2012 |

kärsiikö kukaan muu vastaavasta? Mulla on jo yli kymmenen vuoden kokemus migreenistä omalla kohdalla. Viime aikoina (ehkä noin 1-2 vuotta) on särky muuttunut pikkuhiljaa sellaiseksi, että mua sattuu voimakkaasti myös korvaan. Migreenikipuni on yleensä aina vasemmanpuoleisen silmän alueella, ja nykyään myös voimakkaasti korvassa. TUntuu, että tuo korvanlehdessä oleva syvennys (ennen korvakäytävää) kaipaisi jotain helpotusta. Eli esim. voimakas painaminen helpottaisi asiaa. Olen ajatellut että joku hermopääte särkee. Voiko kyse olla siitä vai onko jotain vakavampaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla tällaisia oireita? Meillä 6v tyttö valittelee korvaansa ja ainakin kerran vähän aikaa sitten oli selvä migreenikohtaus. Tulehdusta ei ole ja veriarvot ovat kunnossa.

Eskari tuntuu stressaavan, jos se olisi laukaissut migreenin. Ja nyt pelkää mitä tuo korvakipu on, se vaivaa mieltä kaiken muun lisäksi. Ei siis oikein osaa rentoutua. Suvussa on migreeniä.

Voiko migreeni säteillä korvan alueelle? Voiko tuo korvan alueen kipu kestää kauemmin kuin selvät migreenin oireet? Lääkäri vastaa, että voi olla, ei tiedä sanoa varmaksi. Mitä kokemusta muilla on?

Vierailija
2/8 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei ole tullut vastauksia tähän ketjuun! Olen itse 27-vuotias nainen ja sairastanut migreeniä ihan ala-asteelta asti. Nyt on jo useamman kuukauden ajan ollut ajoittaista, lievää korvakipua, joka voimistuu selkeästi migreenikohtauksen yhteydessä. Hoitaja katsoi korvat joku aika sitten ja sanoi ettei niissä ole mitään vikaa. Asia kuitenkin vaivaa ja haluaisin päästä lääkärin tutkittavaksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole korvakipua, mutta vasemman silmän alueella minullakin.

Vierailija
4/8 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla migreenin laukaisee usein stressi, niinkuin varmaan muillakin. Stressiin liittyy aina myös voimakas hampaiden pureta yöllä, vaikka käytössä onkin tämä purentakisko. Korvakipu tulee minulla tästä puremisesta.

Vierailija
5/8 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne kipua, vaan poltetta. Vasen korvalehti, poski, silmänynmpärys muuttuvat kuumottaviksi ja silminnähden punoittaviksi. Lisäksi kuulo herkistyy niin,e ttä paperin rapina kirjaimellisesti sattuu. Vasemmalla puolella kehoa on muitakin aistihäiriöitä.

Vierailija
6/8 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin sattuu paperin ja muovin rapina, mutta jatkuvasti vasempaan korvaan! Onko kyseessä siis joku aistihäiriö?

Vierailija
7/8 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeniin voi liittyä monenlaisia tuntemuksia. Noiden mainittujen lisäksi ihon tunto menee yliherkäksi niin, että vasemman jalan alla räsymattokin on liian karhea. Toisinaan myös haistan olemattomia, yleensä palaneita leivänmuruja, palanutta muovia tai ylikypsiä hedelmiä. Näköharhoina on valonvälettä kuin olisi discossa, eli nopeita sinertäviä vilahduksia esimerkiksi. Tuolloin on parasta mennä heti lepäämään ja lopettaa kaikenlainen puuhaaminen. 6

Vierailija
8/8 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut migreenia teini-ikaisesta lahtien. Korvakipua en ole tuntenut, mutta minulla on tasan kahdenlaista migreenia: joko nakohairiomigreeni tai sarkymigreeni. 

Triptaanit ovat hyva apu, mutta tabletti pitaa ottaa heti ensioireiden ilmettya. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi